Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Ssr: åååååh vad kul!!!!!:D:D vad härligt!! Skönt med sån lyx på jobbet :p
    Själv har jag fått ångest på riktigt idag... Helt sjukt, blev uppsagd på jobbet pga att vi är för många. Sist in, först ut.... Kom så olägligt, har typ panik hur fan ska allt gå nu ekonomiskt och grejer, kan man söka jobb som gravid!? Åh tusen frågor och jag bara gråter :|

• Turvion

LovisaC: ah fyfan det är riktigt jävla jobbigt.. Och gravidhormoner på detta gör att jag legat och gråtit i sängen sen jag kom hem!
    Ja vi fick mf i våras och jag kommer verkligen inte välja abort.. Något måste räddas oss.
    Jag lägger inte ribban högre än att jag verkligen inte kommer ta ett telefonförsäljarjobb som bara utgår på provision.. Tjänar rätt bra och vill ju inte gå ner i lön :/ fan känns som en jävla mardröm alltså..

• Turvion

Malin1985: har vart med i a-kassan och unionen sen april.. Så är körd, kommer få ut 320kr om dagen från arbetsförmedlingen.. Har på riktigt ångest ;(
    Ja det är viktigt att ta hand om sig nu, men det är inte kul att vara så trött och må så dåligt att det tar över ens vardag. Men de resulterar ju i något bra även om det är svårt att tänka så nu kanske :/

• Turvion

LadyGrace: Jaha är du? Känns ju inte som om någon vill anställa en om de vet att man är gravid :/ men ah ska få till AF imorgon! Är du säker på att föräldrapenningen baseras på min nuvarande lön?!
    Ah har pratat med min sambo nu och vi kommer lösa de på något sätt men de känns riktigt förjävligt ;( och min chef gjorde de på ett vidrigt sätt..

• Turvion

KristinaS: om jag vore du skulle jag åka till gyn-akuten och då lovar jag dig att de tar blodprov och vul, de fick jag göra när jag fick mf i våras:/ stå på dig! Kram!!

• Turvion

KristinaS: nä vad dåligt!:o usch vad tråkigt ;(
    Prova ring mvc imorgon och säg som det är och att du är jätteorolig, inte kan sova eller gå till jobbet för att du inte kan tänka på något annat så de måste göra ul eller vul på dig akut! Lider med dig och hoppas verkligen det inte är något farligt! Massa kramar!

• Turvion

KristinaS: okej det är fasiken inte kul när man inte får hjälp :/ håller alla tummar och tår för er!
    Ja självklart, det är de vi ät till för här :) anonyma och kan blaska på om allt och veta att andra är i samma sits eller har varit!

• Turvion

LovisaC: och KristinaS: lider mer er, hoppas ni plussar snart igen och att det blir er tur då! Massa kramar!!

• Turvion

Åh de känns som om jag varit på partyresa på Magaluf.. Mår sååå illa, kräktes senast igårkväll efter middagen när jag vart ute med min hund på promenad. Idag bara heeeelt slut och så trött att ögonen går i kors men så fort jag blundar känns de som om jag åker karusell och ska spy. Och huvudvärk ;(
    Imorgon hälsosamtalet så något att se fram emot!

• Turvion

LadyGrace: nope kan inte dra in magen för fem öre haha, har lyckats sova 2h på soffan men har sån huvudvärk och illamående att de känns som om jag är sjuk på riktigt :s

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014