Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Innan vi fick reda på att det är tvillingar tänkte vi inte ta reda på kön men nu har både jag och sambon blivit lite osäkra på hur vi ska göra.

Jag har både gått upp och ner. Gick upp i början men ligger nu -1kg. Har svårt att äta pga av förstoppning.

• LadyGrace
    tjej1989 skrev 2013-12-31 07:06:40 följande:
    Jag!! :( så jäkla irriterande, hatar mitt

Ansikte just nu faktiskt och det är en jobbig känsla. Har massa finnar längs käklinjen, några på kinderna och tinningarna. Härligt värre.. Jag hoppas att det går över snart! Har läst att man kan få en superfin hy när man är gravid, hoppas det blir så för oss. Inte så kul att se ut som en 14 åring i ansiktet.
    Har oxå fått finnar, oönskad hårväxt och sämre hår. Det enda som blivit bättre är kvalitén på mina naglar(har annars jättesköra) . Inte speciellt roligt men håller tummarna för att det försvinner när de små kommer ut.

Gott nytt år på er alla!
  • LadyGrace

Nu har vi gjort vårt första inköp till barnen. En emmaljunga tvillingvagn begagnad. Jättefin med både sitt och liggdelar. Känns nästan lite förbjudet men imorgon går vi i alla fall in i v15 :D.

Hur är det med er andra? Hoppas ni som mått illa börjar känna er bättre.

• LadyGrace

Jag kommer inte riktigt ihåg vad vagnen hette. Var nog nåt i stil med city ...

Vi fick den för 1700kr så jag tyckte vi gjorde ett bra köp. Ville egentligen ha nåt med stora vändbara framhjul men det fanns inte nån bra där man kan ha barnen emot sig när de sitter första gången (som inte kostade 10000kr). Men eftersom vi kunde köpa denna billigt kanske vi byter när de blir tillräckligt stora för att sitta framåt :).

• LadyGrace
    Esperanza80 skrev 2014-01-02 19:47:15 följande:

Jag går in i v.13 imorgon. Nästa vecka ska vi på KUB och efter det känns det nog som om jag borde kunna slappna av lite mer ;)

Har kollat runt på barnvagnar, mest på Emmaljunga, Brio och Bugaboo. Tycker det är jättesvårt för alla tycker så olika när man googlar runt... Man kanske får ta sig till en butik och provköra lite..?

Har funderat på att sy en amningskudde och ett babynest och tänkte nog försöka börja med det ganska snart... Nån mer som ska sy eller köpa det?

Ja det bästa är att åka och klämma och känna på vagnarna :).

Min svägerska ville sy babynest till bebisarna så det fick hon göra.

Innan jag visste att det var två tänkte jag sy en egen amningskudde, men jag hittar inte ett vettigt mönster för att sy en dubbel. Fast jag har hittat en begagnad som jag ska sy nytt överdrag till.

Roligt att pyssla själv till de små. Jag tänker göra en egen mobil och lapptäcke.
  • LadyGrace
    Asjak skrev 2014-01-02 21:20:01 följande:

Har också problem med ryggen (foglossningar) sedan två veckor, har ett tungt jobb plus två hästar och hus, så jag försöker vila så mycket ja kan nu.

Fler som har svårt att sova?

Jag tänker väldigt mycket just nu på bebis och min pappa, dessutom kan ja inte somna på magen längre ja får dåligt samvete :)

Jag har hur mycket energi som helst! Nästan så det blir jobbigt. Somnade några timmar på soffan igår efter en bio (var hemma vid 18)och sen kunde jag inte somna förrän fyra på morgonen. Vaknade när sambon gick upp kvart i sex och kunde inte somna om. Börjar bli lite lite trött nu men skulle inte kunna somna.
  • LadyGrace
    Mia 80 skrev 2014-01-03 09:07:17 följande:
    Jag får också lite dåligt samvete för att jag sover på magen, men jag tänker att det borde kännas obekvämt om bebisen vore i fara/kläm, kroppen är ju ganska smart utformad ändå. Så nu tänker jag fortsätta sova på mage tills det känns obekvämt.
    Jag kunde inte sova på mage innan heller men sover gärna på sidan och den senaste veckan kan jag känna ett tryck på den sida som blir ner. Försvinner så fort jag lägger mig på rygg igen. Funderar på om det blir så för den ena tvillingen typ kommer i kläm under den andre.
  • LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2014-01-04 10:48:48 följande:

Går in i vecka 15 idag (14+0)! Wee :)

Har typ gått upp 0,5-1kg max. Magen syns fortfarande bara väldigt, väldigt lite. Den var mer svullen om kvällarna tidigare i graviditeten, nu verkar det inte som det blir så länge. Konstigt.

Hur går det för er andra?
    Har ni börjat fundera på namn?

Min mage har gått tillbaka lite eftersom jag äntligen fått igång magen. Men det syns tydligt ändå. Fast jag hade väldigt dåligt tränade magmuskler så det finns typ inget spm håller in ;). Har dock inte gått upp nåt. Gick upp 1kg sen ner 2 och nu är jag tillbaka på ursprungsvikten. Känns skönt.

Jo vi har ett kill- och ett tjejnamn som vi är överens om men behöver tänka ut ett av varje till om det blir 2 av samma kön.

Har fått råd av en annan tvillingmamma att försöka bli klar med de mesta inköpen innan v25 för efter den veckan ska man vara beredd på att tvillingarna kan vilja komma ut. Hoppas de stannar mycket längre än så. Har barnvagn oh babyskydd klart.
  • LadyGrace
    Carolaiine skrev 2014-01-04 11:50:01 följande:

LadyGrace, har du haft problem med magen? Hur fick du igång den igen? Tar emot alla tips.... Är det inte det ena så är det det andra... Så jäkla jobbigt. Ont som tusan i magen men vad jag ån stoppar i mig så får jag inte igång den smile4.gif

Ja jag hade förstoppningen från helvetet. Köpte lactulos (tror jag det heter). Det är ett medel som påverkar innehållet i tarmen. Tog fulldos första 3-4dagarna. Åt päron och kiwi. Mycket fullkorn. Testade även ett medel som påverkade tarmrörelsen och verkade inom 12h bara för att få ut nåt. Men det ska man inte ta för ofta.

Hoppas du får ordning på magen.
  • LadyGrace

Jobbade på livsmedelslabb innan jag började studera. De få gånger det fanns listerna eller nåt annat så var 99,9% utländska varor och då främst kött.

Givetvis ska vi vara försiktiga som ni skriver här innan men det kan ju vara skönt att veta om man nu skulle råka glömma bort sig eller få i sig av misstag. Sen gäller det ju alltid att ha bra livsmedelshantering i hemmet :).

Köp svenskt och ekologiskt så är riskerna mycket små :).

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014