Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Verkligen supertack till alla grattis!

Är väldigt omtumlande. Är superlyckig och tycker det är häftigt samtidigt som en oro om hur vi ska klara av två små samtidigt, både ekonomiskt och psykist. Hittade nån sida om tvillingar och såg där dock nåt som jag tycker är lite orättvist. Hade vi fått två barn med lite mellanrum så hade vi fått 390 dagar mer föräldraledighet. Bra var dock att sambon får vara hemma 20dagar i stället för 10 efter förlossningen.

Vi berättade för svärisarna och svärmor grät en skvätt och svärfar blev stolt som en tupp. De erbjöd sig redan att hjälpa till vilket var jätteskönt att höra. De har superbra hand om barn och är lugna och stabila.

Blev visst ett långt inlägg. Förlåt för egoismen.

Var det inte nån mer här som väntade tvillingar?

Stor kram till er alla!!

• LadyGrace
    Smultronbebisar skrev 2013-12-21 08:19:33 följande:

Jo jag väntar tvillingar :) vi var också väldigt omtumlade och förvånade men nu ska det bara bli roligt. Tror det kommer bli ett tufft första år kanske men sen kommer det ju bara bli dubbel glädje :). Hur långt gången är du? Jag är i v 11(10+5) och har redan börjar få mage hehe hur ska detta sluta ;)

Kul att vi är fler. Känner mig helt plötsligt mycket mer sårbar. Tror oxå första året blir tufft men är verkligen glad över att min sambo tar det med ro och att barnens farmor och farfar direkt erbjöd sig att finnas där och hjälpa om vi vill.

Jag är i v.12+3 idag (fast tydligen skiljer det sig 2dagar mellan fostren så tv nr 2 är på 12+1). Har oxå börjat få mage :)
  • LadyGrace
    Esperanza80 skrev 2013-12-21 08:24:21 följande:

Oj, vad orättvist med dagarna. Trodde automatiskt att man fick dubbelt så många...

Jag fick insättning av två ägg efter IVF så hoppades på två men det var bara en när vi var på VUL. Självklart är vi jätteglada ändå :) Tror det är viktigt att försöka synka barnen med mat och sovtider så fort som möjligt, annars kan det nog bli lite tuffare.

Ja visst är det taskigt.

Ja tråkigt att det inte tog sig med båda men skönt i alla fall med en :).
  • LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2013-12-21 15:18:55 följande:

Kom just hem från KUB. Väldigt låg risk, maskinen sa att det var ungefär 1 på 10 294! Så det känns väldigt skönt :) Och såklart härligt att se det lilla livet igen som sprattlade och rörde sig en massa där inne. Allt såg bra och normalt ut, sa läkaren. En sån bra julklapp! Och vi fick med några bilder hem :) Ska bli så himla roligt att berätta!

Skönt att allt såg bra ut!
  • LadyGrace
    eniway skrev 2013-12-22 18:47:40 följande:
    Var bor du? Får du inte något gratis ultraljud? Själv bor jag i östergötland och där får man ett gratis kub-ultraljud i v 12-13 och sedan ett i vecka 18-20.
    Vad kul med nån mer i Östergötland :). Vart bor du?
  • LadyGrace
    eniway skrev 2013-12-22 20:59:38 följande:
    Jag bor i Linköping. Var bor du? :)
    Skänninge :).
  • LadyGrace

Vi har oxå berättat för släkten (kunde inte hålla oss till julafton). Alla har blivit överlyckliga :). Svärmor och svägerska grät till och med. Alla är lite chockade över tvillingar men det fanns tydligen på min mormors sida.

Idag blev det en tur till hm. Fick pengar av min far till mammabyxor :).

God jul alla!!

• LadyGrace

Härligt att höra att beskeden har mottagits positivt överlag.

Ligger vaken med en begynnande förkylning. Inte roligt. Har ordentlig växtvärk oxå. Sambon konstaterade att min mage deffinitivt har växt sen i fredags. Får nästan lite ångest över hur stor jag kommer bli.

• LadyGrace
    fia1 skrev 2013-12-25 18:25:05 följande:

tjejer, 
    jag har en stor knöl/utbucktning på höger sida av magen sen ett par veckor tillbaka. Det är som en stor klump innanför. Kände den nu tydligt när jag låg på rygg. Har gjort ett litet snitt där när jag opererade mig men det ska inte vara df. 

Kan det vara utomhavandeskap? Kollade ju i vecka 8 o då låg den som den skulle. Men såg på ngt program att de kunde ta fel???

Vad kan detta vara, ska jag ringa bm?

Så fick far när han hade brock. Alltså inre bukväggen har brustit och en del av tarmen tittar ut så att säga. Fast han kunde massera knölen så att tarmen kröp tillbaka och då försvann knölen. Nu är inte jag läkare eller liknande och det behöver ju absolut inte vara så men ett samtal till 1177 kanske vore bra :)
  • LadyGrace

Det var helt underbart att se min sambos reaktion när han såg den första bebisen på skärmen. Den låg och vinkade och sambon som förut hade lite svårt att tro att vi äntligen plussat fick nästan tårar i ögonen. När vi sen fick reda på att det var två kunde vi nästan inte sluta skratta och mina glädjetårar ville inte sluta rinna :).

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014