Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Var hos BM igår. Kändes bättre trots att jag hade en jobbig dag ( så trött!). Men hon lyssnade inte på hjärtat eller nåt sånt utan vi bara pratade (om samma saker som första gången plus lite extra om vilka rutiner som finns angående en tvillinggraviditet.

Är det nån som fått lyssnat på hjärtar hos BM än? Vilken vecka var ni i då iså fall?

• LadyGrace

Mitt RUL blir den 10/2. Sen har jag flera TUL att se fram emot, ca var fjärde vecka fram till BF.

Fick reda på att jag inte tillåts gå över tiden heller eftersom det är tvillingar. Det känns bra . Gillar kontroll :)

• LadyGrace

Japp MiniV har rätt :). Det är tillväxt ultraljud :). Många förkortningar att lära sig och hålla reda på :)

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-01-11 20:38:23 följande:
    Fick lyssna i tisdags, men det kanske var pga min oro i samband med min dramatiska jul- och nyårshelg.

Min barnmorska sa nämligen vid mitt första besök (i v.8) att man sällan lyssnar på hjärtljud tidigt, eftersom det kan vara svårt att hitta och då blir föräldrarna inte mindre oroliga.
    Okej! Det gjorde inte då mycket men jag blev bara lite fundersam :).

Har dock bestämt mig för att byta BM. Hon är inte dålig men jag känner inte att jag har 100% förtroende för henne.
  • LadyGrace
    Carolaiine skrev 2014-01-11 23:33:07 följande:

Aha, tack! Varför ul så ofta? Pga tvillingar? smile1.gif

Ja precis. Det räknas som en riskgraviditet så det blir fler UL och läkarbesök. Vilket känns bra för ett kontrollfreak light som mig :).
  • LadyGrace
    fia1 skrev 2014-01-12 13:27:34 följande:

Vill också till Ullared innan bebis

Tänkte kolla mer er om man får äta lax som är köpt på coop över disken? 

Min sambo har nämligen gjort det och vi ska ju självklart tillaga den 

Men tänkte om det kan vara ngn insjö fisk eller så?

Du bör fråga så det inte är vänerlax eller liknande. Antagligen inte men ring butiken och fråga.
  • LadyGrace
    MiniV skrev 2014-01-12 19:47:17 följande:
    Jag blev lite fundersam kring min sist, men tror mest bara att hon är lite orolig för mig. Jag har ju gått ner i vikt och jag tror att hon är orolig över att jag ska få någon ätstörning (har gått ner nära 50 kilo efter en Gastric Bypass). Men jag har ju ätit precis som vanligt (om inte mer) bara det att barnet tycks ta allt!

Får se om hon verkar lika orolig nästa gång.

Att de lyssnar är viktigt tycker jag! Så många inom sjukvården är dåliga på det!
    Ja jag känner oxå att det är viktigt att de kan lyssna och vara förstående. Jag har lite ångest inför förlossningen och den oron blev inte bättre av att det är två. Tog upp detta och hon rykte mest på axlarna och sa att för de flesta går allt bra. Och det tvivlar jag inte på men tänk om jag inte är som de flesta?!
  • LadyGrace
    MiniV skrev 2014-01-13 10:09:56 följande:
    Det är klart att två bebisar gör att man känner sig mer orolig, synd att hon inte kunde höra och förstå din oro. Hon kanske försökte göra dig mindre orolig, men var dålig på det? ;)

Det finns väl en del trådar här för väntande tvillingmammor? Om man vill prata med andra i samma situation tänker jag?
    Antagligen var det hennes syfte. Hade en sämre dag oxå vilket inte var en bra kombination. Men har funderat på att byta sen första gången och eftersom jag ändå ska på massa läkarbesök mm på sjukhuset så kan jag lika gärna ha min BM besök där.

Är med i ett par sånna trådar oxå men tycker det är så trevligt här inne :)

Du måste lägga upp bild på den pumpade vagnen sen :)
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2014-01-13 12:35:30 följande:

Har åkt på magsjuka i helgen och nu känns det som nästan hela magen försvunnit.

Vill börja handla till bebis men min man vill vänta. Hur resonerar era män?

Hoppas du mår bättre!

Vi handlar ju mycket begagnat och fått bra priser så då har vi handlat. Vi ville även passa på innan jag blir för stor och kanske inte orkar. Vi var helt överens om att för vår del kvittar det. Vi räknar med att allt går bra, det måste vi annars skulle vi bli knäppa ;). Skulle det nu inte göra det så får vi ta det då.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014