Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Haft en till vaken natt. Slumrade på soffan på kvällen. Gick och la oss i sängen runt 12 och jag har inte kunnat somna. Är superpigg. Jobbigt för jag kommer säker däcka ikväll igen på soffan.

Hoppas ni andra har fått sovit gott!

• LadyGrace

Ja det är häftigt att tiden kan gå så fort.

Känner mig redan större och tyvärr säger höfter i från när vi går längre promenader. Inte så kul så här tidigt men det är ju bara att gilla läget och lyssna på kroppen :)

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-01-06 21:02:42 följande:

Jag ska till min sjukgymnast på fredag, får se vad han säger. Har så ont i ryggen nu så ihelgen kunde jag knappt jobba. Fast jag bara jobbar 4 timmar, är redan sjukskriven 50%. Har fått så ont i en ljumske oxå, vet inte om jag förutom mitt vanliga ryggont börjat få foglossning. Visste att de skulle bli tufft men att ha så här ont redan i v14, då känns veckorna som är kvar som en evighet.. :( Så nu har jag klagat av mig lite, ursäkta!

Lite måste vi ju gnälla ;). Det gör det onda lite lättare ibland :). Kram
  • LadyGrace
    Turvion skrev 2014-01-06 21:19:58 följande:

När det gäller foglossning börjar jag undra om jag har fått de, gör ont i vissa ställningar bakom höfterna långt ner i ryggen och när jag går klickar de till i vänster höft när jag påbörjar ett steg med vänster ben men inget som är olidligt :)
    Mitt illamående är på g åt det bättre så känns riktigt skönt!
    Och lyssnade på jättetydliga hjärtljud imorse i min caremaxx :) v.15 (14+3) idag

Så känns det för mig med. Idag knäppte det i båda höfterna mer än halva promenaden (gick en kortare tur :) ).

Härligt med hjärtljuden :).

Ska till BM på torsdag och då ska vi boka in de flesta extra kontrollerna och de TUL som blir utöver RUL :).

Kram påver alla och tack för att ni finns!!
  • LadyGrace
    Enenina skrev 2014-01-06 21:45:00 följande:

Jag känner mej lite större om magen men vågen visar att jag inte gått upp något alls än. Tråkigt att du redan får ont. Ja det är ju så att det är bara gilla läget. Jag har inte ens energi att ta promenader. Max 10-20 min sen blir jag så yr
    Det är ju bra med en lite promenad så du får luft men jag tror stenhårt på att vi måste lyssna på kroppen och säger den att vi ska ta det lugnt så gör det och ha inte dåligt samvete (svårt tycker jag).

Pratade med min mor och hon hade tydligen oxå tidig foglossning med alla oss fyra. Sen hade hon snabba,enkla förlossningar så jag hoppas jag har ärvt den biten med. Mormor var visst oxå likadan.
  • LadyGrace
    Enenina skrev 2014-01-07 09:42:25 följande:

Jag försöker komma ut och ta korta promenader varje dag. Synd att det är så tråkigt väder bara smile4.gif min mamma hade väldigt jobbiga förlossningar med mej och min lillebror. Båda slutade med kejsarsnitt. Och hon gick över tiden med båda också. Hoppas det går smidigare för mej smile1.gif
    Då håller jag tummarna för att du får det lättare :).
  • LadyGrace

Är det nån mer som får typ små hugg i sidan när ni reser er upp eller ändrar ställning snabbt? Har det bara på vänster sida. Känns lite som håll fast det går över jättefort. Tänker att det kanske hör ihop med foglossning.

Ska till BM imorgon så jag ska fråga men tänkte höra lite med er först. Är i v14+5.

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-01-08 06:13:44 följande:
    Huggen är väl ligamentssmärtor av vad jag har förstått? Jag har det ibland när jag reser mig eller om jag vänder mig fort i sängen. Inte skönt alls, men som du säger går det ju över fort!

Jag fick tid för ultraljud när jag varit på inskrivning i vecka 8, kommer att få se bebben första gången den 10 februari.

Igår var vi hos barnmorskan på ett extrabesök (eftersom jag tyckte att det var för långt till efter ultraljudet, så nästa tid egentligen skulle vara). Efter mitt besök på akuten på julafton för gallsten och min svimning på nyårsafton så var det skönt att få komma dit och prata.

Dessutom fick vi (efter visst letande från hennes sida) höra på bebisen som lät som ett tåg! :) Skönt att få bekräftelse på att det är något där inne, efter så här lång tid i "ovisshet". Är i vecka 15 idag (14+1).
    Tack MiniV! Jag tänkte att det inte borde vara nåt farligt eftersom det går över så snabbt. Lugnande dock att nån mer känner igen det :).

Hoppas jag oxå får höra hjärtljuden imorgon.
  • LadyGrace
    Liljekonvaljebladet skrev 2014-01-08 09:04:48 följande:

Idag är stora dagen då jag ska göra första ultraljudet. Är i vecka 13 +5. Har tagit blodprov inför kub innan. Är jättenervös att det inte ska se bra ut!!

Håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • LadyGrace
    Liljekonvaljebladet skrev 2014-01-08 15:36:05 följande:

Nu har jag varit på ultraljudet. Allt såg bra ut, så underbart!!! Mäktigt att se den lille. Vinkade till oss och sprattlade med benen. Blev framflyttad 4 dagar dock, bf är nu 21/7.

Härligt att läsa!

Jag tyckte vi slappnade av lite mer och började njuta av graviditeten.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014