Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

MiniV: tycker oxå det har lugnat sig lite i tråden men det kommer säkert igång igen.

Vad duktiga ni är som orkar vänta! Jag har snart handlat allt vi måste ha och fått en del kläder och hemmasydda filtar av min mor. Hon har dock frågat om det varit ok att köpa. Hon har gjort massa fina klipp på reorna som är nu. Typ vita bodys för 25kr (nya alltså ;)) mm.

Gjorde mitt senaste klipp idag. En skötväska ny för 99kr. Enkel men med alla fack och skötbädd som man behöver.

• LadyGrace

Jag skaffade trygghansas gravid försäkring. Tyckte den hade bäst täckning om nåt skulle hända mig eller barnen. Även pappan kunde få ersättning om det hemskaste skulle hända. Kostade 1200kr och går över till en barnförsäkring sen (man måste ringa dem innan bebisen fyllt 6månader och så gör de om). Först är det grattis försäkring från v22 är det den utökade börjar gälla (tidigare än Länsförsäkringars)

• LadyGrace
    A n n e L i e skrev 2014-01-15 10:34:19 följande:
    LadyGrace skrev 2014-01-13 22:58:31 följande:Kan tipsa om en bra barnvagns butik. Köpbarnvagn.se ( har en känsla av att jag redan sagt det men ta det då som en liten påminnelse ;)).
    tackar, tips montages tacksamt! :) 

När det gäller barnvagnar så har jag en hel del funderingar då det verkar vara en mindre djungel i sig att veta vilken man ska ha.. 

Jag behöver en som fungerar bra på grusvägar och skogsstigar, någon som har koll på bra vagnar? 

Om jag har förstått rätt så ska luftdäck vara bra? 
    Ja luftdäck är överlägset om man ska ut på grusvägar. Min brors vagn klarar till och med en tur ut i skogen på stigarna. Jag tror luftdäck i kombination med bra gung/fjädring är viktigt för en bekväm tur på landet :).
  • LadyGrace
    A n n e L i e skrev 2014-01-15 11:13:35 följande:
    Det låter rimligt :) 

Gäller bara att veta vilken typ av vagn man ska leta efter sedan då.. vad är det för vagn som din bror har? :) 

Jag skulle behöva en vagn som klarar stigar, grusvägar och som även är relativt smidig att köra i stan. 
    Vet inte riktigt märket. Vi köpte en emmaljunga city gross (tvillingvagn) och provkörde den i helgen och det funkade kanon både i terräng och grus (trots snön :) ).
  • LadyGrace

Sovit dåligt igen med foglossningar och nåt jag tror är sammandragningar. Lite obehagligt, kändes som om livmodern gjorde situps ;). Är det inte tidigt?

• LadyGrace
    Alltime skrev 2014-01-16 10:35:40 följande:
    Jag hade något liknande igår eftermiddag. Magen liksom drog ihop sig, jätteobehaglig känsla!! Jag har tid hos BM på måndag så jag tänkte kolla vad hon tror att det kan vara då. Jag är v 15+5 idag.
    Ska till läkaren på tisdag så då kommer jag fråga. Det gjorde inte ont och efter lite googlande så kunde det visst hända och var ofarligt om det inte gör ont. Jag går in i v17 imorgon.
  • LadyGrace

Vi bor oxå i villa men vi hyr och det är litet men hellre ett litet hus än lägenhet utan hiss (bodde så förut). Vet inte hur jag skulle kunnat lösa det med 2bebisar,3hundar och kassar som ska bäras. Dessutom var parkeringen långt bort från porten så det skulle ju ta en evighet att ta sig nånstans ensam.

• LadyGrace

En bra dag idag. Var på första läkarbesöket. En supergullig läkare som jag direkt kände förtroende för. Hon gjorde ett VUL för att kolla livmodertappen så jag fick se två fina huvudet. Den ena hytte med näven och båda levde om. Allt såg bra ut och jag kände mig trygg att både prata om min förlossnings rädsla och att jag inte trivdes med min BM. Så nu har jag fått byta BM och även mvc (så jag går på sjukhuset istället för VC). Imorgon far vi till gran canaria så nu blir det att packa :). Kram till er alla!

• LadyGrace

Härligt mycket aktivitet här inne. Hemma igen efter en vecka på gran canaria.

Min mage syns ganska mycket nu. Flera som frågat vilken v jag är i. Tycker inte det är speciellt roligt att vara stor redan men det är ju två där inne. Lägger upp en bild i bildtråden senare. Är i v.18 (17+5).

Fick se huvudena på VUL innan vi åkte men längtar till 10/2 och RUL.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014