Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

Ja vi håller oss nog till strax innan julafton för de lär nog synas på mig, har redan gått upp 2kg och brösten är 1kupa större ^^, trött som fan, mår illa och har kräkts varje dag sen i måndags utom idag :) ont i magen förra veckan och lite i början av denna men ah de rullar på, går in i v7 imorgon är i v6 (5+6) idag :)

• Turvion

En fråga, gör man något ul på inskrivningen eller ska man göra det innan eller efter?:)

• Turvion

Jaha ja jag är rädd för mf, fick de i våras men jag har en stark känsla att det kommer gå bra nu:)
    Jag trodde man gjorde den vid inskrivning för att se mer exakt BF och så men då trodde jag fel, jag vill gärna göra ul så snart som möjligt så man ser att plutten finns och har slående hjärta :)

• Turvion

Malin1985: jag ska också på hälsosamtal nästa fredag :) vart i Sthlm bor du?
    Ja jag vill inte vänta till v18 :o

• Turvion

Trött - check!
    Malin1985: jag bor i Järfälla :)
    Såjävlaneggo: ja känns som om det är evigheter till v18 och känns jobbigt att behöva gå och vara halvorolig lite titt som tätt tills dess :o

• Turvion

Såkävlaneggo: Ja haha bara slänga på Bambi-ögonen och snällaaaa och som du säger: förklara att man är orolig. Sen har jag lärt mig i andra sammanhang inom sjukvården att man behöver överdriva för att få hjälp.. Tyvärr :/ Men ah annars får man tjata eller betala sig till det :)

• Turvion

Såjävlaneggo: Exakt, det är en kostnad som resulterar i något som det inte finns ett pris på :)
    Ja jag tror att dit jag ska är via kommunen typ, de sa att jag tillhörde dit så :P hoppas att de är bra! Kostar det mer att gå hos privat?

• Turvion

Ang sex så har vi inte haft möjlighet efter plusset men min sambo nämnde lite att han tycker de skulle va lite konstigt. Men jag var superkåt förra helgen och tills i onsdags :p
    Rökfri i 9 dagar, inget ökat godissug dock.,
    Men känns så konstigt för igår och idag har jag mått så bra jämnfört med tidigare i veckan så känner inte alls att jag är gravid förutom bomberna till bröst som gör förjävla ont.. :s och kissnödig, minst 2ggr om natten får jag gå upp och en gång varannan timme minst på jobbet!

• Turvion

Såjävlaneggo: ja men då är det ju värt det om det är bättre :) jag hoppas att de är bra och snälla dit jag ska om en vecka, längtar så jag spricker snart! :)
    Får väl hoppa på min sambo ikväll och mysa till det och se hur de känns :)

• Turvion

Känns som om jag haft alla symtom som man kan ha, fast inte samtidigt.. Min sambo tycker jag är lite för mycket och tycker inte jag ska prata så mycket om den lilla för att ta en sak i taget med tanke på vårt tidigare mf och så :/

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014