• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Flash Gordon
    Mymla skrev 2013-10-24 10:54:41 följande:
    Flash Gordon - ja nu var det inte mig själv jag syftade på, jag är utbildad och har ett jobb att gå till. Jag syftade på alla gnällfisar med jobb här i tråden som avskyr de som är arbetslösa.

Och mitt svar var inte enbart till dig, även om jag svarade på ditt inlägg, utan allmängiltigt.

Rätt utbildning = jobb.

och vi har ingenting emot att du, eller någon annan, kommer och hjälper till.   
  • Anonym (fantasi)
    Mymla skrev 2013-10-24 10:48:06 följande:
    Ni som jobbar, skulle ni kunna tänka er att dela på jobben med de arbetslösa? Gå ner i arbetstid och låta en arbetslös ta resten av tiden? Ni verkar inte ha så roligt på era jobb när ni gnäller över att ni inte vill finansiera arbetslösas bidrag för era skattepengar. Om alla i Sverige gick ner i arbetstid skulle säkert jobben räcka till alla.
    Jag går jättegärna ner i arbetstid och delar mitt jobb med andra utbildade läkare. Jag kan däremot inte gå ner i lön, eftersom jag just nu får ut ca 22 000 efter skatt och min man inte har någon inkomst. Jag trivs på mitt jobb, men ser ändå gärna en större del av veckan med mina barn i hemmet.
  • Anonym (333)
    Fanny 833 skrev 2013-10-24 10:26:20 följande:
    vad har detta med jobb att göra?

Det har med förmågan att arbeta att göra.

• Flash Gordon
    Anonym (333) skrev 2013-10-24 11:37:14 följande:

Kan iofs tänka mig att frågan är för komplex för att kunna ge ett enkelt funkar/funkar-inte på ett internetforum.
  • Mymla

Omotiverade människor har nog alltid funnits, som inte är så bra på att sälja in sig själv och visa framfötterna. Men "förr" var det relativt lätt att få jobb även som omotiverad eller outbildad. Idag har många jobb försvunnit från tex industrin och ersatts av maskiner och datorer. Mina föräldrar fick jobb på stående fot som tonåringar, och de har inte ens gått gymnasiet. Deras jobb kräver idag både gymnasieutbildning och högskoleutbildning. Sluta gnäll på de arbetslösa, gnäll på systemet istället. Och läs underbaraclaras inlägg idag om arbetslinjen.

• Anonym (Arbetslös)
    Anonym (333) skrev 2013-10-24 11:37:14 följande:

Riktigt så enkelt är det ju inte heller. Vad är ägg och vad är höna, liksom? Diagnosen är väl den av frågorna som i så fall kan vara relevant.
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 08:24:57 följande:

Flest antal sökande / tjänst, alltså. Det är för att så många tror att de kan söka utan utbildning. Det råder samtidigt arbetslöshet bland USKor idag, även om det förväntas bli bättre. Hur som helst kan man nu för tiden inte bara ringa ett äldreboende och tro att de ska ha jobb, för det funkar inte så längre.
    Så sök jobb inom äldrevården då. Och jo, det går att få jobb genom att ringa. Speciellt om det är brist. 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-24 12:19:02 följande:
    Så sök jobb inom äldrevården då. Och jo, det går att få jobb genom att ringa. Speciellt om det är brist. 

Läste du överhuvudtaget inlägget innan du svarade?
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 12:21:09 följande:

Läste du överhuvudtaget inlägget innan du svarade?
    Ja det gjorde jag. Men äldrevården är för fin för dig och dessutom så är det ju ob-tid... 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • Anonym (Arbetslös)
    H2O Mineral skrev 2013-10-24 12:27:26 följande:
    Ja det gjorde jag. Men äldrevården är för fin för dig och dessutom så är det ju ob-tid... 

Jag har jobbat som vårdbiträde i 10 år, så det där med att vara för fin är BS. Däremot skulle allt OB kunna bli ett problem, varför jag inte utbildat mig till USKa.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!