• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:36:33 följande:

Det finns mellanting mellan sjukskriven på heltid och fullt frisk. Visste du inte det?
    Precis , jag var delvis sjukskriven och var inskriven på ett sk "vuxendagis" så visst går det !!
  • Anonym (333)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 20:59:44 följande:

Jag ber om ursäkt för att jag inte svarat på dina inlägg. Jag kanske gick igång lite väl mycket på att bara försvara mig.

Jag kan jobba med allt som är dagtid, det är inte så jättenoga vad det är.

Jag vet inte så noga. Det är ganska bra som det är med hjälp från AF ändå. De kan inte göra mycket ät att det inte finns jobb.

Jag hade en massa mål när jag blev arbetslös igen i mars, men de dalar. Jag vill bara ha ett jobb, vad som helst. Man tappar lätt mål och självförtroende desto längre tiden går,

Vet inte. Kanske kunde bli bättre på att ringa runt på min "lediga" tid.

Mer rekryteringsträffar och riktade åtgärder hade jag velat se. Till exemepl att bjuda in folk inom olika områden som fick presentera vad de gör och vad de söker. Mer studiebesök och coachning, mindre förvaring.           
    Det verkar som du är helt ensam med ditt barn? Den andra föräldern finns inte i närheten?
  • Flash Gordon
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 12:24:34 följande:

Jag har redan skrivit att YH kan vara något för mig och jag börjar bli trött på¨att upprepa mig.

OK, så det kan vara någonting för dig. Så vad väntar du på?
  • Anonym (hff)
    Anonym (Skitsnack) skrev 2013-10-23 19:31:01 följande:
    VAD gör din man då, konkret? Sitter på arslet (enligt dina egna ord) och petar sig i näsan? Var nöjd att han får 9000 kr per månad för att sitta och undersöka sin navel.

Nä han får ut drygt 10000 har jag hört nu . Det finns ju inga sysslor på arbetsplatsen har jag skrivit flera ggr. Han vill ju jobba men vad ska han göra menar du? Du låter mest sur och avundsjuk
  • Anonym (hff)
    Anonym (f3) skrev 2013-10-23 19:47:11 följande:
    Ja och då har din man den högsta A--kassan vilket en stor andel i Fas3 inte har, 10% får försörjningsstöd eftersom de inte är berättigade till ersättning från FK. Ett antal av de som lämnar jobb och utvecklingsgarantin innan Fas3 är sammanlevande med någon som har försörjningsplikt dessa är inte ens berättigade till försörjningsstöd.

Jag vet att det är så. Vi har det rätt bra ska inte klaga. Jag får ut 16000 på min lön plus Barnbidrag 2250 min man 10000. Sen har vi stora summor sparpengar.
  • Forrest

Vi importerar dagligen folk ifrån u-länderna för så kallad arbetskraftsinvandring, Jag VET att det skriks efter folk inom äldrevården, och enda kravet i princip på dom boenden jag vet om på rak arm är att du ska kunna svenska och vara hel och ren.

MEN dom får inga sökande, Varför är det ingen som vill ha jobben... Jo merparten är lata bortskämda och kräver att någon annan ska göra allt åt en.

Sluta gnäll och ta tag i ditt liv. Visst är man sjuk är det en sak men alldeles för många har offerkofta på sig och det gör mig illamående. Alla kan göra nåt men det krävs fanimej att man gör nåt själv oxå. Hade det varit USA hade ni bott i tält där finns inte skyddsnäten som här..

Vore det lite kuk i staten och kommunerna skulle alla dessa offer utrustas med sopkvast och städa det offentliga rummet för allas trivsamhet.. Sitta på facebook eller surfa på "dagis" är fanimej stöld av mina skattepengar.

• Anonym (Arbetslös)
    Anonym (333) skrev 2013-10-23 21:42:10 följande:
    Det verkar som du är helt ensam med ditt barn? Den andra föräldern finns inte i närheten?

Delvis. Han har ett jobb som gör att han är borta mycket och sedan bara hemma kortare perioder, så jag är mycket ensam.
  • Anonym (Arbetslös)
    Forrest skrev 2013-10-24 08:04:30 följande:
    Vi importerar dagligen folk ifrån u-länderna för så kallad arbetskraftsinvandring, Jag VET att det skriks efter folk inom äldrevården, och enda kravet i princip på dom boenden jag vet om på rak arm är att du ska kunna svenska och vara hel och ren.

MEN dom får inga sökande, Varför är det ingen som vill ha jobben... Jo merparten är lata bortskämda och kräver att någon annan ska göra allt åt en.

Sluta gnäll och ta tag i ditt liv. Visst är man sjuk är det en sak men alldeles för många har offerkofta på sig och det gör mig illamående. Alla kan göra nåt men det krävs fanimej att man gör nåt själv oxå. Hade det varit USA hade ni bott i tält där finns inte skyddsnäten som här..

Vore det lite kuk i staten och kommunerna skulle alla dessa offer utrustas med sopkvast och städa det offentliga rummet för allas trivsamhet.. Sitta på facebook eller surfa på "dagis" är fanimej stöld av mina skattepengar.

Det där låter märkligt. Vi hade möte med en person från AF förra veckan som sa att undersköterska var det mest eftersökta jobbet under 2012, så jag undrar vad du har fått dina uppgifter ifrån.
  • Anonym (Been there)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 08:11:20 följande:

Det där låter märkligt. Vi hade möte med en person från AF förra veckan som sa att undersköterska var det mest eftersökta jobbet under 2012, så jag undrar vad du har fått dina uppgifter ifrån.

Undersköterska är ett av Sveriges vanligaste yrken, kan det vara därför?
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (Been there) skrev 2013-10-24 08:18:06 följande:

Undersköterska är ett av Sveriges vanligaste yrken, kan det vara därför?

Flest antal sökande / tjänst, alltså. Det är för att så många tror att de kan söka utan utbildning. Det råder samtidigt arbetslöshet bland USKor idag, även om det förväntas bli bättre. Hur som helst kan man nu för tiden inte bara ringa ett äldreboende och tro att de ska ha jobb, för det funkar inte så längre.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!