• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (Petter) skrev 2013-10-23 16:24:05 följande:
    Jodå, det funkar än i dag. Vet en tjej som gick till kommunen och anmälde sig som vikarie till alla jobb, som hemtjänst, kök, städ, dagis och äldreboende. Hon fick hur mycket jobb som helst, trots att hon varken hade utbildning eller erfarenhet.

Runt Norrköping?
  • Anonym (hff)
    Anonym (f3) skrev 2013-10-23 14:08:41 följande:
    Inte tror ni i tråden på allvar att nästan 35 000 personer hellre sitter av sin tid hos Fas3-anordnare, arbetar ideellt hos diverse second-hand-butiker eller mockar skit på ridskolor för en ersättning som max ligger på ca 9000 kr efter skatt, inga jobbskatteavdrag och reseersättning utgår bara för den del som överstiger 600 kr per månad?

Arbetsgivarorganisationer är trötta på att det skickas oändligt många spontanansökningar och att det kommer en massa arbetslösa och knackar dörr och vill lämna sitt CV.

En stor andel av de som finns i Fas3 är äldre än 50 år, många av de som finns där är de som inte fick permanent sjukersättning utan istället hänvisades till AFs rehabiliteringsinsatser där tydligen Fas3 är en av insatserna. 

Max 9000 är fel. Min man brukar få ut 10300 som bäst beroende på hur många arbetsdagar det är i månaden.
  • Anonym (Skitsnack)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 20:50:47 följande:
    GE DIG människa!  Alla arbetslösa försöker väl göra nåt  åt situationen! Tror du nåt annat på riktigt eller?  Du kastar skit och sparkar på dom som ligger redan så det inte är sant!  Fy fan rent ut sagt vilken människosyn!

VAD gör din man då, konkret? Sitter på arslet (enligt dina egna ord) och petar sig i näsan? Var nöjd att han får 9000 kr per månad för att sitta och undersöka sin navel.

• Anonym (Skitsnack)
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:52:01 följande:
    man är sin egen lyckas smed. 

+100000000000000000000000000!
  • Anonym (f3)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 19:20:46 följande:

Max 9000 är fel. Min man brukar få ut 10300 som bäst beroende på hur många arbetsdagar det är i månaden.
    Ja och då har din man den högsta A--kassan vilket en stor andel i Fas3 inte har, 10% får försörjningsstöd eftersom de inte är berättigade till ersättning från FK. Ett antal av de som lämnar jobb och utvecklingsgarantin innan Fas3 är sammanlevande med någon som har försörjningsplikt dessa är inte ens berättigade till försörjningsstöd.
  • Fanny 833
    Anonym (Skitsnack) skrev 2013-10-23 19:23:56 följande:

Din man är en riktig latmask, som får betalt av samhället för sin "sitta-av-tiden"-sysselsättning. Så var nöjd och sluta gnäll! Om du hade en riktig man - och inte en riktig toffelhjälte - skulle han ha en riktig anställning med en riktig lön. Ni är löjliga båda två: både du, som beskriver honom med jämrande ord, och han som sitter på arslet och inte gör någonting i stället för att skaffa sig ett riktigt arbete.

Kräks

wow. förstår varför du är anonym. 
    hade du vågat säga det där F2F?

• Anonym (Skitsnack)
    Fanny 833 skrev 2013-10-23 20:04:08 följande:

wow. förstår varför du är anonym.  hade du vågat säga det där F2F?

SJÄLVKLART! 

• Anonym (a)
    Anonym (Skitsnack) skrev 2013-10-23 20:07:15 följande:

SJÄLVKLART! 

Varför skriker du, det ser rätt illa ut.
  • Bobbylove

TS, jag har hittils inte fått ett enda svar på varken frågor eller förslag från dig, trots att jag hållit god ton. Lite trist, men jag gör ett försök till, envis som jag är.

Vad KAN du jobba med?
    Vad förväntar du dig för hjälp för att komma dit?
    Vilka mål har du satt upp för dig själv?
    Vad tycker du att du kan göra bättre?
    Vad kan AF och det såkallade "vuxendagiset" göra bättre?

Sedan tycker jag absolut att man kan gå till samma företag flera gånger om och visa upp sig. Det är ju ett tydligt tecken på att man har ett jävlaranamma och inte ger upp!

• Anonym (Arbetslös)
    Bobbylove skrev 2013-10-23 20:45:51 följande:
    TS, jag har hittils inte fått ett enda svar på varken frågor eller förslag från dig, trots att jag hållit god ton. Lite trist, men jag gör ett försök till, envis som jag är.

Vad KAN du jobba med?
    Vad förväntar du dig för hjälp för att komma dit?
    Vilka mål har du satt upp för dig själv?
    Vad tycker du att du kan göra bättre?
    Vad kan AF och det såkallade "vuxendagiset" göra bättre?

Sedan tycker jag absolut att man kan gå till samma företag flera gånger om och visa upp sig. Det är ju ett tydligt tecken på att man har ett jävlaranamma och inte ger upp!

Jag ber om ursäkt för att jag inte svarat på dina inlägg. Jag kanske gick igång lite väl mycket på att bara försvara mig.

Jag kan jobba med allt som är dagtid, det är inte så jättenoga vad det är.

Jag vet inte så noga. Det är ganska bra som det är med hjälp från AF ändå. De kan inte göra mycket ät att det inte finns jobb.

Jag hade en massa mål när jag blev arbetslös igen i mars, men de dalar. Jag vill bara ha ett jobb, vad som helst. Man tappar lätt mål och självförtroende desto längre tiden går,

Vet inte. Kanske kunde bli bättre på att ringa runt på min "lediga" tid.

Mer rekryteringsträffar och riktade åtgärder hade jag velat se. Till exemepl att bjuda in folk inom olika områden som fick presentera vad de gör och vad de söker. Mer studiebesök och coachning, mindre förvaring.           
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!