• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (a)
    Forrest skrev 2013-10-24 08:04:30 följande:
    Vi importerar dagligen folk ifrån u-länderna för så kallad arbetskraftsinvandring, Jag VET att det skriks efter folk inom äldrevården, och enda kravet i princip på dom boenden jag vet om på rak arm är att du ska kunna svenska och vara hel och ren.

MEN dom får inga sökande, Varför är det ingen som vill ha jobben... Jo merparten är lata bortskämda och kräver att någon annan ska göra allt åt en.

Sluta gnäll och ta tag i ditt liv. Visst är man sjuk är det en sak men alldeles för många har offerkofta på sig och det gör mig illamående. Alla kan göra nåt men det krävs fanimej att man gör nåt själv oxå. Hade det varit USA hade ni bott i tält där finns inte skyddsnäten som här..

Vore det lite kuk i staten och kommunerna skulle alla dessa offer utrustas med sopkvast och städa det offentliga rummet för allas trivsamhet.. Sitta på facebook eller surfa på "dagis" är fanimej stöld av mina skattepengar.

Du glömde svara på mitt inlägg 505.
    Jag skulle gärna vilja höra ditt recept för vad jag ska jobba med? 
  • Anonym (333)
    Anonym (a) skrev 2013-10-23 15:50:35 följande:

Så du tycker alltså att en sån som jag ska ut och sätta tallskog.
    Jag är över 50, jag har kronisk värk och går runt på dubbel smärtlindring bara för att orka genom dagen.
    Jag sover i snitt 4 timmar per natt.
    Jag måste vila en stund mitt på dagen, annars klarar jag inte av det.
    Jag har en lungsjukdom som medför att jag vid fysisk ansträngning får andnöd.
    Allt jag gör, gör jag långsamt, en uppförsbacke kräver att jag vila efteråt och samlar syre, annars svimmar jag.
    Hur har du tänkt dig att en sån som jag ska kunna plocka bär eller sätta tall, eller vad tycker du att jag ska jobba med?
    Vad är din lösning för mig?       

Vad har du för diagnos?

Hur äter du?

Hur motionerar du?   

Är du normalviktig/smal/överviktig?

• Forrest
    Anonym (a) skrev 2013-10-24 09:01:31 följande:

Du glömde svara på mitt inlägg 505.
    Jag skulle gärna vilja höra ditt recept för vad jag ska jobba med? 
    Finns säkert nåt skyddat lager där man sorterar pärmar till tids ände
  • Anonym (a)
    Forrest skrev 2013-10-24 09:44:08 följande:
    Finns säkert nåt skyddat lager där man sorterar pärmar till tids ände

ok, det skulle jag väl gärna ta om jag hade kunnat hitta ett sånt ställe, har du något tips på vart man finner dom här skyddade lagren?
    Nej, förresten bekymra dig inte, jag jobbar redan.
    Jag ville bara få dig att förstå att det inte är så enkelt, så svartvitt att dom som inte jobbar låter bli för att dom inte har lust och är lata bidragstagare.
    Även om såna naturligtvis finns så är jag övertygad om att dom är i stark minoritet, dom flesta vill arbeta, men det finns helt enkelt inte jobb så det räcker till åt alla.
    Enda sättet att gå är att dela på jobben.
    Som utomstående är det så lätt att hitta lösningar för man ser inte komplexiteten i frågeställningen, det gäller inte bara det här utan alla frågor, det är inte för inte som man säger att ju mer man vet desto mer inser man att man inte vet.
    Det är alltid den som vet minst som har starkaste åsikterna om hur saker och ting ska skötas.
    För dom inte ser och kan helheten.         
  • Anonym (Skrämd från vett)
    Anonym (333) skrev 2013-10-24 09:10:59 följande:

Vad har du för diagnos?

Hur äter du?

Hur motionerar du?   

Det verkar vara så för de som försöker att berätta om (egentligen) hur de fått sina besvär från första början totalignoreras med ytterligare salt i såren och de bekymmer som medföljer. Tror att samhället o myndigheterna behöver fundera över hur man informerar de övriga som inte själva varit där, om dess effekter på sikt. Även orken och entusiasmen behöver ett frö. Ett genuint och självmedvetet sådant, och inte det frö som så effektivt invärtes förstör ambitionerna genom alla fördömanden. Tror inte att någon självmedveten varelse egentligen vill leva passivt och isolerat. Dit blir vi vilseledda av grimaser, ordalag och oförstående frågor som dessa här ovan.
  • Fanny 833
    Anonym (333) skrev 2013-10-24 09:10:59 följande:

Vad har du för diagnos?

Hur äter du?

Hur motionerar du?   

vad har detta med jobb att göra?

• Mymla

Ni som jobbar, skulle ni kunna tänka er att dela på jobben med de arbetslösa? Gå ner i arbetstid och låta en arbetslös ta resten av tiden? Ni verkar inte ha så roligt på era jobb när ni gnäller över att ni inte vill finansiera arbetslösas bidrag för era skattepengar. Om alla i Sverige gick ner i arbetstid skulle säkert jobben räcka till alla.

• Flash Gordon
    Mymla skrev 2013-10-24 10:48:06 följande:
    Ni som jobbar, skulle ni kunna tänka er att dela på jobben med de arbetslösa? Gå ner i arbetstid och låta en arbetslös ta resten av tiden? Ni verkar inte ha så roligt på era jobb när ni gnäller över att ni inte vill finansiera arbetslösas bidrag för era skattepengar. Om alla i Sverige gick ner i arbetstid skulle säkert jobben räcka till alla.
    Skaffa dig rätt utbildning så är du välkommen att dela på arbetsbördan.

Faktiskt.

Det finns mer arbete än folk på rätt många platser i samhället. 

Men som visat med exemplet med Sandvik som jag länkade ovan så har inte folk utbildning för att göra dessa jobb.  
  • Mymla

Flash Gordon - ja nu var det inte mig själv jag syftade på, jag är utbildad och har ett jobb att gå till. Jag syftade på alla gnällfisar med jobb här i tråden som avskyr de som är arbetslösa.

• Anonym (Been there)
    Mymla skrev 2013-10-24 10:48:06 följande:

Jättegärna! men jag har ett bristyrke så det finns inga arbetslösa som kan hoppa in bara sådär.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!