• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naiw
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-14 15:07:39 följande:
    Man undrar om det varit okej för en brevbärare med, säg, SvP-sympatier att vägra dela ut t.ex. V:s kampanjmaterial. Eller för en med hjärtat långt till vänster att vägra dela ut Moderaternas.
    Tycker inte det är okej för budbärare överhuvudtaget att lägga sig i informationsflödet. Det är censur avgrövsta graden och personligen anser jag att det borde vara grund för avskedan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Naiw skrev 2014-05-14 15:08:45 följande:
    Tycker inte det är okej för budbärare överhuvudtaget att lägga sig i informationsflödet. Det är censur avgrövsta graden och personligen anser jag att det borde vara grund för avskedan.
    Instämmer till 100 procent.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Naiw
    Hmpf skrev 2014-05-14 15:04:14 följande:
    De lyckades hur som helst inte så bra med det Solig

Nej tydligen inte här heller.

• Hmpf
    Naiw skrev 2014-05-14 15:11:01 följande:
    Nej tydligen inte här heller.

Drömmer
  • Tonårsmamman1
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-14 14:58:35 följande:
    Nu tar även brevbärarna, eller några av dem i alla fall, på sig ansvaret att tänka och bestämma åt andra. Pinsamt. Det är väl samma typ av puckon som tror det är "demokratiskt" att gömma eller vägra lägga fram valsedlar på valdagarna.

Varför är folk så rädda för att låta sina medmänniskor bestämma själva?
    Där håller jag faktiskt med dig.

Klart de ska dela ut för alla partier, 90% av befolkningen kommer ju ändå att göra som jag gjorde innan idag. Slänga det direkt i soptunnan, där det hör hemma.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-14 15:14:03 följande:
    Där håller jag faktiskt med dig.

Klart de ska dela ut för alla partier, 90% av befolkningen kommer ju ändå att göra som jag gjorde innan idag. Slänga det direkt i soptunnan, där det hör hemma.
    Ja. Helt okej naturligtvis. Liksom att sätta upp lapp på dörren där man undanbeder sig kampanjmaterial från ett eller flera partier. Men det ska vara upp till mottagaren att bestämma det, inte utdelaren.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dfeat
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 14:49:39 följande:

Tyckte jag läste ett inlägg från dig längre upp där du skrev att du "inte är sverigedemokrat, men.." osv. Men jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm då.
    Är nyfiken på din version av varför Sd så radikalt ändrade uppfattning om papperslösas rätt till vård och vårdanställdas anmälningsskyldighet, jag är nämligen övertygad om att de insåg att de fick kritik i den frågan och ändrade inställning bums. Ännu mer av en vindflöjel än vad Reinfeldt nånsin har varit.

Ingen lobbyist, jag vill bara motarbeta det rasistiska partiet Sd. När de åker ur riksdagen så är jag nöjd.
    Du vill lägger alltså ner tid på att motarbeta ett parti som vill ha bättre välfärd och hjälpa fler människor i krisområden än något annat parti? Är de dödsnazister för att de tycker vi kanske borde hjälpa sjuka och folk som har det svårt i vårt eget land, och ge de gamla varm mat och bytta blöjor?

Du kommer sova väldigt dåligt på nätterna, för problemen med och kostnaderna för invandringen kommer bara öka = SD får mer och mer röster tills de övriga partierna tar tag i problemen (=minskar invandringen till en human nivå)
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 15:04:14 följande:
    De lyckades hur som helst inte så bra med det

Peter Lundgren som är en av toppkandidaterna för Sd inför EU-valet är en nickedocka som säger "jag gör som partiet säger" men har ingen aning om vad han pratar om. Dessutom har så vitt jag vet inte Sd gett något besked om de ska samarbeta med Front National eller andra antisemiter. Han har varit i politiken i typ 2-3 månader och vill till Bryssel, han lär inte göra mycket nytta.

Haha han har ju noll koll på tex partiets historia. "Vi tar den diskussionen när den kommer". Diskussionen pågår för fullt i klippet jag länkade men ändå klarar han inte av att svara.

Det är som att skicka ut en person att köra taxi utan att han vet vad en bil är och än mindre har ett körkort!
  • overdose
    Dfeat skrev 2014-05-14 15:16:24 följande:
    Du vill lägger alltså ner tid på att motarbeta ett parti som vill ha bättre välfärd och hjälpa fler människor i krisområden än något annat parti? Är de dödsnazister för att de tycker vi kanske borde hjälpa sjuka och folk som har det svårt i vårt eget land, och ge de gamla varm mat och bytta blöjor?

Du kommer sova väldigt dåligt på nätterna, för problemen med och kostnaderna för invandringen kommer bara öka = SD får mer och mer röster tills de övriga partierna tar tag i problemen (=minskar invandringen till en human nivå)
    Inte alls, att verka för svenskarnas förintelse ger hennes liv en mening. Hon kommer att sova gott ifall allt går hennes väg.

Kostnaderna är helt enkelt inte relevanta. Lidandet är inte relevant, bara det inte blir som i ett annat land för länge sedan.

• sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 15:01:43 följande:
    Varifrån kommer den informationen då?

SD:s partiprogram innehåller nämligen följande:

"Att vistas i Sverige utan tillstånd är ett brott såvida man inte direkt efter ankomst söker asyl. Vi anser att det ska vara olagligt att hjälpa människor med denna brottslighet. Vidare ser vi med stor oro på att det håller på att bildas ett parallellsamhälle i Sverige för invandrare utan tillstånd där man vill erbjuda dessa grupper fri skolgång, gratis sjukvård, fackligt medlemskap och annan offentlig service"

Ok då har de ändrat skrivelsen igen eller så missade jag just denna del när jag läste manifestet. Bra att du upplyste mig om det, då förstår jag ännu mer all vårdpersonal och brandmän som inte vill träffa Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?