• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Hmpf
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 14:38:31 följande:

För att inte vara sverigedemokrat så reagerar du väldigt likt dessa Sd-lobbyister här :)
    Förut var de emot att papperslösa skulle få vård i Sverige samt att de ansåg att vårdpersonal skulle vara tvingade att rapportera papperslösa som söker vård.
    Detta ändrades efter massiv kritik och anklagelser om rasism.
    Var har du gått ifrån att jag inte lägger min röst på SD? Ännu ett påstående utan några som helst bevis. Jag börjar tröttna på dig.
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 14:38:31 följande:

För att inte vara sverigedemokrat så reagerar du väldigt likt dessa Sd-lobbyister här :)
    Förut var de emot att papperslösa skulle få vård i Sverige samt att de ansåg att vårdpersonal skulle vara tvingade att rapportera papperslösa som söker vård.
    Detta ändrades efter massiv kritik och anklagelser om rasism.
    Vad är du lobbyist för?
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-05-14 14:36:57 följande:
    Du får sluta någon gång. Som jag har visat är människor som du lika usla som det som förs fram som skräckexempel.

Faktum är att vi idag sitter med armarna i kors, för den nuvarande politiken är inget annat än som att var en kvinna som accepterar att vara lägrad av alla som vill, såvida det i dagens politik inte också finns något outtalat, och det kan det ju mycket väl finnas.

Vi vet dock att allt bara är hyckleri, för den ickedömande och den ickesorterande godheten finns inte.

De så kallade goda vill i verkligheten bara hjälpa på vissa bestämda sätt, och tyvärr kanske på sätt som inte alls hjälper mänskligheten på bästa sätt.

Allt nog, är du medveten om att du anses vara rasist men att din rasism riktas mot svenskar?

Du behöver inte alls hålla med, men jag hoppas att du förstår att din uppfattning, och vissa andras, inte alls kan anses vara förenlig med vissa uppfattningar om vad som gäller att vara svensk.

Jag tror säkert att du vet - med tanke på judarna i min familj - att du förstår vad jag tänker om din uppfattning och vad den kan komma att göra med det svenska folket.

Att du dock skulle bry dig om det, är inget jag förväntar mig.

Att antirasister skulle vara rasistiska mot svenskar är inget nytt, det brukar sd-lobbyisterna slänga sig med. Ännu har de inte kunnat konkretisera det, kan du?

Hur ska man hjälpa mänskligheten på bästa sätt då? Genom att "hjälpa på plats" á la Sd som inte ens UNHCR instämmer i, du vet de som skulle få allt bistånd om Sd fick bestämma?

Och sist men inte minst, hur är jag usel? För att jag kritiserar Sd och ser igenom deras fina fasad?
  • sjuttiofemman
    Hmpf skrev 2014-05-14 14:41:57 följande:
    Var har du gått ifrån att jag inte lägger min röst på SD? Ännu ett påstående utan några som helst bevis. Jag börjar tröttna på dig.

Tyckte jag läste ett inlägg från dig längre upp där du skrev att du "inte är sverigedemokrat, men.." osv. Men jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm då.

Är nyfiken på din version av varför Sd så radikalt ändrade uppfattning om papperslösas rätt till vård och vårdanställdas anmälningsskyldighet, jag är nämligen övertygad om att de insåg att de fick kritik i den frågan och ändrade inställning bums. Ännu mer av en vindflöjel än vad Reinfeldt nånsin har varit.
    Naiw skrev 2014-05-14 14:43:10 följande:
    Vad är du lobbyist för?

Ingen lobbyist, jag vill bara motarbeta det rasistiska partiet Sd. När de åker ur riksdagen så är jag nöjd.
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 14:49:39 följande:
    Ingen lobbyist, jag vill bara motarbeta det rasistiska partiet Sd. När de åker ur riksdagen så är jag nöjd.
    Men alla andra är lobbyister? Eller är det något du intalar dig själv för att det får dig känna som du gör något värdefullt, när du i själva verket sitter här och inte gör något annat än får folk att vilja rösta på SD för att se till att inte folk som du hamnar i riksdagen?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Nu tar även brevbärarna, eller några av dem i alla fall, på sig ansvaret att tänka och bestämma åt andra. Pinsamt. Det är väl samma typ av puckon som tror det är "demokratiskt" att gömma eller vägra lägga fram valsedlar på valdagarna.

Varför är folk så rädda för att låta sina medmänniskor bestämma själva?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Naiw
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-14 14:58:35 följande:
    Nu tar även brevbärarna, eller några av dem i alla fall, på sig ansvaret att tänka och bestämma åt andra. Pinsamt. Det är väl samma typ av puckon som tror det är "demokratiskt" att gömma eller vägra lägga fram valsedlar på valdagarna.

Vad kommer här näst? Vårdpersonal/Ambulans/Brandkår som vägrar hjälpa/hämta/släcka om det finns misstanke om SD sympatisörer?

Hoppas definitivt arbetsgivarna tar det på allvar och avskedar för tjänstefel.
  • Hmpf
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 14:49:39 följande:

Tyckte jag läste ett inlägg från dig längre upp där du skrev att du "inte är sverigedemokrat, men.." osv. Men jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm då.
    Är nyfiken på din version av varför Sd så radikalt ändrade uppfattning om papperslösas rätt till vård och vårdanställdas anmälningsskyldighet, jag är nämligen övertygad om att de insåg att de fick kritik i den frågan och ändrade inställning bums. Ännu mer av en vindflöjel än vad Reinfeldt nånsin har varit.

Varifrån kommer den informationen då?

SD:s partiprogram innehåller nämligen följande:

"Att vistas i Sverige utan tillstånd är ett brott såvida man inte direkt efter ankomst söker asyl. Vi anser att det ska vara olagligt att hjälpa människor med denna brottslighet. Vidare ser vi med stor oro på att det håller på att bildas ett parallellsamhälle i Sverige för invandrare utan tillstånd där man vill erbjuda dessa grupper fri skolgång, gratis sjukvård, fackligt medlemskap och annan offentlig service"
  • Hmpf
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-14 14:58:35 följande:

De lyckades hur som helst inte så bra med det Solig

• Vitrysk hockeyhjälte
    Naiw skrev 2014-05-14 15:01:30 följande:
    Vad kommer här näst? Vårdpersonal/Ambulans/Brandkår som vägrar hjälpa/hämta/släcka om det finns misstanke om SD sympatisörer?

Hoppas definitivt arbetsgivarna tar det på allvar och avskedar för tjänstefel.
    Man undrar om det varit okej för en brevbärare med, säg, SvP-sympatier att vägra dela ut t.ex. V:s kampanjmaterial. Eller för en med hjärtat långt till vänster att vägra dela ut Moderaternas.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?