• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naiw

För det andra varför skriver du "ni"? Är det någon här som är representant från SD?

Jag är för monarki förövrigt, betyder det med samma logik att jag är kunglig och tillhör hovet?

• Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:41:07 följande:

När Åkesson deltog i visan hade det gått drygt 20 år. Ja det är ett grövre övertramp än att få lite grädde i ansiktet, genom att håna mordet så visar man sin inställning och rättfärdigar det.
    Ja, om man ser det så snävt så man bara ser en "tårtning" som "lite grädde i ansiktet" kan jag förstå att man resonerar så. Andra kanske tänker att det nästa gång kanske inte är en tårta som kastas. Och att nästa partiledare kanske inte är Jimpa.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Naiw skrev 2014-05-14 15:40:59 följande:
    Vårdpersonal har ingen rätt att förhindra en politiker som kommer på besök, offentlig sektor är statligt ägt och samma regler vad det gäller besök osv ska gälla alla. Om du sedan inte är minsta intresserad av dennes politik så behöver du heller inte vara engagerad eller lyssna, men att blockera, ställa till oväsen och oordning för att man har en sjuklig bild av partiet är inte okej.

Jodå, vårdpersonal ska skydda sina patienter. På en sluten vårdavdelning har inte alla tillträde. Sd´s syn på människor går emot de etiska värdegrunder som vården har att rätta sig efter. Kan man inte respektera dessa har man inget där att göra.

www.swenurse.se/Sa-tycker-vi/Publikationer/Vara-publikationer/ICNs-Etiska-kod-for-sjukskoterskor/
  • Naiw
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:48:38 följande:

Jodå, vårdpersonal ska skydda sina patienter. På en sluten vårdavdelning har inte alla tillträde. Sd´s syn på människor går emot de etiska värdegrunder som vården har att rätta sig efter. Kan man inte respektera dessa har man inget där att göra.
    www.swenurse.se/Sa-tycker-vi/Publikationer/Va.../
    Nej på sluten vårdavdelning kan det mycket väl vara så, men då har ingen politiker där att göra och det behövs ingen "blockad" för detta utan är i såfall sjukhuscheferna så dumma att de annars tänker släppa in obehörigt folk där är det väl snarare dit ilskan ska riktas.

• Naiw

Råkade bara av ren slump hamna på detta... Jag fattar inte hur Åkesson orkar hålla sig så kall hela tiden.

Det här känns bara bizzart, resonemanget är ungefär "Vi ser du har rätt, men nu måste vi tjafsa mot dig för att göra tv".

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:27:47 följande:
    Ni som anser att det var odemokratiskt att tex slänga en tårta i ansiktet på Åkesson, hur försvarar ni att Åkesson var med och sjöng häcklande sånger om Palmemordet på en kryssning 2009? Hur demokratiskt är det?
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Varenda polis firade väl?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Naiw skrev 2014-05-14 15:42:54 följande:
    För det andra varför skriver du "ni"? Är det någon här som är representant från SD?

Jag är för monarki förövrigt, betyder det med samma logik att jag är kunglig och tillhör hovet?
    Åh ers majestät.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Naiw

Och ska vi ta "anti-SD" så är detta en person som jag kan respektera enormt för sina "anti-SD" argument.

Alexander Bard alltså, håller med honom helt även om jag inte har samma åsikter som honom.

" target="_blank">

• sjuttiofemman
    Naiw skrev 2014-05-14 15:51:28 följande:
    Nej på sluten vårdavdelning kan det mycket väl vara så, men då har ingen politiker där att göra och det behövs ingen "blockad" för detta utan är i såfall sjukhuscheferna så dumma att de annars tänker släppa in obehörigt folk där är det väl snarare dit ilskan ska riktas.

De allra flesta avdelningar på sjukhus är slutna, allmänheten har inte tillträde dit. Jo politiker ska kunna komma dit och besöka avdelningarna för att bilda sig en uppfattning, men bara de (dvs alla utom Sd) som respekterar vårdens etiska riktlinjer. Alla legitimerade sjuksköterskor och läkare har avgett en ed om att ge lika vård för alla. Förstår inte hur Sd kan tro att de bara kan ändra detta hux flux.

Och hur sjutton kan någon som arbetar inom vården och har avgett denna ed, rösta på Sd? Det är som att säga att man inte tror på det man lärt sig. Det är bara att lämna in legitimationen direkt och börja jobba med något annat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?