Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk SD?

Och med den påstådda granskningen av SD:s lista med 100 namn som exempel (och för all del - den här tråden också) så undrar jag om media och SD:s motståndare verkligen inte har fattat ett dugg - tre val senare.

Tramsa, raljera, hitta på. Håna & flina och dunka rygg på varandra. Demonisera.

Det fungerar uppenbarligen rätt dåligt som metod för att stoppa SD. Fungerade inte valet 2010. Inte i kyrkovalet senast och inte i EU-valet.

Så, vad göra? Hmm ... nu gnuggar vi våra hjärnceller ihop så gott vi kan och kommer på ... vadå?

Jo, vi gör samma sak igen. Skam den som ger sig.

Mmm ... lycka till!

• Flash Gordon

Än mer dumheter i "100-affären":

Hon som är ansvarig för ledarsidan på tidningen som "granskat" SD går ut på twitter och kallar SR Lokalradion för "SD:s nyttiga idioter" för att den låter SD få svara på kritiken och anordnar en kort debatt mellan SD och chefredaktören!

Verkligen?

Lokalradions journalist är alltså "nyttig idiot" för att han väljer att själv kontrollera historien och inte blint litar på det tidningen påstår?

Är SD:s mest fanatiska motståndare så desperata?

• Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 18:29:27 följande:
    Japp. Vänstern är det största hotet, trots att de står för noll dödsfall, medan extremhögern står för 16. Säger en del att Säpo erkänner dessa siffror FAST de lider av sådan vänsterskräck.
    Myten om 16 högerextrema mord (och noll vänsterextrema) har vi avslöjat i andra trådar.

Jag förstår att det är en bra siffra för dig och dina gelikar att ta till men den blir inte mer sann för det.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-27 00:36:08 följande:
    Tungan ute

Mona Sahlins lön som partiledare: 1,7miljoner om året.

Håkan Juholts lön som partiledare: 1,7 miljoner om året.

Stefan Löfvéns lön som partiledare: 1,4 miljoner om året.

Stefan Löfvén har lovat att dessa skattesänkningar "som gynnar höginkomsttagare" ska få vara kvar.
    .
    .
    .
    Dessutom är påståendet om "9 av 10" felaktig (Oh the shock! Någon ljuger om SD! Så oväntat!).

9 av 10 avser enbart blockskiljande frågor UNDER DE FÖRSTA SEX MÅNADERNA  i Riksdagen. Totalt under de sex första månaderna röstade SD som regeringen (oaktat vad västeroppositionen röstade) i 72% av fallen:
    http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-stoder-regeringen-9-ganger-av-10/

Senare beräkningar visar att SD och S bägge röstar med regeringen i ungefär hälften av omröstningarna:
    http://sverigedemokraterna.se/2012/07/05/s-rostar-med-regeringen-lika-ofta-som-vi-sverigedemokrater/

• Flash Gordon
    Speakers Corner skrev 2014-07-30 19:15:42 följande:
    Varför är dom snömos?
    Det finns ju en rätt bred konsensus runt att det är dom som är dom bidragande orsakerna, men du tycker att det är snömos?
    Det är förmodligen "snömos" för att det är visat, av BRÅ, att under samma socioekonomiska förhållanden är brottsligheten olika stor i olika invandrargrupper.

Det handlar alltså om någonting annat än socioekonomin. En trolig förklaring: kulturen.
  • Flash Gordon
    realist14 skrev 2014-07-29 15:35:01 följande:

. Snacka om att det blivit förpestat på debattfronten i landet.

Ungefär det mest korrekta som skrivits i tråden.

Det finns inget samtal längre. Bara *kväk kväk*. Ingeting kommer att ändras av någonting.

Det bästa vore om valet hölls redan nu så spar vi på allt ordbajsande och så kan vi sitta tysta och kontemplera över resultatet istället.
  • Flash Gordon
    Kunigunda skrev 2014-07-30 20:07:15 följande:
    Pojkar och flickor från samma socioekonomiska förhållanden lyckas olika bra i skolan, dessutom är beteende problematiken större hos pojkar. Detta gäller oavsett etnisk bakgrund - svensk, vietnamesisk, polsk, somalisk. Jag tänker att det handlar om vilka förväntningar, attityder och möjligheter de bemöts av. Och det är fullt applicerbart på ditt resonemang.
    Ja, olika kulturer gör olika bra från sig i skolan. Det handlar till stor del om förväntningarna hemifrån.

Detta passar givetvis också i förlängningen in på resultatet från BRÅ.

Förväntar sig dina föräldrar att du gör läxorna så är det rimligt att det ger en positiv spiral som borde ge dig större chanser att hålla dig borta från kriminalitet.
  • Flash Gordon
    Speakers Corner skrev 2014-07-30 20:17:29 följande:
    Och dom socioekonomiska förhållandena saknar alltså betydelse, är det vad du menar.
    Kan du länka till vart jag kan läsa om den utredning som ligger till grund för BRÅ:s slutsats.
    Jag köper inte kultur som orsak, mig veterligen finns det ingen kultur som uppmuntrar brottslighet.
    Vilka invandrargrupper anser du att den är extra stor inom?

Läs gärna också mitt inlägg 15386.
    För den skillnadens skull saknar socioekonomin betydelse. Väl "nere på" samma socioekonomiska nivå så är vissa grupper (enligt BRÅ) mer brottsbenägna än andra. Olika utländska grupper i samma situation beter sig alltså olika.

Skilj detta från det faktum att dålig sociekonomi ger högre brottsbenägenhet än god socioekonomi.

Det är två olika saker.
  • Flash Gordon
    Speakers Corner skrev 2014-07-30 20:13:21 följande:
    Är det så då, kan du belägga att det är svarta och araber som står för brottsligheten?
    I så fall vet inte jag varför det är så, men det är i så fall viktigt att ta reda på varför.

Tack för din vision.
    Nummer 1 håller jag inte med dig om, människor på flykt kan inte vänta, det är desperat läge.
    Nummer 2, jag vet inte vad du menar med högre krav, men det du skriver om att koppla bidragen till sfi köper jag direkt, sålänge vi pratar om vuxna friska personer ska dom göra allt dom kan för att få ett jobb och bidra till vårt samhälle.
    Och då måste det börja med språket, jag vill även där lägga in lektioner i samhällslära, där man helt enkelt får lära sig hur det funkar i Sverige, i stort och smått, allt från hur man åker buss, till hur vår demokrati funkar, och allt därimellan och självklart vill man inte delta i det då ska man inte heller ha några bidrag.
    Lika lite som svenskar får bidrag om dom inte uppfyller kraven.
    Men barnen är knepigare, dom går i en egen kategori, om ett barn inte dyker upp i skolan så måste man ju ta reda på varför och det får ju inte vara så att föräldrarna håller barnen borta från skolan, det är inte ok och måste medföra nån form av sanktion. Lite osäker på vad bara.
    Men det kan ju finnas andra orsaker, det är inte helt ovanligt med barn som skolstrejkar om dom mår dåligt, det behöver inte vara invandrarbarn, även svenska barn uteblir.

Vidare tycker jag att vi måste dela upp invandrare som kommer  hit, alla kommuner måste ta emot sin del.
    Vi kan inte tillåta att det samlas enklaver av andra nationaliteter.
    Om dom ska kunna integreras så måste dom ut bland dom som blandas tillsammans med dom som dom ska integreras med, så ut med invandrarna bland svenskarna.
    Visst förstår jag att man vill bo med sina släktingar och vänner nära, men om man kommer hit och lever på våra bidrag då får man finna sig i våra krav, precis som en svensk inte alltid kan välja fritt vart hen vill bo.
    När man är självförsörjande så bosätter man sig precis vart man själv vill förstås.

Och sen är det självklarheter att bor du i vårt land så ska du följa våra lagar och du ska lära dig vårt språk så att du kan göra dig förstådd och förstå.
    Självklarheter för alla.
    Du låter ju som den värsta Sverigedemokrat.

Krav på att kunna språket, följa regler, inte klumpa ihop sig, högre krav för att få bidrag osv.

Fast du vill nog inte kalla det för sverigedemokrati. Du kallar det "självklarheter för alla" istället.
  • Flash Gordon
    Kunigunda skrev 2014-07-30 21:07:40 följande:
    Du menar alltså att kulturen pojkar misslyckas i skolan förvatt deras föräldrar bara har höga förväntningar på sina döttrar?
    Ja försöker tolka vad du skriver och jag tror det handlar om att tjejer lyckas bättre i skolan?

Ja, jag tror det finns belägg för att säga att vi kräver mer av våra döttrar än av våra söner.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?