• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-08-16 09:28:32 följande:

efter vad jag kan förstå finns det ett fullständigt konsensus i riksdagen om detta - inte ens SD lär väl föreslå att man ska avskaffa lagstiftningen mot barnaga.

Vad SD tänker föreslå är svårt att veta. Deras politik och valplattform går ut på att tala om vad man inte tycker om och att misstänkliggöra alla - utlänningar, meningsmotståndare (dvs PK-are), media, "sjuklövern", norska kommunstyrelseordföranden. I mycket ringa utsräckning presenterar de lösningar - turligt nog - med tanke på att det då ofta uppenbarar sig hur dessa inte är finansierade eller helt spåniga.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-16 11:57:40 följande:

Ja, det är ju liksom inte speciellt konstigt att folk med arabiskt utseende kollas extra mycket på flygplatser...

Nej. Det är inte heller konstigt att finnar ofta möts av fördomar om alkoholism. Att kvinnor i åldrarna 25-35 förbises vid vissa rekryteringar utifrån risken för barnafödande. Att svarta unga män skjuts ihjäl av amerikansk polis. Etc. Orsaken stavas djupt rotade fördommar, inte gudomlig insikt och sanningstörst.
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-16 14:34:54 följande:

Nej. Det är inte heller konstigt att finnar ofta möts av fördomar om alkoholism. Att kvinnor i åldrarna 25-35 förbises vid vissa rekryteringar utifrån risken för barnafödande. Att svarta unga män skjuts ihjäl av amerikansk polis. Etc. Orsaken stavas djupt rotade fördommar, inte gudomlig insikt och sanningstörst.

• Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 14:21:55 följande:
    Så då tycker du inte att man ska kunna bli av med sitt medborgarskap?
    Jag skulle HELLRE se att det tog mycket lång tid, och ställdes mycket höga krav, för att FÅ medborgarskapet. Men som det är nu, när vi har delat ut medborgarskap helt kravlöst, så tycker jag att man ska kunna bli av med det, ja.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-16 15:27:17 följande:

Jag skulle HELLRE se att det tog mycket lång tid, och ställdes mycket höga krav, för att FÅ medborgarskapet. Men som det är nu, när vi har delat ut medborgarskap helt kravlöst, så tycker jag att man ska kunna bli av med det, ja.

Men då upprepar jag min fråga:

Så du tycker att vi ska göra skillnad på medborgare och medborgare? Gäller det alla ursprung? Och hur många generationer ska man ha bott här för att inte riskera att förlora medborgarskapet.
  • Jeaninne
    Fast nu är det ju ett faktum, att nästan alla flygplanskapningar har utförts av just araber. När något är ett faktum så är det inte en fördom. Det måste du väl inse..?

Vad är viktigast - att vi inte diskriminerar araber genom att strunta i att kontrollera dem på flygplatserna, utan i stället tar in Lars-Göran och Gun-Britt, 70 år, på väg till Gran Canaria, på kroppsvisitering..? Eller att ett flygplan springer i luften när DU - eller ditt barn - sitter i det..?
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Sist jag kollade var det dessutom kvinnor i åldern 25-35 år som födde de allra flesta barnen här i landet, så DET är för övrigt inte heller en fördom. Jag skulle inte heller anställa några kvinnor i den åldern, om jag hade makten.

Jag vet ju hur mycket problem det blir på arbetsplatsen, när kvinnan bara ser sin plats där som en födkrok eller en reträttpost, som ska ge henne rätt till olika SGI-baserade ersättningar från Fk - medan hon är upptagen med att vara sjukskriven för gravidetsillamående, ha havandeskapspenning, vara föräldraledig och vabba med de tre barnen...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 15:30:58 följande:
    Men då upprepar jag min fråga:

Så du tycker att vi ska göra skillnad på medborgare och medborgare? Gäller det alla ursprung? Och hur många generationer ska man ha bott här för att inte riskera att förlora medborgarskapet.
    Det kan jag inte svara på rakt av. Men såklart att det ska gälla alla ursprung. En finsk seriemördare som skändat och mördat svenska kvinnor, har också förverkat sin rätt att leva här.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-16 15:31:01 följande:

Fast nu är det ju ett faktum, att nästan alla flygplanskapningar har utförts av just araber. När något är ett faktum så är det inte en fördom. Det måste du väl inse..?

Vad är viktigast - att vi inte diskriminerar araber genom att strunta i att kontrollera dem på flygplatserna, utan i stället tar in Lars-Göran och Gun-Britt, 70 år, på väg till Gran Canaria, på kroppsvisitering..? Eller att ett flygplan springer i luften när DU - eller ditt barn - sitter i det..?

Man bör inte att problimatisera människor på sådana grunder. När det fortfarande är så få araber som just kapar flygplan så har vi INTE problem med araber, utan problem med flygkapare. Det är du och gelikar som tror på kollektiv bestraffning som princip, medan ~90% av befolkningen inser att det är högst förlegade metoder.

Säkerhetspersonalen vid flygplatser ska fokusera uteslutande på BETEENDE och inte stirra sig sverigedemokratiskt blinda på härkomst, utseende eller något annat löjligt trams. Skulle aktuell personal agera så som du subtilt föreslår, så skulle säkerheten garanterat bli lidande, inom hela sektorn..

Tack och lov så förstår folk bättre.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?