• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-20 23:00:13 följande:
    Ok. Trodde du svarade på personen som skrev "judekuksugare".
    Slarvigt av mig.
    Nej det är inte det vi reagerar på. Det vi reagerar på är att han under 2 mandatperioder hävdat att invandringen berikar på alla möjliga områden, även ekonomiskt, men nu efter alla år vänder han om och erkänner att han ljugit och faktiskt snackar om hur dyrt det är och att inga verkliga satsningar i samhället kan göras kommande mandatperioden.

Det är det vi reagerar på då det är något som jag och många andra aldrig skulle inträffa.
  • Digestive
    Kunigunda skrev 2014-08-21 00:47:33 följande:

Denna gamla goding blinkade förbi i mitt Facebookflöde:

www.expressen.se/tv/nyheter/politik/akesson-hart-pressad-av-bbc/

Medan övriga partier leker rävspel med varandra och varandras pokitik så gör Sverigedemokraterna det samma med människor. Att partier som fiskar opinion genom att i huvudsak misstänkliggöra människor storskaligt utan konkreta stöd, förvrida bilden av dem och direkt ljuga om dem.. ens får existera. Är det verkligen en slags demokratisk rättighet, att få skapa partier som knappt sysslar med faktisk politik överhuvudtaget? De har politiska åsikter och visioner men metoder som inte har med politik att göra och som inte berör politik överhuvudtaget, precis som exempelvis IRA och IS - strukturerna är faktiskt skrämmande lika, det är bara graden hemskheter i metoderna som skiljer dem åt.

De är stolta över Sverige men Sverige är långt ifrån stolta över dem. Medan IS får maginnehållet att kastas mot väggar så ger Sverigedemokraterna iallafall maginnehållet en ärlig utmaning. Det är bara grader i helvetet det handlar om, om än en faslig temperaturskillnad.

Det går att propagera för en reglerad invandring utan sådana här lågbudgetpartier. Önskar att svensken hade lite mer råg i ryggen och visade sitt missnöje i demostrationer och dylika aktioner, istället för att ta till bottennapspartier som Sverigedemokraterna. 45% utav Sveriges befolkning vill reglera invandringen och vilken statsminister som helst hade fått byta underkläder om 4 miljoner (utav 9) visade lite franskt blod - förhandlingar hade påbörjats nästa dag..

Sverigedemokraterna och resultatet av deras usla, lumpna och malätna metoder, göds av vår tafatthet. De är en spegelbild av vår egen svaghet. Det är så enkelt att se detta mot en bakgrund som länken förmedlar (och det finns otaliga mängder utav fler exempel), för de skulle inte syssla med sådant - om de vore bättre människor.
  • Digestive

Sådär. Nu vill jag och säkert flera i detta diskussionsforum att sverigedemokrater argumenterar för dessa metoder. Kom igen nu realist14, Jeaninne, Philipsson, Vitrysk Hockeyhjälte, Rataxes, Bejje, Flash Gordon och övriga - håll inte tillbaka.

Varför sanktionerar ni förvanskningar och lögner om andra människor och i vissa fall sysslar med det själva?

• FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-21 00:17:20 följande:
    Nej det är inte det vi reagerar på. Det vi reagerar på är att han under 2 mandatperioder hävdat att invandringen berikar på alla möjliga områden, även ekonomiskt, men nu efter alla år vänder han om och erkänner att han ljugit och faktiskt snackar om hur dyrt det är och att inga verkliga satsningar i samhället kan göras kommande mandatperioden.

Det är det vi reagerar på då det är något som jag och många andra aldrig skulle inträffa.
    Själv reagerade jag på att Suffering skrev "judekuksugare" när han skulle försöka framstå som motståndare till SD. Några inlägg senare hade "guldfisken" glömt sitt syfte och då var det de vanliga SD-sekt-lallandet som gällde igen.

Jag vet inte vad du reagerade på. Mig veterligt finns det ingen som påstått att flyktingmottagningen är lönsam. Problemet tycks vara att ingen i SD-sekten verkar kunna skilja mellan de initiala kostnaderna vid flyktingmottagning och de totala kostnaderna/intäkterna - vare sig kopplat till enbart flyktingar eller invandring som helhet.

Men det är väl knappast Reinfeldts fel att SD har dragit till sig existenser med en mycket klen fattningsförmåga.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Bejje
    Digestive skrev 2014-08-21 03:02:27 följande:

Sådär. Nu vill jag och säkert flera i detta diskussionsforum att sverigedemokrater argumenterar för dessa metoder. Kom igen nu realist14, Jeaninne, Philipsson, Vitrysk Hockeyhjälte, Rataxes, Bejje, Flash Gordon och övriga - håll inte tillbaka.

Varför sanktionerar ni förvanskningar och lögner om andra människor och i vissa fall sysslar med det själva?

Ursäkta, men du måste tala om vad det är för metoder du ogillar?
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-21 07:16:19 följande:
    Själv reagerade jag på att Suffering skrev "judekuksugare" när han skulle försöka framstå som motståndare till SD. Några inlägg senare hade "guldfisken" glömt sitt syfte och då var det de vanliga SD-sekt-lallandet som gällde igen.

Jag vet inte vad du reagerade på. Mig veterligt finns det ingen som påstått att flyktingmottagningen är lönsam. Problemet tycks vara att ingen i SD-sekten verkar kunna skilja mellan de initiala kostnaderna vid flyktingmottagning och de totala kostnaderna/intäkterna - vare sig kopplat till enbart flyktingar eller invandring som helhet.

Men det är väl knappast Reinfeldts fel att SD har dragit till sig existenser med en mycket klen fattningsförmåga.
    Ingen har påstått direkt att just flyktingmottagning är lönsam nej. Dock har man påstått det rent generellt om invandringen, men då invandringen nästan bara består av flyktingar och anhöriginvandrare så är det det som blir resultatet, d.v.s. att invandringen generellt är en stor förlustaffär för Sverige.

Detta går så klart att ändra på om man vill och göra det till en vinstaffär, men inget parti förut SD är intresserade. 
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-21 07:21:02 följande:
    Ingen har påstått direkt att just flyktingmottagning är lönsam nej. Dock har man påstått det rent generellt om invandringen, men då invandringen nästan bara består av flyktingar och anhöriginvandrare så är det det som blir resultatet, d.v.s. att invandringen generellt är en stor förlustaffär för Sverige.

Detta går så klart att ändra på om man vill och göra det till en vinstaffär, men inget parti förut SD är intresserade. 
    Visst men vad SD-klanen inte verkar  förstå är att Migrationsverket inte har några inkomster (åtminstone inte några att tala om) - så det gäller generellt att de medel som budgeteras för Migrationsverkets verksamhet kan betraktas som utgifter.

Detta har nog alla förstått - utom toksekten.

Även om jämförelsen haltar så kan du se det så här. Tänk dig att någon fick en affärsidé att öppna en butik där man sålde välskrivna och hyfsat trovärdiga berättelser om hjältemodiga sverigedemokrater som kämpar mot pk-förtrycket och förfärliga invandrare som hånar det land som tagit dem till sig och dessutom bara kräver, kräver och kräver.

Berättelserna skulle säkert bli en succé bland den till stora delar icke skrivkunniga SD-klanen och verksamhetens vinst betydande. Inte skulle väl då någon invända att det är en ren förlustaffär eftersom uppstarten av verksamheten enbart skulle innebära kostnader.

Jämförelsen haltar eftersom vi inte tar emot flyktingar i syfte att göra samhällsekonomisk vinst på dem. Men det faktum att SD-anhängarna tror att ökande kostnader för Migrationsverket på grund av fler flyktingar säger något annat än en ren självklarhet är rentav riktigt, riktigt roande.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    kenneth768768 skrev 2014-08-20 23:45:38 följande:
    Men det sekten har sagt, är det inte att de menat att det varit väldigt svårt att få höra av politikerna att invandring kan kosta pengar?

Men jag kanske fattat fel.
    Just så är det.

Jag tror dock de gör sig till. Ingen kan fatta så dåligt.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-20 22:56:45 följande:
    Fast det där är ju helt obetalbart. Hela sekten vajar av hänförelse över att Reinfeldt sagt att det kostar mer att ta emot fler flyktingar.

Helt obegripligt att människor kan vara så okunniga.
    Men vadå? VI har ju sagt det hela tiden, att det kostar ENORMA pengar. Det vi står förundrade över nu är att R. äntligen säger det rakt ut. Och precis före valet.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?