• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-24 11:59:46 följande:
    Jeaninne har påpekat att de såklart ska placeras i bemannade flyktinganläggningar. Om du driver en annan linje får du redogöra för den innan jag kan svara.
    Så börjar väl de flesta som invandrar....i förläggning/asylboende...så jag begriper inte hur du menar där.

Jag är för att man anvisar plats åt de som kommer och ser till att befolka de områden där det är tomt....som jag skrev tidigare..och dä kommer arbeten med automatik uppstå i de kommunerna vartefter det fylls på.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:10:21 följande:
    Men nej, jag skulle inte ha något emot att minska min levnadsstandard till förmån för någon som har mindre än vad jag har
    Det finns mycket jag inte behöver som jag skulle kunna avstå ifrån.
    Det känns viktigare för mig att människor får äta sig mätta än att jag ska leva i överflöd.
    Men du kanske gör andra prioriteringar?
    Ja jag lever inte i överflöd så..........

Lever normalt /medelsvensson och har tak över skallen givetvis men det är jag inte beredd att ge bort, det har jag arbetat hårt för...som vi alla har gjort generationer bakåt.
    Vi har sån tuuur skriver en del...eh....vi har slitit hårt för det vi har och betalat världens högsta skatter...vi var ockspå fattiga en gång i tiden, TUR?
    Fattar att det är attraktivt och att alla vill ha en del av den kakan men så lätt ska det väl inte vara ändå.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:03:48 följande:
    Snälla inte en till med vulgärargument, kan vi inte försöka hålla det här på en vuxen nivå.
    Menar du att jag ensam ska ändra på systemet som praktiseras i större delen av västvärlden och i övrigt också?
    Du tycker inte att det är en strukturell förändring som ska till i så fall, ett gemensamt beslut från världens ekonomiska makthavare.
    Nää, det är min sak att fixa.....du är rolig du. Skrattande
    Nej givetvis inte men exemplet vartill för att visa hur man ocksåp kan se på saken....allt det vi äger ska ju på något märkligt sätt inte tillhöra oss längre utan det ska vara huggsexa på sverige...gillar inte det helt enkelt.
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 11:57:59 följande:
    Det är väl dit vi är på väg idag om vi inte röstar bort alliansen.
    Men varför skulle det bli så om man delar mer jämlikt på resurserna istället för som nu när ett absolut fåtal tar hand om den allra största delen av resurserna.
    Det är ju nu som dom flesta får slåss om smulorna..
    Det går ju inte att dela på begränsade resurser med hur många som helst. ÄVEN Sveriges resurser är begränsade. Även om jag har förstått att många som växte upp under de årtionden då man kunde ta hur mycket mat som helst i skolmatsalen och bara kasta bort, och alla skolböcker man använt under läsåret bara åkte i en stor svart sopsäck sista dagen, inte tror på det.

Och när det gäller högavlönade och företagare, så har vi det lilla problemet, att det finns en smärtgräns för hur mycket vi kan beskatta dem. När marginalskatten närmar sig 90 procent så vill de inte vara med längre - och då drar de utomlands. Och då får vi andra inget alls av dom längre, plus att alla arbetstillfällen, arbetarnas skatter och arbetsgivaravgifter o.s.v., också går förlorade för oss.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:00:46 följande:
    Men hur gammal är du nu?
    Trodde du ville ha en diskussion,
    Just nu beter du dig som en småunge som inte fått som hen ville.
    Kom igen nu du kan bättre än såhär.
    Det är precis samma sak. Eller menar du att det alltid måste vara så att hjälpen går från Sverige till andra länder..? Aldrig tvärtom..?
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:00:46 följande:
    Men hur gammal är du nu?
    Trodde du ville ha en diskussion,
    Just nu beter du dig som en småunge som inte fått som hen ville.
    Kom igen nu du kan bättre än såhär.
    För övrigt borde NATO eller några BÖRJA med att leta rätt på de områden i Somalia, där piraterna bor. De gömmer oerhörda rikedomar där och lever i lyx. DE rikedomarna borde i första hand konfiskeras och användas för de fattiga somaliernas försörjning. (De kommer ju ändå mest ifrån den vite mannens fartyg som råkat ut för piraterna, från början - så då går resurserna ändå åt rätt håll. Från vit till svart...)
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:10:21 följande:
    Men nej, jag skulle inte ha något emot att minska min levnadsstandard till förmån för någon som har mindre än vad jag har
    Det finns mycket jag inte behöver som jag skulle kunna avstå ifrån.
    Det känns viktigare för mig att människor får äta sig mätta än att jag ska leva i överflöd.
    Men du kanske gör andra prioriteringar?
    Du är ju fri att gå med en matkasse till närmaste ensamma mamma då och då, i så fall. Eller ge till någon välgörenhetsorganisation. Förstår inte varför vägen måste gå över statsmakterna? Med tvång?
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-24 11:40:27 följande:
    Urgammalt? Norge lämnade unionen 1905. Afrika styckades upp sent 1800-tal. Länderna i forna Jugoslavien upprättade gränser är inte ens medelålders. Liksom flera länder i forna Sovjet. Urgammalt? Som sommarpsalmerna?
    Ja, det fattar väl alla att gränserna har ändrats genom seklen, genom krig och fredsöverenskommelser. Men SYSTEMET med nationsgränser och tillhörande nationalitet och medborgarskap, samt ett skatte- och fördelningssystem som verkar INOM den gränsen, har alltid varit samma.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-24 08:32:03 följande:

Jodå, men jag håller inte med om proportionerna. Och dessutom spelar det ingen roll. Om så bara en enda svensk flicka blivit våldtagen av en utlänning, så hade det varit bättre att vi inte tagit in några utlänningar alls. Eftersom vi i första hand måste skydda våra egna. Likaså om det bara hade varit en enda åldring som blivit undernärd p.g.a. kommunens besparingar på ett äldreboende...

Ok, vad bra, men skriv gärna som om du förstod rätt - det underlättar en smula. Aja, det finns väl inte så mycket mer att diskutera här, du har den här inställningen och kombinerar den gärna med misstro och paranoia.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-24 12:31:36 följande:

Så börjar väl de flesta som invandrar....i förläggning/asylboende...så jag begriper inte hur du menar där.

Jag är för att man anvisar plats åt de som kommer och ser till att befolka de områden där det är tomt....som jag skrev tidigare..och dä kommer arbeten med automatik uppstå i de kommunerna vartefter det fylls på.

Jag orkar inte medla mellan dig och Jeaninne. Om du inte håller med henne får ni diskutera det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?