• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-08-24 22:01:07 följande:

OK, du menar att dina barn inte ska behöva träffa aktiva SD-politiker, då fattar jag. Jag trodde det var SD:are i allmänhet som skulle undvikas, vilket jag tror är en svår uppgift, eftersom de av dem som inte vill bli socialt utfrusna, inte går in på vad de röstar på. Tror jag.

Ok. Nej, väljare är bara folk i allmänhet men de som medvetet stödjer och/eller sysslar med sådan här propaganda har givetvis all anledning till att frysas ute av bättre människor. Det krävs en Vitrysk Hockeyhjälte:s halmgubbelogik för att se annorlunda på saken..
  • Digestive

Varför hatar man Sverigedemokraterna?

För att de är etiskt handikappade och agerar därefter. Delar vi avskydde med nazityskland - deras avskyvärda propagandamaskin - finns numera i en nytappad form att rösta in i regeringen den 14 september.

Som svensk kan man skämmas för mindre..

• nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-23 08:09:24 följande:
    Jag ser det ungefär så här - ett forum som familjeliv är ganska överskådligt, vissa nick är desamma år efter år och vissa åsikter och särpräglade uttryckssätt återkommer med ständigt nya nick allteftersom de gamla blockas från FL.

Den åsiktsfabrik vi kallar Suffering  är inte svår att känna igen, särskilt inte när fabriken producerat en kvinna, produkt av folkhemmet, egentligen socialdemokrat och med svenska värderingar - som börjar tveka och i en trådstart ger uttryck för sina tvivel och varför hon nu ser SD som ett möjligt alternativ. Ofta är ju fabriken i gasen redan efter ett par inlägg och invektiven om vänsterextremister, pk-etablissemang och vilka som förtjänar att våldtas brukar hagla.

Jag brukar tänka som så - att kan man inte ens skapa sig en rimlighetsuppfattning och överblick avseende ett enkelt samhällsforum - alltså att känna igen de ändå relativt få åsiktsfabrikerna - hur ska man då kunna förstå ett komplext samhälle.

Sen finns det en annan aspekt. Det lär väl inte finnas någon som på frågan vad man är stolt över i sitt liv skulle ta upp att man skriver inlägg på nätet. Inte desto mindre tror jag att det finns fler än jag som tänker att det här är min signatur, det är med den jag ger uttryck för mina åsikter, den som är jag på nätet.

Jag tror faktiskt att man kan skapa någon slags relation till sin egen signatur - åtminstone har jag gjort det. Jag brukar bara se med nöje och löje på de personangrepp jag utsätts för - men de gånger min signatur blivit "kapad" har jag blivit förbannad.

Moral kan för övrigt vara viktigt på nätet också. Klart att jag skulle kunna skapa ett helt gäng med konton för att ge understöd till mina åsikter - ge mig själv understöd i trådar jag skapat - men herregud, vilken ynklig figur jag skulle vara då. På nätet och här i verkligheten - med katten bredvid som försöker hindra mig från att skriva på tangentbordet för att i stället klia henne under hakan.
    Personen i fråga lurar ju knappast någon som tänker efter aldrig så flyktigt, så jag vet inte vad det hela ska tjäna till. Kanske handlar det om att försöka lura sig själv, någon slags terapi eller tidsfördriv. När andra Sdare spelar med är det ju bara ett tecken på desperation.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2014-08-24 22:14:44 följande:
    Gör de inte? Du får ge dem lite tid åtminstone..

Jag gör mig ond över deras genomgående propaganda riktad mot människor, inte över deras värderingar per se - du vet, OSKYLDIGA kommer i kläm via sådan propaganda. Hur OSKYLDIGA är då partiet och packet i det, när de då möter dessa anklagelser? Inte oskyldiga någon utav dem, utan partiet jobbar bevisligen såhär - ifrån Jimmie Åkessons propaganda på Twitter till Jeaninnes på Familjeliv.

Du klarar inte av att förstå skillnaden? Om inte så tror jag nog att läsarna lyckas i ditt ställe..
    Skulle tro att han gör det - han vill bara få SD-sekten att framstå som de förfördelade.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:24:45 följande:
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
    Du borde ha varnat för dig själv och hur du sprider rasistisk skrämselpropaganda stället.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-24 23:00:05 följande:
    Personen i fråga lurar ju knappast någon som tänker efter aldrig så flyktigt, så jag vet inte vad det hela ska tjäna till. Kanske handlar det om att försöka lura sig själv, någon slags terapi eller tidsfördriv. När andra Sdare spelar med är det ju bara ett tecken på desperation.
    Knepigt det där.

Jag har faktiskt tänk en del på just detta, utifrån perspektivet att jag är tveksam om jag skulle kunna göra en så bra satir av en sverigedemokrat som personen i fråga ordnar alldeles på egen hand.

Jag tror det handlar om perspektiv - när den här personen skriver tårdrypande pekoral om de ädelmodiga svenskvännerna i SD brukar stora delar av klanen applådera frenetiskt - men så kommer det någon pk-människa och punkterar sagoberättelsen och då fallerar impulskontrollen och fram kryper en människosyn som till och med blir lite väl magstark för SD-klanen här på FL.

Skulle vi pk-ister bara lämna hen ifred skulle FL innehålla en uppsjö av trådar där unga kvinnor bekänner att de blivit frälsta och numer böjer sina huvuden inför Åkessons briljans - alltså trådar där den unga kvinnan successivt inte skulle bli allt mer upprörd och till slut fullständigt förlora självbehärskningen.

Jag tror inte att det är avsikten att det alltid ska kajka ur.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:46:26 följande:
    För att man inte kan hålla på och tvångsomflytta landets egna invånare..? Då blir det Nordkorea, vettu...

Nu kan jag i och för sig lugna dig med, att det du önskar redan görs i ganska stor omfattning. Enda undantaget är om man har barn under tolv år, inte bor ihop med barnets andra förälder men har gemensam vårdnad. Då behöver man inte söka jobb längre bort än ett visst avstånd, p.g.a. att barnet har rätt till en vardagskontakt med båda sina föräldrar.

Men förutom detta, så måste man faktiskt numera efter en viss tid (tror att det bara är tre månader, men jag är inte säker) vidga sitt arbetssökande till hela landet.

Personligen kan jag tycka, att om det handlar om en familj som har en stor del av sin försörjning från självhushåll. De kanske har höns, en gris äter skulor och som de slaktar till jul varje år, ett potatisland och ett grönsaksland, mannen jagar och kommer hem med en hare eller ripa då och då, mamman och barnen plockar bär och svamp o.s.v.. Som det ofta ser ut i glesbygden. Så kanske familjen i stället kunde få ett litet belopp till sin försörjning - det lilla som krävs för att de ska kunna köpa det de inte producerar själva. Så att de kan stanna kvar - för att motverka avfolkningen av glesbygden. Barnen blir också antagligen sundare för livet, än om pappa ska börja köra tunnelbanan och familjen tvingas bo i loftgångshus med somalier, syrianer och kurder i Tensta...

Men nu är vi OT. Detta gäller ju inte våra invandrare, eftersom de aldrig skulle acceptera ett liv med så hårt fysiskt arbete, även om de tilldelades ett litet boställe per familj i Norrbotten. De har ju i de allra flesta fallen kommit till Sverige, just för att få slippa hårt arbete.
    Folk som lever på mindre gårdar dubbelarbetar och barnen hänger framför datorn. Din "analys" av livet i glesbygden ligger efter en generation plus.

Din "analys" av varför de flesta flyktingar flyr hit visar tydligt en rasistisk syn.

• Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-24 23:03:28 följande:

Skulle tro att han gör det - han vill bara få SD-sekten att framstå som de förfördelade.

Den etiska kompassen pekar konstigt hos vissa - som om det fanns en gräns för hur mycket skit man borde kasta mot sådan här propaganda och mot figurerna bakom den, innan det plötsligt blir magiskt synd om upphovsmakarna själva.

Svensken ska inte behöva ha den här äcklig propaganda på sitt samvete men nu har vi detta, tack vare våra "sverigevänner" som tror sig veta ett dyft om stolthet.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-23 11:15:02 följande:
    Det tror inte jag.

Jag gissar att det dräller av SD-kommunpolitiker som går på tvärs mot sektledningens uttryckliga order om att de inte ska skriva anonymt på nätet.

Jag tror att det kan vara svårt för många att hela tiden vara så pk som ledningen bestämt - och då behöver de hitta andra metoder - just anonymiteten på nätet blir då en slags säkerhetsventil som innebär att de får pysa ut lite hat och lätta på det inre trycket.
    Visst är det så. När man hela tiden måste förställa sig för att inte uteslutas måste det pysa ut någonstans.
  • Digestive

Nej, nu blir det SVT-play och att beskåda pokitiker av en något bättre människosort.

Sverigedemokraterna 1933!! - och i ett land som gränsar till Danmark. Ni ger oss verkligen en bitter eftersmak av desss tider, sverigedemokrater.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?