• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MsFry
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 20:13:06 följande:
    Det är möjligt men hellre det än att ha mitt huvud i en dynghög full av hat och paranoia.

Det finns få om ens någon sak som jag tycker så illa om som när man gör illa dom som är svagare än en själv, som barn t ex.
    Som det som hände Aishas barn
    Sånt här kommer inte från tonåringarna själva, det här har dom lärt sig av sina föräldrar.
    Som i sin tur är ivrigt påhejade av hetsen som råder mot invandrare från vissa länder.
    En hets som sd och såna som du och andra liknande sitter och driver fram dag efter dag efter dag.
    Ni är ansvariga för det som händer i Tomelilla.
    Och du har mage att sitta och förringa det som händer, bara vifta bort det som ett litet ofog.
    Har du ingen skam i kroppen.

Sen undrar ni varför ni blir utestängda från att kunna påverka.
    Ni klagar på att ni är missförstådda och svartmålade.
    Ni förstår inte varför ni blir utbuade överallt där ni går fram.
    Ni förstår inte varför ni inte är välkomna i fackföreningar eller andra sammankomster
    Med den människosyn ni har och den hets ni bedriver, där sd är primus motor, är jag inte ett dugg förvånad.
    Det finns inget som väcker mitt förakt som att ge sig på dom som är svagare.
    Det är så fegt och så ynkligt, så jag saknar ord för det.

Men en sak vet jag, jag föredrar att vilken dag som helst i veckan ha mitt huvud uppe i det blå än att ha det insyltat i sds propagandaträsk.

Helt fantastiskt bra inlägg. Skriver under på varenda ord. Heja dig!
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-24 17:46:16 följande:

Visst..jag är som sagt inte hundra på att just du sagt så tidigare, men många gör det.

Ok.
  • kenneth768768
    Digestive skrev 2014-08-24 21:25:24 följande:
    Jo, det såg rätt "typiskt" ut i statistiken - ration sämre människor är väl som högst där.

Att föra vinklad propaganda riktad mot människor, det är bara för äckligt och så långt, långt under Sveriges värdighet - och sverigedemokrater kommer att bli hatade i hela riket om de inte upphör, de svärtar ner både rike som folk för oss. Vill inte ha dessa äckel som representanter för någonting svenskt.

Mina barn kommer inte att leka i miljöer där man sysslar med sådant här äckel. Det bör frysas ut helt och hållet.. så att beteendet självdör med det här packet.
    Var är det de inte ska leka, för att undvika SDare?
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-08-24 21:39:47 följande:

Var är det de inte ska leka, för att undvika SDare?

Det löser sig när sådan konfrontation uppstår. Mina barn ska dock inte leka hos människor som aktivt stöder och jobbar med sådant här äckel - det vill säga inte hos någon aktiv sverigedemokrat överhuvudtaget medan väljarna kan sållas ut individ för individ. Verkar jag beskymersam på något vis? Inte riktigt en svår uppgift, att ta absolut avstånd ifrån sådant här..
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 20:13:06 följande:
    Det är möjligt men hellre det än att ha mitt huvud i en dynghög full av hat och paranoia.

Det finns få om ens någon sak som jag tycker så illa om som när man gör illa dom som är svagare än en själv, som barn t ex.
    Som det som hände Aishas barn
    Sånt här kommer inte från tonåringarna själva, det här har dom lärt sig av sina föräldrar.
    Som i sin tur är ivrigt påhejade av hetsen som råder mot invandrare från vissa länder.
    En hets som sd och såna som du och andra liknande sitter och driver fram dag efter dag efter dag.
    Ni är ansvariga för det som händer i Tomelilla.
    Och du har mage att sitta och förringa det som händer, bara vifta bort det som ett litet ofog.
    Har du ingen skam i kroppen.

Sen undrar ni varför ni blir utestängda från att kunna påverka.
    Ni klagar på att ni är missförstådda och svartmålade.
    Ni förstår inte varför ni blir utbuade överallt där ni går fram.
    Ni förstår inte varför ni inte är välkomna i fackföreningar eller andra sammankomster
    Med den människosyn ni har och den hets ni bedriver, där sd är primus motor, är jag inte ett dugg förvånad.
    Det finns inget som väcker mitt förakt som att ge sig på dom som är svagare.
    Det är så fegt och så ynkligt, så jag saknar ord för det.

Men en sak vet jag, jag föredrar att vilken dag som helst i veckan ha mitt huvud uppe i det blå än att ha det insyltat i sds propagandaträsk.
    Bra där, det blir två miljon
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-24 21:54:41 följande:
    Bra där, det blir två miljon
    er FMGA-poäng.
  • Digestive

Gillar verkligen när sverigedemokrater, gång på gång, försöker rentvå deras propaganda (faksk och riktad direkt mot människor) med att andra partier gör "det samma" - det visar så tydligt hur trasig den etiska kompassen är.

När människor inte ens är en faktor att bry sig om - Sverigedemokraterna 2014!!

• Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-24 21:56:31 följande:

Gillar verkligen när sverigedemokrater, gång på gång, försöker rentvå deras propaganda (faksk och riktad direkt mot människor) med att andra partier gör "det samma" - det visar så tydligt hur trasig den etiska kompassen är.

När människor inte ens är en faktor att bry sig om - Sverigedemokraterna 2014!!

Alla är människor, men SD-väljare lite mindre än övriga.

Digestive 2014.

Att folk inte ser hyckleriet och dubbelmoralen med inlägg av ovanstående sort ter sig så oerhört underligt. Att å ena sidan ondgöra sig över att SD "gör skillnad på folk och folk" och sen göra precis samma dumhet själv.
  • kenneth768768
    Digestive skrev 2014-08-24 21:49:43 följande:
    Det löser sig när sådan konfrontation uppstår. Mina barn ska dock inte leka hos människor som aktivt stöder och jobbar med sådant här äckel - det vill säga inte hos någon aktiv sverigedemokrat överhuvudtaget medan väljarna kan sållas ut individ för individ. Verkar jag beskymersam på något vis? Inte riktigt en svår uppgift, att ta absolut avstånd ifrån sådant här..
    OK, du menar att dina barn inte ska behöva träffa aktiva SD-politiker, då fattar jag. Jag trodde det var SD:are i allmänhet som skulle undvikas, vilket jag tror är en svår uppgift, eftersom de av dem som inte vill bli socialt utfrusna, inte går in på vad de röstar på. Tror jag.

• Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-24 22:00:02 följande:

Alla är människor, men SD-väljare lite mindre än övriga.

Digestive 2014.

Att folk inte ser hyckleriet och dubbelmoralen med inlägg av ovanstående sort ter sig så oerhört underligt. Att å ena sidan ondgöra sig över att SD "gör skillnad på folk och folk" och sen göra precis samma dumhet själv.

Gör de inte? Du får ge dem lite tid åtminstone..

Jag gör mig ond över deras genomgående propaganda riktad mot människor, inte över deras värderingar per se - du vet, OSKYLDIGA kommer i kläm via sådan propaganda. Hur OSKYLDIGA är då partiet och packet i det, när de då möter dessa anklagelser? Inte oskyldiga någon utav dem, utan partiet jobbar bevisligen såhär - ifrån Jimmie Åkessons propaganda på Twitter till Jeaninnes på Familjeliv.

Du klarar inte av att förstå skillnaden? Om inte så tror jag nog att läsarna lyckas i ditt ställe..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?