• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-24 23:03:28 följande:
    Skulle tro att han gör det - han vill bara få SD-sekten att framstå som de förfördelade.
    De (nu senast den här skånska SD-damen som skrev om "negroider" och whatnot i diverse kommentarsfält) är så pass bra på att kasta skit på sig själva. Det är SÅ SD förlorar väljare - inte på att nåt jävla digestivekex sitter och antyder att alla som röstar på SD (vare sig de faktiskt är rasister eller bara vanliga missnöjesröstare) eller har tänkt i de banorna är mindre värda än andra. Men det vill liksom aldrig gå in hos er.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-24 22:14:44 följande:
    Gör de inte? Du får ge dem lite tid åtminstone..

Jag gör mig ond över deras genomgående propaganda riktad mot människor, inte över deras värderingar per se - du vet, OSKYLDIGA kommer i kläm via sådan propaganda. Hur OSKYLDIGA är då partiet och packet i det, när de då möter dessa anklagelser? Inte oskyldiga någon utav dem, utan partiet jobbar bevisligen såhär - ifrån Jimmie Åkessons propaganda på Twitter till Jeaninnes på Familjeliv.

Du klarar inte av att förstå skillnaden? Om inte så tror jag nog att läsarna lyckas i ditt ställe..
    ... vilket gör det ännu mer värt att analysera varför över tio procent av röstberättigade svenskar är beredda att rösta på ett sådant parti.

Din och många andras analys är att det beror på att de är dumma i huvudet. Jag menar att det är att göra det alldeles för enkelt för sig.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-25 12:27:50 följande:
    De (nu senast den här skånska SD-damen som skrev om "negroider" och whatnot i diverse kommentarsfält) är så pass bra på att kasta skit på sig själva. Det är SÅ SD förlorar väljare - inte på att nåt jävla digestivekex sitter och antyder att alla som röstar på SD (vare sig de faktiskt är rasister eller bara vanliga missnöjesröstare) eller har tänkt i de banorna är mindre värda än andra. Men det vill liksom aldrig gå in hos er.
    Det är möjligt - men alla kan nog drabbas av en viss övermättnad på toksektens lögner.

Du är ju knappast okunnig eller har svårt att orientera bland all information som SD-sekten tillhandahåller.

Vad tycker du om halalslaktsklippet som Bejje länkar till. Tror du att slakten som visas har något med Sverige eller Reinfeldt att göra?

Det gör inte jag - den visar i stället bara att sektens propaganda är ohederlig. Alltid finns det väl någon som inte förstår att man kan klippa ihop olika inslag för att åstadkomma de effekter man önskar.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Tengel
    Bejje skrev 2014-08-25 07:37:02 följande:
    Alla som hatar djurplågeri enligt halal bör kolla på denna visserligen några år gamla, men ack så viktiga video där Reinfeld visar att han stödjer halal och djurplågeri.

Så ni som är mot lidande för djur vid slakt bör kolla den den videon innan ni röstar M.
    Om man hatar djurplågeri och är emot lidande för djur vid slakt så kan man inte äta kött överhuvudtaget. Varken halal eller annat.
    Jag har då aldrig sett en slaktvideo som inte är vidrig.
    Grisar slaktas t.ex också genom att man "bedövar" dem med koldioxid och sen hänger upp och skär halsen av dem. smaklig måltid :)

• FDFMGA
    FrauCasio skrev 2014-08-25 14:19:41 följande:

Och här brinner Sverige igen: www.aftonbladet.se/nyheter/article19418029.ab

Hmm, kan det eventuellt handla om läsförståelse.

Hursomhelst - om du läser riktigt, riktigt noga så framkommer  det att det inte är Sverige som brinner utan att några bilar brunnit i en stadsdel i Stockholm som kallas Rinkeby.

Och om du lyssnar riktigt, riktigt ordentligt på den polis som intervjuas så kan du säkert höra honom säga att det handlar om en liten klick som vill sabotera det samarbete som finns mellan polisen och de som bor i Rinkeby -  men att polisen fortsätter sitt långsiktiga arbete för att finnas tillhands för alla som bor i Rinkeby.

Vi svenskar tror nog mer på polisens version än den om att Sverige brinner.

Kan det vara alla orimliga  överdrifter som gör att svenskarna har så svårt att tåla SD-sekten. Är det inte Sverige som brinner så är det Isis som står vid Stora Bält och Sveriges muslimer som ansluter sig till dem.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    Tengel skrev 2014-08-25 14:48:10 följande:
    Om man hatar djurplågeri och är emot lidande för djur vid slakt så kan man inte äta kött överhuvudtaget. Varken halal eller annat.
    Jag har då aldrig sett en slaktvideo som inte är vidrig.
    Grisar slaktas t.ex också genom att man "bedövar" dem med koldioxid och sen hänger upp och skär halsen av dem. smaklig måltid :)
    Inte kul att kolla på, håller med, men det behöver ju inte göras värre för det. Vi har djurdskyddslagar som reglerar hur slakten ska gå till och det är rätt hårt ändå. Det ska vi inte börja ändra på pga religiöst trams.
  • Tengel
    realist14 skrev 2014-08-25 16:23:25 följande:
    Inte kul att kolla på, håller med, men det behöver ju inte göras värre för det. Vi har djurdskyddslagar som reglerar hur slakten ska gå till och det är rätt hårt ändå. Det ska vi inte börja ändra på pga religiöst trams.
    Det gör vi väl inte heller, alla djur ska väl enligt lag bedövas innan avblodning.
    Vad jag säger är att många djur slaktas genom att först bedövas och sen få halsen avskuren på löpande band.
    Grisar får t.ex åka "koldioxid hiss" vilket ofta skapar panik p.g.a kvävningskänslorna de upplever samt att det ibland tar för lång tid innan de faktiskt får halsen avskuren vilket innebär en risk att de vaknar under själva slakten.
    Höns har det ännu värre då de hängs upp i benen vid fullt medvetande och sedan få huvudet nerdoppat i ett strömförande vattenbad. Efter det skärs halsen upp.
    Om de inte gasas ihjäl direkt på gården vilket inte heller verkar så mysigt.
    Det blir bara så fånigt när man gnäller på just halalslakt enbart.
    Men det är klart allt som muslimer gör blir väl per automatik lite värre än annat va?
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-25 05:23:04 följande:
    Konceptet får väl antas gälla för turister, utbytesstudenter och gästforskare också, inte sant?

Du är aktiv politiker, du upprätthåller lön av våra skattepengar för att bland annat resonera med och för ditt parti - och det här får vi för våra pengar, småsinthet i absolut form ala barnnivå.

Ja, världen är hemsk på sina håll - det är ingen nyhet för någon - men du och ditt vidriga propagandaparti hjälper bara till med att göra den sämre. Den äckliga propagandan som du och ditt duplo-nivå-parti står för, slänger vedklabbe efter vedklabbe i hatets eldar och ni gör det inte ens på rättvisa grunder, utan ni står där med blåsbälgar fylda med lögner och förvanskningar och blåser upp glöd i varenda svensks ögon - HELT I ONÖDA!!

Hur många hade INTE röstat på er om ni inte vore så upp till bredden fyllda med skit? Hela 85% av befolkningen vill reglera invandringen och ni finner stöd bland blott 1/8 av dessa och lär rasa inom kort när fler och fler förstår nivån ni jobbar på (etiskt via falsk propapaganda riktad mot människor och intellektuellt som du själv kan agera exempel för) - 7/8 känner för er hjärteftåga men vill inte veta av er, go figure.

Jag hoppas INNERLIGT att det blir MÅNGA frågor om Sverigedemokraternas vidriga och falska propagandamaskin i SVT:s Val 2012 (den 26:e) och när Jimmie Åkesson frågas ut i en hel timme utan pardon - må han grillas 20 gånger värre än Gustav Fridolin igår, så att det svenska folket verkligen förstår vidrigheterna som han, du och det här avskrapet till parti sysslar med.
    Jag kan lugna dig med att det inte blir många kronor per timme. För t.ex. ett kommunfullmäktigesammanträde får jag ungefär en femhundring - men då kan mötet vara allt från två-tre timmar (det vanliga) till fem-sex timmar - och längre ändå vid något tillfälle.

Dessutom har jag då haft förmöte med mina partikamrater, där vi snackat ihop oss, och innan dess läst igenom tjocka luntor hemma, slagit upp saker på nätet för att få en högre förståelse (det kan gälla allt från kompostmaskar till energienheter till miljöeffekter vid skrotning av vindkraftverk till äldres kaloribehov till forskning om skolklassers optimala storlek till fakta om hur andra kommuner gör i frågan...), ringt folk, skrivit anteckningar om vad jag ska säga om jag ska begära ordet, och i så fall även övat på mitt anförande.

Timpenningen blir kanske 25 kr... Jag undrar om du, Digestive, skulle arbeta så mycket som jag gör för en så liten slant..?

Väldigt mycket arbete är dessutom helt idéellt. Jag får inget alls betalt för att stå på torget och dela ut pamfletter och prata med väljare, t.ex.. De fina unga grabbar vi har som delar ut pamfletter i brevlådor och sätter upp affischer på anslagstavlor, får inte heller något. Att sitta i en styrelse för en kommunförening är också helt oavlönat.

Får man en heltidstjänst så handlar det förstås om större pengar. 
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?