• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-08-25 08:22:46 följande:

Ja, det där är ett märkligt fenomen.

Sparkas det på någon som ligger så kommer vissa att försöka ingripa för att stoppa aktiviteten - medan andra då kommer att bli upprörda över detta och ömsint förklara - men ser ni inte att han har fått ont i sparkfoten. Ha lite medkänsla nu.

Bildligt talat, alltså.

Mhm..!
  • Speakers Corner
    Elise8847 skrev 2014-08-25 18:05:47 följande:

Så jävla bra sagt! Håller med dig totalt!

Vad var bra sagt?
    Jag hänger inte med här. Glad
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-25 12:30:02 följande:

... vilket gör det ännu mer värt att analysera varför över tio procent av röstberättigade svenskar är beredda att rösta på ett sådant parti.

Din och många andras analys är att det beror på att de är dumma i huvudet. Jag menar att det är att göra det alldeles för enkelt för sig.

Har inte sagt mycket om väljarna överhuvudtaget (vissa grammatiskt luddiga syftningsfel har dock uppstått) men fortsätt du att bygga halmgubbar du. Kanske dags att starta en workshop? Alla behöver vi en hobby..
  • Digestive

Jag tror att många utav Sverigedemokraternas väljare är försynt förda bakom ljuset, på grund av bristande intresse i politisk fördjupning - likt låginkomsttagaren som röstar på Moderaterna och förväntar sig få ut massor utav den politiken, för att det såg bra ut på pappret och för att partiledaren verkade övertygande.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-25 17:55:30 följande:
    Japp, det där var riktigt, riktigt vidrigt.
    Jag förstår att du behållt det som en kär favorit för att kunna påvisa hur grymma muslimer är, för det är klart att om en gör det så måste alla göra det. eller hur?
    Och när en svensk plågar djur så är det bara ett litet olycksfall i arbetet.
    För mig är det djuret som är det viktiga inte vilken nationalitet den som misshandlar har.
    Skillnaden jag tror jeaninne menar är att om något är kulturellt betingat lär det vara så många fler som praktiserar det. Att plåga djur torde vara en enskilds galna agerande och inget inspierat av några skrifter eller annat. Dvs inget som har propagerats för och riskerats att spridas omkring ....
  • Digestive

Halal-slakt är inte djurplågeri och djurens livskvalite avgörs inte med hur dödsögonblicket ser ut. Det är MASSINDUSTRIN, vare sig inom halal-slakt som modrrn västerländsk slakt, som berövar djur på livskvalite.

Det finns inte en jävel här som skulle välja livet som djur inom massindustrin, med blott löftet om en kvick död som motivation. Det här förstår och vet vi alla. Och väldigt många skulle välja livet som frigående boskap i en liten muslimsk bergsby, trots död utav kniv vid livets slut. Om det enbart fanns dessa två alternativ så vet vi alla det självklara valet om livskvalite får vara fokuset.

Ni bedövar bara ert eget samvete - motsvarande djur i det vilda förväntar sig knappast bedövning och en blixtsnabb död, när de är unga och svaga eller gamla och svaga, med andra ord lätta byten för rovdjur.

Hur mycket renkött och vilt äter ni i veckan? Där har vi ett föredöme, på alla sätt och vis, och som knappast skulle bli avskyvärt om vi skulle börja slakta renar precis som en fisk när vi fiskar(?!?!?!).

Den här diskussionen handlar inte om djur, utan om era egna samveten.

• Digestive

www.trueactivist.com/gab_gallery/holy-sh-t-without-saying-a-word-this-6-minute-short-film-will-make-you-speechless/

-vs-

Vi har dock relativt bra djurskötsel i Sverige men då vi köper mindre och mindre kött iftån Sverige, så spelar det föga roll. Det handlar dock inte om knivar.. det är bara löjligt nonsens att reagera på sådan slakt överhuvudtaget (när den utförs korrekt och UTANFÖR massindustrins avgrund för livskvalite).

• Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-25 18:39:25 följande:
    Skillnaden jag tror jeaninne menar är att om något är kulturellt betingat lär det vara så många fler som praktiserar det. Att plåga djur torde vara en enskilds galna agerande och inget inspierat av några skrifter eller annat. Dvs inget som har propagerats för och riskerats att spridas omkring ....
    Just så. Hela synsättet på djuren är annorlunda i dessa länder.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10330530.ab (elefanter i Indien)

www.aftonbladet.se/resa/article19327621.ab (åsnor i Grekland)

www.emot.se/namnlistor/73/ (tjurar i Spanien)

www.give2all.org/9/2012/02/vad-Ur-en-ormtjusare.html (ormar i Indien m.fl. länder)
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-25 19:15:04 följande:

Just så. Hela synsättet på djuren är annorlunda i dessa länder.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10330530.ab (elefanter i Indien)

www.aftonbladet.se/resa/article19327621.ab (åsnor i Grekland)

www.emot.se/namnlistor/73/ (tjurar i Spanien)

www.give2all.org/9/2012/02/vad-Ur-en-ormtjusare.html (ormar i Indien m.fl. länder)

Ja, för här kallar vi det för "cirkus". Varifrån tror du att djuren i våra cirkusar kommer ifrån? Vi har inte direkt elefanter och tigrar här och hur har djuren lyckats bli så "tama" tror du? Sett hur hästar hanteras i andra västländska länder som i New York, Amerika? Vi västerlänningar är inget saligt föredöme, vi är bara bättre på att blunda och dölja och skicka den etiska notan till andra länder, ty vi har välstånd nog för att göra så.

Du verkar dra fram glorior åt svensken och västärlänningen snabbare än Lucky Luck drar pistol och det som helt enkelt syns lätt bland alla dessa otrevligheter blir också ditt lätta och självklara huvudbry. Gillar att du kallar så många andra för naiva och med huvudet i det blå..

Våra cirkusar har precis vid förra året slutat ta in "vilda" djur, eller ja, Cirkus Scott har slutat med detta iallafall, som då enbart tar in "tama" djur. Tror du att en "färdig" elefant som i länken ovan, rubriceras som "vild" eller "tam" vid köp?

Det är VI som betalar för att djur ska ha det som i dessa länkar, fast i andra länder då, såklart - och så att medvetna människor som du själv, pekar finger åt "rätt" håll.

Gillar du delfinshower? De dansar, på vatten, och ler hela tiden..
  • Digestive

Imorgon vid den här tiden, har förhoppningsvis Jimmie Åkesson börjat svettas som en gris.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?