• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-25 15:37:23 följande:
    Hmm, kan det eventuellt handla om läsförståelse.

Hursomhelst - om du läser riktigt, riktigt noga så framkommer  det att det inte är Sverige som brinner utan att några bilar brunnit i en stadsdel i Stockholm som kallas Rinkeby.

Och om du lyssnar riktigt, riktigt ordentligt på den polis som intervjuas så kan du säkert höra honom säga att det handlar om en liten klick som vill sabotera det samarbete som finns mellan polisen och de som bor i Rinkeby -  men att polisen fortsätter sitt långsiktiga arbete för att finnas tillhands för alla som bor i Rinkeby.

Vi svenskar tror nog mer på polisens version än den om att Sverige brinner.

Kan det vara alla orimliga  överdrifter som gör att svenskarna har så svårt att tåla SD-sekten. Är det inte Sverige som brinner så är det Isis som står vid Stora Bält och Sveriges muslimer som ansluter sig till dem.
    Fast om tillräckligt många bilar brinner på tillräckligt många platser, så ekvaliserar det snart att "Sverige brinner".
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-25 07:50:12 följande:
    Är du riktigt, riktigt säker på att det halalslakt som praktiseras i Sverige är mer plågsam än vanlig slakt?

Min uppfattning är att det inte är så - att det alltså snarare borde vara en skärpt lagstiftning kring slakt som se som värnar extra om djuren borde förespråka.

Jag tror inte djur är som sverigedemokrater att det värsta tänkbara lidandet är att behöva  vara i närheten av en muslim.

Vill du att jag ska kolla upp vilka regler som gäller för slakt i Sverige åt dig?
    Nu råkar jag känna till det här då, eftersom jag har en god vän som är slaktare. (Väntar in omogna och lågbegåvade skämt om detta.) Så här är det: den halalslakt som sker på vanliga, svenska slakterier är inte mer plågsam än vanlig slakt, nej. Den tillgår likadant, d.v.s. djuret bedövas medelst bultpistol innan det avblodas. Skillnaden är bara att det ska vara en muslim som utför slakten, och att han ska vända djuret mot mecka och läsa vissa verser innan. 

Det lustiga är, att min vän har berättat att den muslimske slaktare som står vid halal-produktionslinjen, är vääääääldigt slö och likgiltig när det gäller de där verserna. Så köttet muslimerna köper här i stan är inte så "halal" som de tror!

Men alla muslimer accepterar inte denna kompromiss. De vill ha riktigt halalslaktat kött. Detta säljs på speciella livsmedelsaffärer, och kommer från andra länder, varav en del europeiska/kristna länder - där man ansett att religionsfriheten går över den vanliga djurskyddslagstiftningen. Märkligt nog har inte detta hänt i Sverige - ÄN...

Men det allra största problemet, är att en del muslimer stjäl i synnerhet får till de stora muslimska högtiderna, som kräver ett "riktigt" halalslaktat och helstekt får. De slaktar då själva djuret enligt halal. Detta orsaker mycket svinn hos våra fårbönder...(Denna senare information har jag från en annan vän, som är fårbonde. Den lär inte heller stå i Aftonbladet...)
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Speakers Corner
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-25 12:27:50 följande:
    De (nu senast den här skånska SD-damen som skrev om "negroider" och whatnot i diverse kommentarsfält) är så pass bra på att kasta skit på sig själva. Det är SÅ SD förlorar väljare - inte på att nåt jävla digestivekex sitter och antyder att alla som röstar på SD (vare sig de faktiskt är rasister eller bara vanliga missnöjesröstare) eller har tänkt i de banorna är mindre värda än andra. Men det vill liksom aldrig gå in hos er.
    Det ena utesluter inte det andra.
    Det du säger är för mig lätt absurt, lite som att om man ser nån misshandla en annan människa så ska man inte ingripa utan istället hoppas på att pressen kommer och gör ett reportage.
    För mig är det inte ett tänkbart alternativ.
    Jag vet att du kallar det för hyckleri, jag kallar det för civilkurage.
  • Speakers Corner
    hezekiel skrev 2014-08-25 08:24:47 följande:
    Går att hitta original inom alla partier!
    http://petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
    Klicka på resp partilänk och se att det finns skamliga personer inom samtliga partier.
    Klart att det gör, men inte alls i samma utsträckning.
    I Sverigedemokraterna är det ett pärlband av idioter, kvinnohatare och rasister som aldrig verkar ta slut.
  • Speakers Corner
    Tengel skrev 2014-08-25 14:48:10 följande:
    Om man hatar djurplågeri och är emot lidande för djur vid slakt så kan man inte äta kött överhuvudtaget. Varken halal eller annat.
    Jag har då aldrig sett en slaktvideo som inte är vidrig.
    Grisar slaktas t.ex också genom att man "bedövar" dem med koldioxid och sen hänger upp och skär halsen av dem. smaklig måltid :)
    Exakt.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-25 17:00:46 följande:
    Fast om tillräckligt många bilar brinner på tillräckligt många platser, så ekvaliserar det snart att "Sverige brinner".
    Då väntar man tills det händer innan man börjar gapa,
    Inte ropa varg, innan vargen har kommit.
    Och så ger man fan i att spekulera fram skräckscenarion, något som sd-fans verkar ha så svårt för .
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-25 17:49:14 följande:
    Då väntar man tills det händer innan man börjar gapa,
    Inte ropa varg, innan vargen har kommit.
    Och så ger man fan i att spekulera fram skräckscenarion, något som sd-fans verkar ha så svårt för .
    Jag tror på andra svenska talesätt, som att "stämma i bäcken" och "mota Olle i grind".
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-25 17:52:23 följande:
    Jag tror på andra svenska talesätt, som att "stämma i bäcken" och "mota Olle i grind".
    Det gör inte jag, när det går ut över andra människor och inte när det handlar om att svartmåla andra människor och misstänkliggöra.
    Jag tror på talesättet att alla människor är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
    Inte tvärtom.
  • Digestive
    Aqt skrev 2014-08-25 07:18:10 följande:

Många är trötta på lögnerna om Sverigedemokraterna och migrationspolitiken i stort.

Över 40 % av befolkningen tycker att invandringen är för stor. Men media och många politiker vill skambelägga deras åsikter genom att missbruka allvarliga ord som nedvärderar människor, som t.ex rasism.

Det handlar om att värdera hur välfärden ser ut, segregationsproblemen och hur man kan hjälpa alla människor på bästa sätt.

Men det har mestadels varit en envägskommunikation.

Hur kommer det sig att integrationen fungerar så dåligt trots allt extrastöd i invandrartäta förorter. Det finns mer än 150 st sådana i Sverige. Jag är uppväxt i ett av världens mest segregerade områden och kan säga att det redan för 20 år sedan var illa där (södra förorter i Sthlm). Upp till 85 % av befolkningen i dessa områden är av utomeuropeisk härkomst, och skolresultaten är dåliga och många av barnen, t.ex i Husby går 50% av eleverna ut skolan utan godkänt i kärnämnena.

Men det avfärdas som fördomar och rasistiskt och att man ställer "människor mot varandra". Sedan är det slutdiskuterat. Min sambo är invandrare och har barn tillsammans. Men vi vill inte bo i dessa områden, det är idyller som har förfallit.

Vi har vänner som bor där och vill flytta därifrån.

Men det här påverkar välfärden och samhället.

Och de som politiskt nonchalerar den verkliga konsekvensen av en okontrollerad invandring, såväl arbetskraftsinvandring som flyktingmottagning, bor eller har sällan någon verklighetsanknytning i dessa områden.

Jag är trött på att många sanningar avfärdas som fördomar. Asylbedrägerier, 9 av 10 som kommer hit har inga id handlingar, asylboenden har blivit en miljardindustri på välfärdens bekostnad p.g.a akut behov av bostäder, invandrare har rätt till retroaktiv föräldrapenning utan att ha arbetat, överrepresentation i brottsstatistiken o.s.v.

Nu behöver Migrationsverket 48 miljarder kr till eftersom de gjort slut på de pengar de har. Arbetsförmedlingens pengar för invandringsprioriterade arbetsprojekt är också slut.

Prognosen för invandring är nu 89000 + anhöriginvandring varje år de kommande åren p.g.a bråk mellan Shia och Sunnimuslimer i Syrien, Islamska statens terror o.s.v.

Det behövs akut hjälp i närområdet och vi ska absolut ta emot kvotflyktingar. Det är en humanitär skyldighet som även Sverigedemokraterna står för.

Så det bästa i migrationspolitiska beslut är att använda både hjärta och hjärna som i andra politiska frågor.

Ja, politiken har skapat mycket frustration i områdena där du pekar på. Är själv uppväxt i motsvarande och under 80- och 90-talet - i Trollhättan och stadsdelen Kronogården - och redan under 80-talet så var skolklasserna många gånger uppfyllda med en majoritet invandrare. Mina vänner under grundskolan (årskurs 1-9) var en libanes, en turk, en iranier, en polack och flertalet chillenare, medan jag hade som högst 2 svenska vänner åt gången undet hela grundskolan (sammanlagt 3 men man tappade vänner på vägen). Som stadsdel har Kronogården tagit emot flest invandrare i Sverige och det är rätt stor skillnad på stadsdelen då och idag.

Tidigare i år så fick jag reda på att stadsdelen skulle rustas upp med 6 miljoner, jag hoppas pengarna gör nytta, i vissa bostadsområden har lägenheterna låtits förfalla till den grad att man öppnar en del lägenheter med skruvmejsel, alltså att familjerna som bor där använder skruvmejsel själva, på grund av att röta och slitskador i ytterdörrarna har förstört låsen helt. Trasiga fönster som inte blivit utbytta på flera år med sopsöckar för och så vidare - det ser nästan ut som en riktig kåkstad i Brasilen med bara glesare avstånd mellan byggnaderna och annan arkitektur som skiljer. Där bor exempelvis en lite närmare muslimsk bekant samt hans familj och en annan svensk bekant har bott där.

Och nu har vi inte ens kommit in på höghusen längsmed Lantmannavägen som brukar komma upp när man talar om Kronogården i dessa frågor eller om de stora radhusen vid stadsdelen intill, Lextorp, som också har fått förfalla något oerhört. På 80-talet var det uppdelat som den fattiga "blattedelen" Kronogården och den bättre ställda "svennedelen" Lextorp (vi var alla små och behövde väl barnsliga konflikter för att få tiden att gå), idag vore ett sådant uppdelat konceptet bara luddigt och löjligt - båda stadsdelar förffaller i takt med varandra.

Jag ser GÄRNA en förändring och GÄRNA en snarliggande paus med mer hanterbara volymer innvandrare - men jag vill INTE att Sverigedemokraterna tar oss dit. Deras falska propaganda skadar mina oskyldiga vänner och många, många fler därtill, och det är inte så det ska gå till väga, det är ALDRIG så det ska gå till väga. Vår framtid ska inte byggas på att misstänkliggöra varandra i ONÖDAN och odla osämja bland varandra i ONÖDAN.

Sverigedemokraterna kan inte göra det här, de är för dåliga människor för ANSVARET som krävs. Punkt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?