• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-25 18:39:25 följande:
    Skillnaden jag tror jeaninne menar är att om något är kulturellt betingat lär det vara så många fler som praktiserar det. Att plåga djur torde vara en enskilds galna agerande och inget inspierat av några skrifter eller annat. Dvs inget som har propagerats för och riskerats att spridas omkring ....
    Det tror jag säkert hon menar, och det är sånt jag avskyr.
    Man hittar en gemensam nämnare, drar ut det i absurdum, gör en vantolkning på det och drar en förhastad slutsats om en annan grupp människor och alltid, till det negativa.
    Det ÄR rasism.

Jag har inga problem med att folk har synpunkter på hur integrationen sköts, det har jag själv för den delen.
    Och jag har inga problem med att man anser att invandringen ska minska eller rent av att vi ska stänga portarna helt.
    Jag kanske inte håller med, men det är fullt respektabla åsikter.

Att svartmåla och smutskasta andra människor är däremot bara lågt och värt mitt förakt.
    Och det står i vägen för den där seriösa diskussionen som du har efterlyst-

• Speakers Corner
    Digestive skrev 2014-08-25 19:03:45 följande:

Halal-slakt är inte djurplågeri och djurens livskvalite avgörs inte med hur dödsögonblicket ser ut. Det är MASSINDUSTRIN, vare sig inom halal-slakt som modrrn västerländsk slakt, som berövar djur på livskvalite.

Det finns inte en jävel här som skulle välja livet som djur inom massindustrin, med blott löftet om en kvick död som motivation. Det här förstår och vet vi alla. Och väldigt många skulle välja livet som frigående boskap i en liten muslimsk bergsby, trots död utav kniv vid livets slut. Om det enbart fanns dessa två alternativ så vet vi alla det självklara valet om livskvalite får vara fokuset.

Ni bedövar bara ert eget samvete - motsvarande djur i det vilda förväntar sig knappast bedövning och en blixtsnabb död, när de är unga och svaga eller gamla och svaga, med andra ord lätta byten för rovdjur.

Hur mycket renkött och vilt äter ni i veckan? Där har vi ett föredöme, på alla sätt och vis, och som knappast skulle bli avskyvärt om vi skulle börja slakta renar precis som en fisk när vi fiskar(?!?!?!).

Den här diskussionen handlar inte om djur, utan om era egna samveten.

Japp av din två alternativen då väljer jag en bergsby helt klart.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-25 19:15:04 följande:
    Just så. Hela synsättet på djuren är annorlunda i dessa länder.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10330530.ab (elefanter i Indien)

www.aftonbladet.se/resa/article19327621.ab (åsnor i Grekland)

www.emot.se/namnlistor/73/ (tjurar i Spanien)

www.give2all.org/9/2012/02/vad-Ur-en-ormtjusare.html (ormar i Indien m.fl. länder)
    Som sagt var, jag behövde inte vänta länge.

• Speakers Corner
    Digestive skrev 2014-08-25 20:24:03 följande:

Imorgon vid den här tiden, har förhoppningsvis Jimmie Åkesson börjat svettas som en gris.

Det ser vi fram emot, sånt får man inte missa. Solig
  • nihka
    Digestive skrev 2014-08-25 05:48:10 följande:

Uppmanar SAMTLIGA att posta exempel på partiets falska propaganda som riktas mot människor - till redaktionen i SVT:s Val 2014, nu på tisdag 20:00. Vi kan dock vara säkra på att Sverigedemokraternas förvanskning utav våldtäktsstatistik kommer upp men det behövs mer, det är bara toppen av ett isberg.

Själv ska jag tipsa om Jimmie Åkessons förvanskning utav flyktingars återbetalnings-vilja/duglighet till CSN, som han postade runt på Twitter (angående hemutrustningslån) som låg blott någon procentenhet över svenskarnas egna återbetalnings-vilja/duglighe till CSN,, när man räknade på det, och som han också förvanskade siffrorna på rakt upp-o-ner med en FLERA GÅNGER så hög summa efterskänkningar än vad som stämde.

Skulle det göras helt rätt och rättvist, så skulle hela timmen kunna fyllas med Jimmie Åkesson och hur han gör bot för Sverigedemokraternas lögner om/förvanskningar av människor. Om än önskvärt så får nog fullständig rättvisa kliva åt sidan för "bra TV", tyvärr - men nog kommer hela skitpartiet att börja spricka i sömmarna snart, ett parti kan bara rymma så mycket skit, även om det vill tänjas på fysikens lagar olovligt mycket.

Vill se fler sverigedemokrater försvara falsk propaganda riktad mot människor nu, det är nog så hemskt men det påminner oss om hur mycket bättre svenskar är för övrigt - för det är bara en särskild klick svenskar och ett alldeles särskilt parti bland de etablerade, som sysslar med detta. De är undantaget för regeln att svensken är en stolt och etiskt medveten människa. De kan av oss i landet "Världens Samvete" - visa övriga hur även svensken är mänsklig på dessa plan. De kan få vara vår alldeles egna lilla problemgrupp, lite som den där ändtarmsklådan som känns sådär ohyggligt bra att klia sig fördärvad på.

Skit ska skit ha.

Senaste lögnen som SD gått ut med är att UNHCR ställer sig bakom SDs flyktingpolitik. UNHCR har givetvis dementerat detta.

http://www.dn.se/valet-2014/unhcr-vill-inte-bli-slagtra-for-sd/

Björn Söder säger i en annan intervjuv att det var precis den uppfattningen man fick av sitt besök på en flyktingförläggning i Jordanien - ytterligare ett exempel på att SDs omvärldsuppfattning inte sällan har en hel del att önska.
  • Aqt
    Digestive skrev 2014-08-25 18:12:19 följande:

Ja, politiken har skapat mycket frustration i områdena där du pekar på. Är själv uppväxt i motsvarande och under 80- och 90-talet - i Trollhättan och stadsdelen Kronogården - och redan under 80-talet så var skolklasserna många gånger uppfyllda med en majoritet invandrare. Mina vänner under grundskolan (årskurs 1-9) var en libanes, en turk, en iranier, en polack och flertalet chillenare, medan jag hade som högst 2 svenska vänner åt gången undet hela grundskolan (sammanlagt 3 men man tappade vänner på vägen). Som stadsdel har Kronogården tagit emot flest invandrare i Sverige och det är rätt stor skillnad på stadsdelen då och idag.

Tidigare i år så fick jag reda på att stadsdelen skulle rustas upp med 6 miljoner, jag hoppas pengarna gör nytta, i vissa bostadsområden har lägenheterna låtits förfalla till den grad att man öppnar en del lägenheter med skruvmejsel, alltså att familjerna som bor där använder skruvmejsel själva, på grund av att röta och slitskador i ytterdörrarna har förstört låsen helt. Trasiga fönster som inte blivit utbytta på flera år med sopsöckar för och så vidare - det ser nästan ut som en riktig kåkstad i Brasilen med bara glesare avstånd mellan byggnaderna och annan arkitektur som skiljer. Där bor exempelvis en lite närmare muslimsk bekant samt hans familj och en annan svensk bekant har bott där.

Och nu har vi inte ens kommit in på höghusen längsmed Lantmannavägen som brukar komma upp när man talar om Kronogården i dessa frågor eller om de stora radhusen vid stadsdelen intill, Lextorp, som också har fått förfalla något oerhört. På 80-talet var det uppdelat som den fattiga "blattedelen" Kronogården och den bättre ställda "svennedelen" Lextorp (vi var alla små och behövde väl barnsliga konflikter för att få tiden att gå), idag vore ett sådant uppdelat konceptet bara luddigt och löjligt - båda stadsdelar förffaller i takt med varandra.

Jag ser GÄRNA en förändring och GÄRNA en snarliggande paus med mer hanterbara volymer innvandrare - men jag vill INTE att Sverigedemokraterna tar oss dit. Deras falska propaganda skadar mina oskyldiga vänner och många, många fler därtill, och det är inte så det ska gå till väga, det är ALDRIG så det ska gå till väga. Vår framtid ska inte byggas på att misstänkliggöra varandra i ONÖDAN och odla osämja bland varandra i ONÖDAN.

Sverigedemokraterna kan inte göra det här, de är för dåliga människor för ANSVARET som krävs. Punkt.

Förstår dig och dina upplevelser som liknar mina. Men jag tror tyvärr att Sverigedemokraterna är det enda partiet som inte har en naiv syn på hur verkligheten är.

Vilka ska rätta till det om inte dem?

Tycker inte de har en negativ syn på de av utländsk härkomst som redan är här. Har man intresse av att integreras och inte är kriminell så har man inget att oroas över. Det är en nidbild som jag tror media målat upp, för att skambelägga SD. Hoppas du hittar ett politiskt parti som kan ge Sverige en återhämtning.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-25 17:00:46 följande:
    Fast om tillräckligt många bilar brinner på tillräckligt många platser, så ekvaliserar det snart att "Sverige brinner".
    Ungefär som tillräckligt många rasistiska uttalanden av tillräckligt många SDare blir likställt med att SD är ett rasistiskt parti.
  • Digestive
    Aqt skrev 2014-08-25 22:11:55 följande:

Förstår dig och dina upplevelser som liknar mina. Men jag tror tyvärr att Sverigedemokraterna är det enda partiet som inte har en naiv syn på hur verkligheten är.

Vilka ska rätta till det om inte dem?

Tycker inte de har en negativ syn på de av utländsk härkomst som redan är här. Har man intresse av att integreras och inte är kriminell så har man inget att oroas över. Det är en nidbild som jag tror media målat upp, för att skambelägga SD. Hoppas du hittar ett politiskt parti som kan ge Sverige en återhämtning.

Ja, media behandlar inte partiet rättvist. De kan nog genomföra samtliga 100 torgmöten i deras valkampanj, utan bli citerade som de önskar.

Om Sverigedemokraterna inte kommer så långt och av tydliga skäl så kommer nog ett parti med samma hjärtefrågor att få chansen att ta plats och som skiljer sig i det kritiskt oetiska. Om de bara kunde ha gjort det bra och rättvis, utan att klämma åt snaran på oskyldiga för att vinna lite fulfiskad opinion för stunden.. man blir/blev/är besviken.

När det kommer till kritan så har de stulit vår tid - genom att göra så många besvikna genom helt självklat oetiska handlingar, principer som man helt enkelt inte överträder som vettig människa.

Det finns även ett annat alternativ - att de faktiskt skärper sig och bättrar sig! De verkar dock föga intresserade.. de verkar hellre ro så fort de kan i ett sjunkande skepp än att bygga ett nytt som inte läcker, trots att det är så enkelt att låta bli sådan här hemsk propaganda med mera. Det är även lätt att be offren om ursäkt, inte minst för att det känns bättre i längden och därtill bygger karaktär.

All in all så hoppas jag iallafall på det bästa.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?