• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

Lögnare vet inte ens hur stolthet - eller helt enkelt mänsklig kvalité - känns och flyr till att idén om att någonting helt annat borde prioriteras. Ett tydligt mönster bland Sverigedemokraterna och partiets stövelfolk.

När lögnare förklarar hur firandet av Midsommar har högsta tänkbara vikt i livet. Hjärta

• Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-10 19:49:31 följande:
    Tja, förslagsvis skall det kosta en hel del pengar att få ut ett nytt pass vilket lär folk att betrakta det som en värdehandling liksom man behandlar sin plånbok och sina kontanter. Ett svenskt pass kostar enligt uppgifter ca. € 2000 i t.ex. Turkiet. Om det skulle innebära dels polisförhör och -säg- 3000 kr vid första förlusten och sedan en stigande skala upp till 25.000 kr i 3-4 steg om 3-5000 kr inklusive polisförhör och någon form av inkubationstid innan ett nytt pass kan fås ut igen gissar jag att större "försiktighet" skulle råda.
    Vid självklar olycka, rån, brand eller stöld får man fundera lite extra.

Det borde ju egentligen inte vara några konstigheter. Har man varit ute på krogen och varit slarvig med sitt kontokort, får man räkna med att det kostar en slant. Ett pass bär man ju inte med sig till vardags heller så jag tycker att det borde gå att ställa ganska höga krav på att faktiskt behandla passet som en värdehandling.
    Något i den stilen låter vettigt!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 17:03:40 följande:
    "Under 2012 och 2013 har Sverige sammanlagt tagit emot cirka 14 700 asylsökande syriska medborgare."

Siffran 14 700 syrier anbelangar med andra ord en tidsspann om 1 år och 9 månader. Att hela 1/3 av 2 års immigration ifrån Syrien, skulle uppstå på 3 månader - kan ses som ett påstående med 1 SEK pant nu när facit ligger i handen och har ögat igenom.

Skiter fullständigt i vad som upplevs "rimligare" därborta, siffrorna kommer från Migrationsverket; www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

Under 2 år så har alltså 7500 syrier immigrerat per år, i genomsnitt, och Sverigedemokraterna avrundar då det här till 50 000 per år. Tomte En helt sedvanlig och sverigedemokratisk, lite smått generös, avrundning. Tomte

Nog ingen dag för lögnare den här dagen heller. Solig Vad konstigt, nästan som att det fanns en slags inbyggd blotta och svaghet i lögner, så lätt som de faller efter lite analysblåst.. oh, whait.. there is, there is!
    www.dagenssamhalle.se/debatt/ska-sverige-bli-en-humanitaer-stormakt-7099

Fast om Sverige sedan september 2013 och framåt tagit emot i snitt
    ca 1800 syrier i VECKAN blir det fort ganska många. Eller hur?

Enligt FN:s flyktingorgan UNHCR ligger Sverige sedan många år i topp när det gäller asylsökande per capita. 

Dom vill till EU, dom vill till Sverige”, sade Johanna Sjö, politiskt sakkunnig hos migrationsministern nyligen i Sveriges Radio. Hon menade det inte finns något tak för hur många som kan få stanna och tillade att människor inte bara flyr för sina liv utan också från ekonomisk misär. Frågan som inte diskuteras öppet inför väljarna är kostnaden och konsekvenserna av denna omfattning.

I omvärlden hörs alltmer häpna röster. Nyligen varnade historieprofessorn Niall Ferguson i magasinet Neo för att ett resultat av ett så pass ohämmat inflöde tillsammans med vår bristande integration kan få katastrofala följder med explosioner av våld i våra städer. Som ytterligare jämförelse kan nämnas att Sverige totalt hittills i år beviljat runt femton gånger så många uppehållstillstånd till asylsökande som Finland med sina 1 530 positiva beslut, tio gånger så många som Danmark och fem gånger så många som Norge med sina cirka 2 500 respektive 4 450 bifall.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-01-10 19:05:35 följande:
    Det pågår massor av fusk initialt bland de som söker sig som flyktingar till Sverige av den enkla anledningen att det inte finns något "lagligt" sätt att ta sig hit som flykting om man inte är kvotflykting.

Att man reser in på falskt pass innebär förstås inte att man anger att man är svensk till polisen när man söker asyl och inte heller att man uppger att man är svensk till migrationsverket längre fram i utredningen.

Varför ska det vara så svårt att hålla isär saker och ting? 
    Det är inte enbart till Sverige som det reser personer med falska svenska pass. Både USA och Kanada har klagat och är oroliga för att terrorister kan ta sig in i olika länder med hjälp av dessa pass. Någon form av försiktighetsprincip måste råda.
    Det pågår redan diskussioner på Migränverket och andra myndigheter om vad släpphäntheten med svenska pass kan få för konsekvenser och vilka länder som blir först med att skärpa kraven för just resande svenskar.

Du kanske anser att ett och annat terroristdåd får världen tåla för att vi skall kunna hålla på med vår exempellösa politik? Dock kan jag tänka mig att du då är ganska ensam om den åsikten utanför den muslimska världen och inom delar av svenska vänsterkretsar.
  • Digestive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 19:55:27 följande:
    Oups, bevittnade vi just oikofobiska tendenser med tanke på det överstrukna ordet? Måste man inte vara riktigt blådum för att skänka bort sin mark och sina resurser till främlingar hemmahörandes på andra sidan jorden? Mark och resurser som generationer kämpat för med blod svett och tårar?

Bara en undring av många, ty ni destruktiva landshatare har bringat mig till många sömnlösa nätter.
    Har inte mycket till övers för lögnare i allmänhet och kan inte se hur det har med stolthet att göra, därav överstrykningen.

Som så lär det handla om både ett undermedvetet självhat och hat mot Sverige - att då bete sig och ljuga som vederbörande gör och samtidigt kalla sig för "Stolt Svensk.". Det fyller helt enkelt epitetet med skit, ett epitet som vederbörande knappast ger någon vördnad för fem öre.

Antalet svenskar som vill förknippas med vederbörandes beteende och fallenhet för lögn kan nog klassas som ytterst få. Smutsa inte ner epitetet "Stolt Svensk." för svensken, med den bedrövliga karaktären därborta.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 17:59:37 följande:
    Brukar sällan ge en så tydlig bild men eftersom vederbörande har bjudit på personlig information tidigare, i allmänhet, samt haft en del personliga meningsutbyten med den här skribenten - så hade det känts lite unket att inte bjuda tillbaka.

Man.
    Säsongsarbetare på sin höjd.
    Botkyrka kommun.
    32.
    Sambo.
    2.
    Så kallat flummig.

Få etiketter beskriver den här människan lika hållbart som följande tre; 1), anarkist, med största fokus på socialt leverne, 2.) värdenihilist, 3.) tillvaroagnostiker. Har inget intresse av att "vara" och "är" ingenting - utan utgör en samling potentiell verklighet som letar efter samklang med Universum på samtliga nivåer och plan. Stannar aldrig, söker alltid utveckling.

Det gjorts en del försök med psykologiska analyser och kan meddela att det finns drag av det mesta, om än inga utredda eller djupt uttalande för hela personen. Det hela resulterar i en väldigt dynamisk människa, varför överstående 3 punkter beskriver den mest hållbart, men särskilt utmärkande drag att nämna; ADD som ett spår utav bemästrad ADHD, sociopati samt mani och depression men inte så utpräglat att det kan kallas för manodepressivt och främst mani kan ta överhand numera och vid någorlunda ålder. Ingetdera talar dock helt och hållet för människan här men om begreppsapparaten inom psykologi ändå önskas användas så ligger dessa begrepp närmast till hands för beskrivning.
    Vederbörande har nämnt Aspergers men det finns inte mycket av sådana drag här. Alla drag arbetas det aktivt med mot bemästring, då samtliga (även samtliga icke nämnda som anbelangar andra människor) ger positiv utdelning vid kontroll (de förträngs inte, medicineras inte bort eller dylikt, utan utforskas, tampas med och bemästras.
    Bär samtliga drag med stolthet och har ständigt krav samt nya krav på en personlig utveckling utan stopp.

Vet inte hur "osvensk" ska bemötas. Har anor i Sverige så långt släktforskning sträcker sig (till 1600-talet) och då släktskapet inte har haft någon historia utav ekonomier för att flytta på sig flitigt, så går nog släktledet väldigt långt bakåt inom Sveriges geografiska gränser. Älskar platsen, kroppen består utav den ända ner på molekylär nivå, ett utbyte av molekyler som har pågått sedan 1981. Att hata platsen skulle utgöra ett självhat som organism. Har viss fallenhet för nationalism, angående Sverige, men människans suveränitet går alltid före i teorin och även i slutgiltig känsla.

Observera att det inte känns vidare bra att skriva det här utan ger helt enkelt tillbaka enligt ovan förklaring. Möter helst och så ofta det går, människan före ideologier samt dylikt påhitt, då det senare aldrig definierar människan med säkerhet (något annat underskattar människans dynamik och dumförklarar henne) och handlar bara om fixerad image och fasader - och sådana lock lyfts det gärna på.

Sådär, hoppas att det här gav vad det söktes efter. Ger helt enkelt tillbaka för att storheten med att ha gett - utav det mänskliga - bekänns och har respekt.

Orkar inte få till någon bättre formuleringar i stunden än dessa. Mentalt trött och behöver kaffe. Håll till godo, nu vet vederbörande mer än tillräckligt.
    Tack så mycket. En sista undran bara, säsongsarbetare på sin höjd? Låter i och för sig lite "flummigt"
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-10 18:07:04 följande:

Jag tar aldrig information från främlingsfientliga sajter som avpixlat.

Det finns en hel del befogad kritik mot migrationsverket och även migrationsdomstolen, men det innebär inte att alla eller ens merparten av alla beslut är felaktiga. De som jobbar där verkar ju ha många goda idéer om hur man kan jobba för att säkerställa kvalitén, men tycks ha problem med att tas seriöst av sina överordnade plus en del tveksamma ledare som tar självsvåldiga beslut. Det är iaf mitt intryck av vad de många "miggorna" som skriver på Wagers blogg säger. Vi ska ju ha ett transparent samhälle så detta tål att granskas tycker jag. I stället för att klaga på regelverket kan man ju börja med att se att det regelverk som finns efterlevs.
    Det är inscannade domar från Förvaltningsrätten i Stockholm, migrationsdomstolen. Jag läser heller inte det som står enbart på Avpixlat, jag läser originalkällan som dessa domar är.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 18:50:32 följande:
    Hur ska då sådana saker ordnas upp?
    Att man max får hämta ut 2-3 pass per år? Inte obegränsat som idag.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:03:03 följande:
    www.dagenssamhalle.se/debatt/ska-sverige-bli-...

Fast om Sverige sedan september 2013 och framåt tagit emot i snitt
    ca 1800 syrier i VECKAN blir det fort ganska många. Eller hur?

Enligt FN:s flyktingorgan UNHCR ligger Sverige sedan många år i topp när det gäller asylsökande per capita. 

”Dom vill till EU, dom vill till Sverige”, sade Johanna Sjö, politiskt sakkunnig hos migrationsministern nyligen i Sveriges Radio. Hon menade det inte finns något tak för hur många som kan få stanna och tillade att människor inte bara flyr för sina liv utan också från ekonomisk misär. Frågan som inte diskuteras öppet inför väljarna är kostnaden och konsekvenserna av denna omfattning.

I omvärlden hörs alltmer häpna röster. Nyligen varnade historieprofessorn Niall Ferguson i magasinet Neo för att ett resultat av ett så pass ohämmat inflöde tillsammans med vår bristande integration kan få katastrofala följder med explosioner av våld i våra städer. Som ytterligare jämförelse kan nämnas att Sverige totalt hittills i år beviljat runt femton gånger så många uppehållstillstånd till asylsökande som Finland med sina 1 530 positiva beslut, tio gånger så många som Danmark och fem gånger så många som Norge med sina cirka 2 500 respektive 4 450 bifall.

Läs gärna igenom källorna som presenteras ordentligt.

"Sedan september 2013 har i genomsnitt minst 1 800 personer [inte specifikt syrier] i veckan sökt asyl I Sverige."

"[...] mellan januari och november 2013 gav PUT till 10 379 syrier [...]"

Att precis allt ska behövas gå igenom så fort en utav Sverigedemokraternas stövelfolk påstår det minsta lilla. Att omkring 80% av vartenda påstående visar sig felaktigt.

Vad vinner egentligen Sverigedemokraterna och deras anhängare på den här ständigt försämrade trovärdigheten . kan det möjligtvis förklaras utav någon?

Maken till självdestruktivitet..
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 18:59:07 följande:

Ja eftersom ad inte direkt är kända för att vara snälla mot invandrare så är det inte svårt att se vad "falska uppgifter" innebär. Om någon uppgett fel ålder tex, bye bye och Åkesson hälsar: kom inte tillbaka. Eller tex de syrier som flyr från ett brinnande krig, inte lätt att komma ihåg sina uppgifter. Har de ett enda fel: bye bye.

Med andra ord, de som bäst behöver hjälpen får inte stanna. Precis så som Sd vill ha det.
    Men nog minns man sitt namn, födelseår, födelsestad osv även om man flyr från krig? Vi behöver inte fördumma flyktingarna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?