• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka

Ser att det postas musik här i tråden med "träffsäker text" som Sveriges mest våldsamma nazistorganisation, Svenska motståndsrörelsen gör reklam för på sin nätsajt Nordfront.

Tyvärr kan man inte ens i avskräckande syfte länka till nazistsajter här så ni får googla på "Svensk ungdom – Frågor till far" och "Nordfront".

"Mittenpolitiskt" betyder uppenbarligen nazistiskt för somliga...

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:19:45 följande:
    Att man max får hämta ut 2-3 pass per år? Inte obegränsat som idag.
    Låter också vettigt!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:21:21 följande:
    Låter också vettigt!
    Dessvärre är det lika illa om 2-3 pass är på rymmen från olika individer men det är svårt att göra något åt saken utan att straffa de medborgare som INTE sålt sitt pass. Grundliga polisförhör vid de fall där man misstänker något fuffens kanske skulle hjälpa lite grann.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-10 20:09:14 följande:
    Tack så mycket. En sista undran bara, säsongsarbetare på sin höjd? Låter i och för sig lite "flummigt"
    Behöver inte arbeta mer än så. Tar varken emot bidrag eller står skriven i arbetsförmedlingen, ett i samhället friktionsfritt leverne - "osynlig" i statistik som kan beröra Sverige negativt och belastar inte kommunen i onödan. Något slags ekonomiskt överflöd, vilket en större del arbete skulle utgöra, berör senare perioder i livet.
  • Digestive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 20:19:00 följande:
    Vad menar du med lögnare egentligen? Du menar väl inte på fulla allvar att SD ljuger? Deras politik bygger på fakta och du får jättegärna försöka komma med motargument så ska vi bit för bit ta ner dig på jorden igen, det är många innan dig som har försökt.

Och om jag vore en person som på fulla allvar påstod att massinvandringen från mellanöstern och afrika gagnade sverige så skulle jag nog ta det lite lugnt, det är faktiskt en ren lögn och det kan också bevisas då vi haft massinvandring därifrån i tre decennier med bokfört resultat.

Är du en oikofob helt enkelt eller finns det några åsikter som du faktiskt bygger på fakta?

Äpple
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-10 18:13:58 följande:
    Det har jag inte heller påstått. Jag har tagit upp hur man gör med familjer som fått utvisningsbesked och jag tycker vi gör rätt som inte hämtar barn i skolan. Jag vill inte ändra på något där.
    Fast var ska vi dra gränsen?

Hon vill bland annat också att kommunerna ska åläggas en skyldighet att erbjuda boende och mat i enlighet med socialtjänstlagen. Och att barnen ska erbjudas frizoner, där de kan ägna sig åt sina fritidsaktiviteter ”utan rädsla” . Kort sagt vill Rädda Barnen ge familjer som fått sin asylansökan avslagen ungefär samma rättigheter som familjer som beviljats uppehållstillstånd.
    Alla som har uppfattningar om var polisen inte bör få leta efter personer som ska avvisas kan väl berätta vilka ställen som är okej. Det finns skäl att inrätta ett slags frizoner, till exempel på sjukhus, för att förhindra att människor dör för att de inte vågar söka hjälp.
    Men när Mikaela Hagan pratar om barnens rätt till fritidsaktiviteter ”utan rädsla” handlar det om att ungarna ska kunna spela fotboll och hänga på fritidsgården utan att riskera att polisen dyker upp. Eftersom hon också vill ge föräldrarna rätt till försörjningsstöd ska de gissningsvis också kunna promenera till socialkontoret utan fruktan. Precis som de ska kunna vara hemma i den lägenhet de fått anvisad. Eller besöka simhallen med barnen.
    Det Rädda Barnen inte säger, men som jag förmodar är organisationens uppfattning, är att huvudproblemet inte är var polisen letar, utan att den letar. Men säg det då.
    Låt oss diskutera om vi ska ha ett system där vi bakvägen avskaffar principen om reglerad invandring. Låt oss diskutera poängen med domstolsprövning om det i slutändan ändå är individen som avgör om man ska åka hem eller inte. Låt oss diskutera konsekvenserna av ett sådant system. Och avkräv dem som strävar efter en sådan förändring, men som inte står för det öppet, en analys av hur en sådan nyordning skulle påverka vårt välfärdssystem.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:27:59 följande:
    Behöver inte arbeta mer än så. Tar varken emot bidrag eller står skriven i arbetsförmedlingen, ett i samhället friktionsfritt leverne - "osynlig" i statistik som kan beröra Sverige negativt och belastar inte kommunen i onödan. Något slags ekonomiskt överflöd, vilket en större del arbete skulle utgöra, berör senare perioder i livet.
    Det låter trevligt. Själv blir jag galen om jag inte arbetar.
  • Digestive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 20:19:00 följande:
    Vad menar du med lögnare egentligen? Du menar väl inte på fulla allvar att SD ljuger? Deras politik bygger på fakta och du får jättegärna försöka komma med motargument så ska vi bit för bit ta ner dig på jorden igen, det är många innan dig som har försökt.

Och om jag vore en person som på fulla allvar påstod att massinvandringen från mellanöstern och afrika gagnade sverige så skulle jag nog ta det lite lugnt, det är faktiskt en ren lögn och det kan också bevisas då vi haft massinvandring därifrån i tre decennier med bokfört resultat.

Är du en oikofob helt enkelt eller finns det några åsikter som du faktiskt bygger på fakta?

Oj, det fanns visst något att besvara. Vederbörande behöver bara se sig i spegeln för att förstå definitionen av vad som menas med en "lögnare" i den här diskussionen.
    Det räcker med att lögnerna redan står i tråden och att de redan har diskuterats.

Japp, menar att Sverigedemokraternas aktiva politiker ljuger här och där samt försöker bilda opinion på det viset, helt riktigt.

Sådär utrett.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-10 20:03:36 följande:
    Det är inte enbart till Sverige som det reser personer med falska svenska pass. Både USA och Kanada har klagat och är oroliga för att terrorister kan ta sig in i olika länder med hjälp av dessa pass. Någon form av försiktighetsprincip måste råda.
    Det pågår redan diskussioner på Migränverket och andra myndigheter om vad släpphäntheten med svenska pass kan få för konsekvenser och vilka länder som blir först med att skärpa kraven för just resande svenskar.

Du kanske anser att ett och annat terroristdåd får världen tåla för att vi skall kunna hålla på med vår exempellösa politik? Dock kan jag tänka mig att du då är ganska ensam om den åsikten utanför den muslimska världen och inom delar av svenska vänsterkretsar.
    Diskussionen avsåg asylsökande som "fuskar" för att ta sig in i Sverige eftersom det inte finns något "lagligt" sätt att ta sig hit för flyktingar bortsett från för kvotflyktingar, och att dessa människor inte automatiskt saknar asylskäl och ljuger ihop en historia för att de använt falska pass. Jag har inte försvarat användandet av falska pass utan bara förklarat vad som gör att så många väljer den vägen.

Sedan anser jag att om jag vill säga något om exempelvis terrorism så behöver jag inte dig som först formulerar en åsikt jag inte har och sedan få läsa din kommentar om åsikten jag inte har.

Sedan får du inte lyssna så mycket på snubben som postar musik som rekommenderas på nazistsajter i tråden om att jag skulle tillhöra vänsterkretsar, men det är klart att för någon med nazistsympatier är förstås alla övriga till vänster så lite förståelse för resonemanget har jag trots allt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?