• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 11:06:54 följande:
    Nej då, jag slant inte med fingrarna. Migrationsverket har själva gått ut med att 70 000 syriska flyktingar kan komma till Sverige i år. Och alla syriska flyktingar kommer få uppehållstillstånd, det har Reinfeldt beslutat.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Kan komma är inte det samma som kom. Det var samma sak förra året, man trodde att långt fler skulle komma än vad som faktiskt kom. Dessutom är 70 000 en mycket liten andel med tanke på att Syrien har (hade) 22 miljoner invånare som nästan ALLIHOP kan behöva fly om det vill sig riktigt illa och då tillsammans med samtliga grannländers befolkningar!

Jag tror det är lite smartare att försöka förebygga det så gott det någonsin går, och att låta 5000 syriska flyktingar per dag (!) välla in i grannländerna och stanna där är INTE en bra idé. FN har förstått det, Reinfeldt har förstått det och många fler har förstått det, men inte alla förstås.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:05:43 följande:
    Nej, men tolkningen av sanningen kan vara rasistisk. Och när man är så mån om att få färg på kriminella, ja...
    www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt.

Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Det ÄR intressant att fängelserna är så dominerade av invandrare. Behöver vi verkligen ha svängdörrar i Sverige?

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 11:28:25 följande:
    Ta färjan till Finland nu och kalla gemene man för rasist.
    Orsaken till att Finland inte vill ta emot fler invandrare behöver inte alls vara av samma orsak som hos vissa SDare här som har sagt att invandrare är "negrer", slöa apor" och mänskligt avfall" utan det kan ju vara att man helt enkelt inte vill hjälpa andra och inte tycker man har så mycket medmänskligt ansvar. Har du något belägg för att finländare överlag är rasister?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:11:46 följande:
    Fast invandrare är INTE i majoritet vad gäller brott och socialbidrag. Män, däremot, är det.
    Invandrade män.
    Och kvinnor som inte kan läsa/skriva/tillhör en kultur där kvinnan är hemma med barnen kostar multum då de inte bidrar med en krona till mödravård/förlossningsvård/sjukvård/förskola/skola/tandläkare osv. Och har mannen inte extremt hög lön så bär det sig inte och vi måste skjuta till ytterligare försörjningsstöd/bostadsbidrag.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 10:40:11 följande:

Så du tycker att eftersom Finland inte tar sitt ansvar så ska vi i Sverige inte heller göra det?
    Ungefär som att när en förälder inte tar sitt ansvar så behöver inte den andra heller göra det.
    Eller om en anställd inte tar sitt ansvar så behöver ingen annan heller göra det.
    Smart där
    Men är det inte så att Finland tar sitt ansvar? De har nog större chans att ge sina 500 syrier ett värdigt liv än vad vi har att ge våra tiotusentals. Våra bor på allt från förläggningar till grandiosa slott till nergångna campingar. Vi har ju helt enkelt inte plats.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/2013-10-24-Syrienkonflikten-leder-till-fler-asylsokande.html

Han kanske menade att vi är ju inte klara än?

Jämfört med den förra prognosen i juli, räknar Migrationsverket nu med att det kommer fler asylsökande till Sverige i år och nästa år. Prognosens huvudscenario skrivs upp från 45 000 till 56 000 i år. För 2014 är prognosen 52 000–69 000 asylsökande. Något mest troligt scenario är inte fastställt men beräkningarna i prognosen utgår från 60 000 asylsökande.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:16:37 följande:
    Men nu har vi gjort likadant i ganska många år och uppenbarligen förväntar sig våra politiker ett annat resultat trots att metoden är densamma. Hur många år ska det ta att förstå att det inte fungerar? Det har gått 20 år, behövs det 30 till?

Det vet väl inte jag,
    Det är inte jag som bestämmer det.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:36:00 följande:
    Orsaken till att Finland inte vill ta emot fler invandrare behöver inte alls vara av samma orsak som hos vissa SDare här som har sagt att invandrare är "negrer", slöa apor" och mänskligt avfall" utan det kan ju vara att man helt enkelt inte vill hjälpa andra och inte tycker man har så mycket medmänskligt ansvar. Har du något belägg för att finländare överlag är rasister?
    Så det är därför du tycker att SD är ett rasistiskt parti? En liten klick människor har skrivit korkade saker på internet, då drar du hela partiet över samma kam? Jag kallar inte alla sossar för kriminella bara för att Mona Sahlin stal en toblerone.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 11:28:25 följande:
    Ta färjan till Finland nu och kalla gemene man för rasist.

Varför ska hon göra det?
    För att du har slut på argument?
  • Errol Flynn

www.aftonbladet.se/nyheter/article18450752.ab

Medias förljugenhet.....rasisterna finns med både bild och namn men den enda som sitter för mordförsök, en vänsteraktivist, får vara anonym. Är tidningarna konsekventa? Eller är vänsteraktivisten färgad?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?