• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-01 00:06:23 följande:

Någon miljard människor bryr jag mig inte om, blir bara lite segt när ni behandlar *sk* invandrare som bebisar som inte klarar något . Och att dom inte kan ta ansvar för sig själva. Dom jag känner klarar sig ypperligt utan Svenskatanter , och dom kan tom ansvara för sig själva, kan du tänka dig det.

Så du vägrar se att det finns något som heter diskriminering, förtryck och rasism.
    Och när människor vittnar om att dom blivit utsatta då skyller dom bara ifrån sig.
    Och när andra står upp för dom utsatta och värnar mänskliga rättigheter, då behandlar man dom utsatta som bebisar och förminskar dom.

Klassisk mobbarretorik med andra ord.Kräks
  • Enter Sandman
    jamisk skrev 2014-03-01 02:10:13 följande:
    Håller med, en viss invandring är bara positivt. Däremot kan vi inte vara hela världens lilla samvete. Vi är ett väldigt, väldigt litet land. Vi har ett skolväsen som bara blir sämre o sämre, äldreomsorgen är rent bedrövlig (de som jobbar gör oftast sitt bästa men är alldeles för underbemannade), våra egna barn får inga jobb, af har en massa krav på dem men använder sina resurser till att hjälpa invandrare att komma ut i arbetslivet. Vi har en alldeles för stor invandring som kostar mer än vi har råd till. Dessutom skickar vi ut en väldigt massa pengar till utlandet som bistånd. Jag önskar inget hellre än en värld i fred o frihet där man respekterar varandras tro o åsikter. Tyvärr bidrar inte svenska politiker till detta utan skapar ytterligare ett land (sverige) där våld, mord o våldtäkter är vardagsmat.

Vi har aldrig, är inte och kommer aldrig bli hela världens lilla samvete.
    Däremot ska vi ta det ansvar för vår omvärld som vi förbundit oss till i FN.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 08:55:34 följande:
    Källa på att SD oftast röstar med alliansen. Och inte från några rasistiska sidor som Aftonbladet och Expressen.

Och du hade alltså ingen källa, det var bara skitsnack.
    Det går bra att begära av andra, men svårare att leva upp till det själv, tydligen.
    Och så undrar ni varför ingen vill ta debatten med er.
    Ni vill inte ha debatt, ni vill ha medhåll.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 09:15:27 följande:

Däremot ska vi ta det ansvar för vår omvärld som vi förbundit oss till i FN.
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 09:28:51 följande:
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?

Så du tycker att eftersom Finland inte tar sitt ansvar så ska vi i Sverige inte heller göra det?
    Ungefär som att när en förälder inte tar sitt ansvar så behöver inte den andra heller göra det.
    Eller om en anställd inte tar sitt ansvar så behöver ingen annan heller göra det.
    Smart där
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-28 09:29:19 följande:
    Denna pragmatik handlar om att alltid hålla ihop med "vinnaren". Man är alltså nasse så länge det går bra för nassarna, pro-USA så länge det går bra för USA,  röker cigaretter när cheferna röker, men slutar när de slutar, är manschauvinist när det gynnar en, men feminist när det är på modet, o.s.v.

D.v.s. avsaknad på personlighet, karaktär. Svenskt.

Ditt resonemang speglar förstås inget annat än DIN karaktär.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 10:40:11 följande:

Så du tycker att eftersom Finland inte tar sitt ansvar så ska vi i Sverige inte heller göra det?
    Ungefär som att när en förälder inte tar sitt ansvar så behöver inte den andra heller göra det.
    Eller om en anställd inte tar sitt ansvar så behöver ingen annan heller göra det.
    Smart där
    Finland tar sitt ansvar. Alla länder tar sitt ansvar utom Sverige verkar det som. Men ni kallar hellre folk för rasister än inser hur verkligheten ser ut.
  • themia
    Philipsson skrev 2014-03-01 07:48:00 följande:
    Vad du inte har hajat är ju att också sossarna oftast röstar med alliansen. Hela det politiska systemet i Sverige bygger på konsensus, inte på konflikt.

Läs på lite istället för att haspla ur dig en massa dumheter som bara bygger på okunskap.
    Apropå okunskap:
    Att det svenska politiska systemet "bygger på konsensus", vad har du fått de dumheterna ifrån?

Att partierna ibland enas i en fråga handlar om att fatta beslut för landets bästa istället för att envist hålla på sin egen linje in absurdum.
    Några krav på konsensus finn naturligtvis inte.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 09:28:51 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-01-02-67-procent-fler-fick-skydd-jamfort-med-2012.html
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 10:56:13 följande:
    Finland tar sitt ansvar. Alla länder tar sitt ansvar utom Sverige verkar det som. Men ni kallar hellre folk för rasister än inser hur verkligheten ser ut.

Tycker du? Vad sägs om Libanon för innevarande år tar samma "ansvar" och tar in 500 syriska flyktingar?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?