• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    Nej då, jag slant inte med fingrarna. Migrationsverket har själva gått ut med att 70 000 syriska flyktingar kan komma till Sverige i år. Och alla syriska flyktingar kommer få uppehållstillstånd, det har Reinfeldt beslutat.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5684671
  • themia
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    Han har väl Avpixlat som källa
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:06:26 följande:

Tycker du? Vad sägs om Libanon för innevarande år tar samma "ansvar" och tar in 500 syriska flyktingar?
    Varför åker du inte ner till Libanon och kallar dem för rasister? Du kan starta en världsturné där du åker runt till alla länder och kallar dem för rasister och fascister för att de inte tar emot lika många flyktingar som Sverige. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 08:55:34 följande:
    Källa på att SD oftast röstar med alliansen. Och inte från några rasistiska sidor som Aftonbladet och Expressen.
    Vilket blocks förslag tror DU att SD oftast röstar på, miljöpartiets, socialdemokraternas och vänsterns?
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:45:31 följande:

Här håller jag med dig, det är för bedrövligt,
    Vi måste göra om och göra rätt, men förhoppningsvis så lär vi oss under tiden och ger fan i att upprepa samma misstag.
    Men vad jag inte tror är att lösningen är att stänga vår dörr för människor som flyr för sina liv.
    Och jag tror inte på att skuldbelägga grupper för vad enskilda individer gör.
    Men nu har vi gjort likadant i ganska många år och uppenbarligen förväntar sig våra politiker ett annat resultat trots att metoden är densamma. Hur många år ska det ta att förstå att det inte fungerar? Det har gått 20 år, behövs det 30 till?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 11:09:59 följande:
    Varför åker du inte ner till Libanon och kallar dem för rasister? Du kan starta en världsturné där du åker runt till alla länder och kallar dem för rasister och fascister för att de inte tar emot lika många flyktingar som Sverige. 
    Varför skulle jag kritisera ett land som har tagit emot närmare en miljon syriska flyktingar för att ha tagit emot färre syriska flyktingar än Sverige? Har din miniräknare nu helt fått fnatt?
  • Errol Flynn
    känsligrebell skrev 2014-02-28 19:12:57 följande:
    Anledningen till att SD blivit så populära (TROR JAG) är att de vågar uttala sig om saker, ex invandrare.

Alla andra politiker och vanliga människor för den delen är så rädda för att bli klassade som rasister att de håller käft. Trots att det är ett växande problem! Man blundar helt enkelt för att det inte är bekvämt att tala om!

Och sanningen är att något behövs göras åt Sveriges invandrarpolitik, vi kan inte ta in så många som vi gör idag för vi hjälper dem inte. Vi slänger ut folk på gatorna, folk som kommer ifrån krigsstater, vissa kanske har sett sina familjer slitas sönder av bomber, andra kanske har blivit torterade! Tro fan att de är instabila. De behöver hjälp, hjälp som Sverige inte ger dem! Så de får fortsätta, och ger alla fel bild av en stor del av Sveriges framtida befolkning!

*NOTERA* Jag säger inte att alla invandrare inte klarar/sköter sig, men de som uppmärksammas är ju den lilla delen som lever rövare i städerna!

Jag ser hellre att färre kommer in, men att de får hjälp. Förs in i samhället, får hjälpa till att driva Sverige framåt. Än att vi tar in massor utan att göra något!
    www.dn.se/nyheter/sverige/roda-korset-slar-larm-om-flyktingars-psykvard/

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-02-28 19:50:05 följande:
    Projektion.

Signaturen i fråga tillhör den vidskepligare delen av sekten

Tidigare i tråden har hen haft uppenbarelser om vilka av trådens signaturer som tillhör den autonoma vänstern eller att alla avskyr en viss skribent - ärligt talat tror jag att det är förspilld möda att diskutera med de sverigedemokrater som tar emot information i fantasiform.

Annars är ju anonymiseringen av brottslingar i media ett intressant ämne, men det låter sig inte diskuteras med SD:s tankeläsartrupper som med hjälp av ockulta besvärjelser och ritualer tror sig veta motiven till anonymiseringen.
    Jag trodde LadyInRed var antiSD? Jag måste missuppfatta henne totalt.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-28 20:01:20 följande:

Jodå dom krogägare som jag känner vill/ släpper inte in babbar som inte dricker och bråkar, likväl som att dom inte ( om det nu fanns här) skulle släppa in tio- dyngade nassar .
    Och krogägarna är ofta själva invandrare. Men de vet att om det kommer för många unga utländska killar så drar tjejerna (och då de svenska killarna). Och många invandrare dricker endast vatten = inget klirr i kassan.
    Så var det när jag var yngre, vet inte hur det är nu.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:17:30 följande:
    Varför skulle jag kritisera ett land som har tagit emot närmare en miljon syriska flyktingar för att ha tagit emot färre syriska flyktingar än Sverige? Har din miniräknare nu helt fått fnatt?
    Ta färjan till Finland nu och kalla gemene man för rasist.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?