• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 11:44:43 följande:

Det vet väl inte jag,
    Det är inte jag som bestämmer det.
    Naturligtvis inte. Men vi kanske ska minska på invandringen tills vi har en lösning? Att köra Sverige i botten gynnar vare sig svenskar eller invandrare.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:39:09 följande:
    Men är det inte så att Finland tar sitt ansvar? De har nog större chans att ge sina 500 syrier ett värdigt liv än vad vi har att ge våra tiotusentals. Våra bor på allt från förläggningar till grandiosa slott till nergångna campingar. Vi har ju helt enkelt inte plats.

Inte enligt FN som vill att dom tar emot fler.
    Det finns mängder av nödlidande från Syrien nu, då borde det rimliga vara att vi solidariskt hjälps åt att hjälpa dom.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 11:44:55 följande:
    Så det är därför du tycker att SD är ett rasistiskt parti? En liten klick människor har skrivit korkade saker på internet, då drar du hela partiet över samma kam? Jag kallar inte alla sossar för kriminella bara för att Mona Sahlin stal en toblerone.

En liten klick?
    Du skämtar hoppas jag.
    Det genomsyrar hela partiet.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:46:52 följande:
    Naturligtvis inte. Men vi kanske ska minska på invandringen tills vi har en lösning? Att köra Sverige i botten gynnar vare sig svenskar eller invandrare.

Jag förstår hur du tänker, men jag tror inte vi kan vänta, och därmed skicka folk i döden.
    Vi får helt enkelt lov att lösa det samtidigt.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 11:48:47 följande:

En liten klick?
    Du skämtar hoppas jag.
    Det genomsyrar hela partiet.
    Det är bra om du kan backa upp dina statements med fakta och källor.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 11:47:44 följande:

Inte enligt FN som vill att dom tar emot fler.
    Det finns mängder av nödlidande från Syrien nu, då borde det rimliga vara att vi solidariskt hjälps åt att hjälpa dom.
    Inte enligt FN kanske men det blir nog bäst för Finland och de integrerade syrierna i längden.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • themia
    Gert skrev 2014-03-01 11:51:45 följande:
    Det är bra om du kan backa upp dina statements med fakta och källor.
    Du kräver alltså av Enter Sandman något du inte kan prestera själv. Ynkligt!

Jag väntar fortfarande, men antar att jag får lov att ge upp. Du har inget att komma med.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-28 19:13:18 följande:

Vad är problemet ? Jag känner mig inte uthängd om en Svensk begår ett brott och visas i tv, hur kan det vara mitt problem? Känner du dig uthängd om dom visar en Svensk- rånare?
    Antagligen är det för att det inte pågår en debatt om svenskens existensberättigande i vårt samhälle baserat på föreställningen att den ljushyade svensken är en kriminellt belastad, bidragssugande, våldtäktsmaskin som har som mål att ta över världen med sin medeltidssyn.

Om man sa det särskilt om personer med ditt efternamn och sedan hade ett särskilt parti med en antipati och en nätsida där man särskilt rapporterade alla överträdelser gjorda av människor med efternamnet 66son, men inga anda överträdelser, skulle du känna dig uthängd om dom visar en 66son-rånare?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 11:44:55 följande:
    Så det är därför du tycker att SD är ett rasistiskt parti? En liten klick människor har skrivit korkade saker på internet, då drar du hela partiet över samma kam?
    Nej, det är mer den strida ström av rasistiska uttalande från partiets alla nivåer som lägger ribban och det gör den även för SD-mobben som glatt hänger på samt ökar.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 12:04:39 följande:
    Nej, det är mer den strida ström av rasistiska uttalande från partiets alla nivåer som lägger ribban och det gör den även för SD-mobben som glatt hänger på samt ökar.
    Vilka rasistiska uttalanden menar du? Lägg upp länkar på samtliga uttalanden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?