• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:32:11 följande:
    www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invan.../

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt.

Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Det ÄR intressant att fängelserna är så dominerade av invandrare. Behöver vi verkligen ha svängdörrar i Sverige?

Älskar hur SD-fantaster aldrig verkar förstå vad "överrepresenterade" betyder...

Jasså? Har du dessa siffror från "Affes blogg" eller?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:36:32 följande:
    Invandrade män.
    Och kvinnor som inte kan läsa/skriva/tillhör en kultur där kvinnan är hemma med barnen kostar multum då de inte bidrar med en krona till mödravård/förlossningsvård/sjukvård/förskola/skola /tandläkare osv. Och har mannen inte extremt hög lön så bär det sig inte och vi måste skjuta till ytterligare försörjningsstöd/bostadsbidrag.
    Nej, MÄN. Överrepresentationen av män är extremt mycket större än alla andra överrepresentationer tillsammans (ålder åsido).
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:39:09 följande:
    Men är det inte så att Finland tar sitt ansvar? De har nog större chans att ge sina 500 syrier ett värdigt liv än vad vi har att ge våra tiotusentals. Våra bor på allt från förläggningar till grandiosa slott till nergångna campingar. Vi har ju helt enkelt inte plats.
    Liv > värdigt liv. Men klart, om man har som agenda att ha ett helvitt Sverige är det ju att föredra att man ger några få "ett värdigt liv" (som man sedan kan anklaga dem för att de har, "titta, de har det bättre än många svenskar!!!!!"). Själv drar jag hellre upp så många som möjligt från en sjunkande båt, än oroar mig för att de som redan är ombord på min skuta har "värdigt med plats".
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 11:44:55 följande:
    Så det är därför du tycker att SD är ett rasistiskt parti? En liten klick människor har skrivit korkade saker på internet, då drar du hela partiet över samma kam? Jag kallar inte alla sossar för kriminella bara för att Mona Sahlin stal en toblerone.
    Du menar "stor". Stor klick människor. Partiföreträdare, högt uppsatta politiker och Jimpa själv inkluderat.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 14:21:57 följande:
    Ytterligare ett äldreboende som har blivit ett HVB-hem. Det går bra att sparka på dem äldre.

www.varnamonyheter.se/gnosjo-kommun/ja-till-h...#.UxHep_R5P_5

Nejdå. Det är fortfarande ett äldreboende där en inglasad uteplats planeras:

" Eftersom mycket talar för att Hamngårdens övervåning inte ska användas av äldreomsorgen under den närmaste tiden föreslår Magnus Falk i första hand att kommunen ska glasa in uteplatsen på markplan.

Tanken är att den inglasade altanen ska förlänga sommarsäsongen. I dag undviker många äldre att gå ut eftersom det drar så mycket på uteplatsen. Genom att glasa in altanen, och skärma av från regn och rusk, hoppas Magnus Falk att fler äldre ska vilja sitta ute och följa det som händer och sker i närområdet." 

http://www.varnamonyheter.se/gnosjo-kommun/vill-glasa-uteplats
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-01 12:14:47 följande:
    Ett återkommande argument från sekten kring Åkesson genom åren har varit att vi inte tar emot riktiga flyktingar, att det handlar om människor som lockas till välfärdslandet Sverige för att få en bättre tillvaro - men att få av dessa egentligen är kan definieras som flyktingar enligt strikta internationella definitioner.

I och med inbördeskriget i Syrien får man möjlighet att syna argumentet - eftersom ingen kan påstå annat än att alla som flyr Syrien verkligen är flyktingar - och föga förvånande lyser argumentet "här har vi riktiga flyktingar, precis sådana som vi ska ta emot, till skillnad från allsköns lycksökare" helt med sin frånvaro.

Med Syrienkrisen hade det funnits en möjlighet för SD att visa att partiet INTE består av tolv lager främlingsfientlighet  och innanför dessa ett svart hål av tankeoförmåga.

Men vad händer - det blir bara det vanliga gnället och det ryggradslöst osjälvständiga sneglandet på andra länder.

Svenskhet serverad som SD-soppa innebär så gott som alltid avsaknad av egenidentitet men i stället har soppan kryddats med ett osjälvständigt ynkligt pipande, typ "Men titta på dom - dom gör ju så, men vi....."
    Men det har dessvärre inte bara kommit syrier som flytt från Syrien utan även syrier bosatta i andra länder runtomkring (sen innan kriget) har sett sin chans att få PUT i Sverige. Hittar inte artikeln nu...
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 11:51:45 följande:
    Det är bra om du kan backa upp dina statements med fakta och källor.
    Fair enough: kolla in Avpixlat.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 13:02:30 följande:
    Vad som är rasistiska uttalanden är en högst personlig uppfattning har jag fått lära mig. Vissa anser att Tintin, lakritsgodis och kinapuffar är rasistiskt. Det anser inte jag.
    Nej, rasister brukar inte tycka det.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 13:38:25 följande:
    Det du uppfattar som rasistiskt kanske andra uppfattar som ett konstaterande.
    "Konstaterandet" gör det inte mindre rasistiskt. Att man konstaterar att något är en glass gör det inte mindre till en glass, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 14:21:57 följande:
    Ytterligare ett äldreboende som har blivit ett HVB-hem. Det går bra att sparka på dem äldre.

www.varnamonyheter.se/gnosjo-kommun/ja-till-h...#.UxHep_R5P_5
    ...med SDs goda minne. SD har inte direkt kämpat för att förbättra för de äldre, istället har de röstat för jobbskatteavdrag som beskostas med nedskärningar i bland annat äldreomsorgen. Värnar du om pensionärer är SD det sista du ska rösta på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?