• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea

Ett återkommande argument från sekten kring Åkesson genom åren har varit att vi inte tar emot riktiga flyktingar, att det handlar om människor som lockas till välfärdslandet Sverige för att få en bättre tillvaro - men att få av dessa egentligen är kan definieras som flyktingar enligt strikta internationella definitioner.

I och med inbördeskriget i Syrien får man möjlighet att syna argumentet - eftersom ingen kan påstå annat än att alla som flyr Syrien verkligen är flyktingar - och föga förvånande lyser argumentet "här har vi riktiga flyktingar, precis sådana som vi ska ta emot, till skillnad från allsköns lycksökare" helt med sin frånvaro.

Med Syrienkrisen hade det funnits en möjlighet för SD att visa att partiet INTE består av tolv lager främlingsfientlighet  och innanför dessa ett svart hål av tankeoförmåga.

Men vad händer - det blir bara det vanliga gnället och det ryggradslöst osjälvständiga sneglandet på andra länder.

Svenskhet serverad som SD-soppa innebär så gott som alltid avsaknad av egenidentitet men i stället har soppan kryddats med ett osjälvständigt ynkligt pipande, typ "Men titta på dom - dom gör ju så, men vi....."

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:40:49 följande:
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

Han kanske menade att vi är ju inte klara än?

Jämfört med den förra prognosen i juli, räknar Migrationsverket nu med att det kommer fler asylsökande till Sverige i år och nästa år. Prognosens huvudscenario skrivs upp från 45 000 till 56 000 i år. För 2014 är prognosen 52 000–69 000 asylsökande. Något mest troligt scenario är inte fastställt men beräkningarna i prognosen utgår från 60 000 asylsökande.

Prognosen du länkar till är ifrån okt i förra året och inte längre aktuell. Här är den senaste vilken fortfarande bara är en prognos. Det förväntade antalet asylsökande är i år 54 000 och nästa år 51 000. Siffrorna avser totalt antal asylsökande från samtliga länder:

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/2013-02-04-Asylprognos-pa-54-000-ligger-fast.html

Naturligtvis innebär fler flyktingar ut ur Syrien fler flyktingar in någonstanns. Om BARA Finlands, Danmarks och Norges insatser var mer rimliga kunde bördan lätta något på Sverige. Om sedan alla EU-länder bjöd till mer så skulle det naturligtvis göra ännu större skillnad.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 12:08:15 följande:
    Vilka rasistiska uttalanden menar du? Lägg upp länkar på samtliga uttalanden.

Du kan börja med att titta på alla länkar som finns postade här. Många visar skärmdumpar på rasistiska uttalanden från SD-politiker på alla nivåer.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 12:29:00 följande:

Du kan börja med att titta på alla länkar som finns postade här. Många visar skärmdumpar på rasistiska uttalanden från SD-politiker på alla nivåer.
    Om länkarna kommer från rasistiska sidor som Expressen och Aftonbladet tror jag inte på dem. Expressen manipulerade flera rasistiska citat som personer påstods ha skrivit. Detta bad tidningen om ursäkt för i en liten notis några dagar efter deras ökända samarbete med den vänsterextremistiska Researchgruppen.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 10:52:46 följande:
    Jag arbetar inte på redaktionen på Avpixlat så mina svar skulle inte stämma. Däremot var det någon som länkade till Hanne Kjöllers krönika där hon kritiserade Avpixlat för att inte skriva om den svenska våldtäktsmannen. Här är svaret:

avpixlat.info/2014/02/28/giertta-kjoller-och-.../#more-87844

Mats Dagerlind försvarar sig här med att rapportering om en svensk massvåldtäktsman inte är en del av Avpixlats agenda utan att man vill bara rapportera om alla brott som invandrare samt "vänsterextremister" (sådana med vuvuzelor) begår och att det inte är rasistiskt att följa sin agenda.

Så om man har en rasistisk agenda är det inte rasistiskt att föjla den. Nänä.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 12:33:30 följande:
    Om länkarna kommer från rasistiska sidor som Expressen och Aftonbladet tror jag inte på dem. Expressen manipulerade flera rasistiska citat som personer påstods ha skrivit. Detta bad tidningen om ursäkt för i en liten notis några dagar efter deras ökända samarbete med den vänsterextremistiska Researchgruppen.
    Det finns en hel massa länkar här som inte går till varken Expressen eller Aftonbladet och som visar SKÄRMDUMPAR på rasistiska uttalanden från SD-politiker på alla nivåer.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 12:55:16 följande:
    Det finns en hel massa länkar här som inte går till varken Expressen eller Aftonbladet och som visar SKÄRMDUMPAR på rasistiska uttalanden från SD-politiker på alla nivåer.
    Vad som är rasistiska uttalanden är en högst personlig uppfattning har jag fått lära mig. Vissa anser att Tintin, lakritsgodis och kinapuffar är rasistiskt. Det anser inte jag.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:22:12 följande:
    Jag trodde LadyInRed var antiSD? Jag måste missuppfatta henne totalt.
    Nej, det var jag som slarvade när jag läste.

Jag syftade på en av dessa förvånansvärt många sverigedemokrater som argumenterar utifrån uppfattningen att de kan läsa andras tankar. Jag påstår inte att alla sverigedemokrater gör detta, men jag tycker att fenomenet är intressant och rätt talande för nivån på argumentationen från vissa.

Var LadyInRed står politiskt - tja, det skulle man nog behöva vara just tankeläsare för att förståGlad
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 09:53:23 följande:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

www.vt.se/opinion/ledare/?articleid=6700690

Sverige har aldrig tagit emot så många invandrare med så låg utbildning som nu. Många som nu kommer till Sverige har inte gått i skolan i sitt hemland och har ytterst begränsade läs- och skrivkunskaper överhuvudtaget. Enligt skolverket har cirka en femtedel av eleverna endast gått i skolan i max tre år. Flera av dessa elever har inte fått chansen att gå i skolan alls.

Ja vi står inför en riktig "utmaning" som det så fint heter. De 7 år som det talas om är gamla siffror som gällde invandrare som kom tidigare och alltså INTE var analfabeter eller MENA-folk. Idag så är majoriteten människor som kommer till Sverige inte flyktingar i ordets rätta bemärkelse och det är en skam att anhöriginvandring ska bekostas av försörjningsstöd.

Först och främst är det inte konstigt att människor som kommer från länder i krig/inbördeskrig inte har full skolgång. Sedan är det konstigt att de många gånger har det iaf. Hemskolning och privatundervisning av generationen över är mycket vanlig. Att sedan en 8-åring som kommer till Sverige inte har mer än max tre års skolning är kanske inte så konstigt. Eller en 13-åring som levt i ett konfliktområde i 3 år inte har gått i officiell skola de 3 sista åren utan bara har 3 års officiellt skolgång mellan 7 och 10.

Sedan finns det naturligtvis analfabeter eller näst intill, men de är inte alls så vanliga som vissa vill göra gällande. De som finns är dock väldigt resurskrävande och än mer så för att det finns så få personer i Sverige som har kompetensen att undervisa analfabeter. Här släpar vi efter.

"MENA-folk" beskrivs ofta som helt outbildade som varken kan läsa, skriva, räkna eller tänka logiskt och inte heller besitter någon annan kunskap som är värdefull i vårt samhälle. Trots det tar de sig hela vägen från Afrika och mellanösten till Sverige. Märkligt.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 13:02:30 följande:
    Vad som är rasistiska uttalanden är en högst personlig uppfattning har jag fått lära mig. Vissa anser att Tintin, lakritsgodis och kinapuffar är rasistiskt. Det anser inte jag.
    Dessa politiker har inte uttalat sig om Tintin, lakritsgodis och kinapuffar. De har fällt rasistiska kommetarer om invandrare. Du får titta själv eller låta bli, men be inte om fler källar om sådant som redan är länkat till här i kvadrat. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?