• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 13:31:23 följande:
    Dessa politiker har inte uttalat sig om Tintin, lakritsgodis och kinapuffar. De har fällt rasistiska kommetarer om invandrare. Du får titta själv eller låta bli, men be inte om fler källar om sådant som redan är länkat till här i kvadrat. 
    Det du uppfattar som rasistiskt kanske andra uppfattar som ett konstaterande.
  • Digestive
    Gert skrev 2014-03-01 09:28:51 följande:
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?

Inte konstigt alls. Precis som Danmark så betalar Finland sin låga folktillväxt med ett fattigare land som inte har haft en ordentligt ökande tillväxt (ekonomiskt) sedan 2008. Lite svårt att driva ett land framåt i ett kapitalistiskt penningsystem och på en liberal samt global marknad, utan att öka nämnvärt i befolkningsmängd - så länge människor de facto behövs för att driva ett samhälle.

Sveriges politiker vill inte riktigt gå den vägen som kan betyda nationell bankrupt om 15-20 år och "Kreti och Pleti" i det här landet, har inte förståelse för det här problemet. "Kreti och Pleti" tror att en nation styrs som ett företag.

Svenska nationalekonomer har förstått det här problemet sedan 1961 och idag så har spelreglerna på den globala marknaden förändrats så att folktillväxt har allt mer betydelse för så gott som alla länder (några undantag finns, för tillfället, exempelvis Kina).

Penningssystemet har inte direkt utvecklats för att folk ska kunna sluta ro i båten, utan har skapats för att hålla slavar livegna. Att stå still tillväxt betyder en ekonomisk brant i praktiken och en situation som samtliga u-länder har gemensamt. Finland och Danmark kommer att få det väldigt svårt i framtiden och hela Norden behöver en naturlig folktillväxt som iallafall får befolkningsmängden att öka (hela Norden stagnerar i naturlig folktillväxt).

• Digestive
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

En sverigedemokratisk avrundning enligt sed.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:36:32 följande:
    Invandrade män.
    80% män 20% kvinnor. De överlägset flesta brott begås av en "svensk" man även om invandrare är överrepresenterade med tanke på att de är en minoritet i landet. Om du möter en kriminell person är han statistisk sett en "svensk´" man. Bäst att göra en ordentlig lov varje gång du möter en man Flört
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-01 07:48:00 följande:
    Vad du inte har hajat är ju att också sossarna oftast röstar med alliansen. Hela det politiska systemet i Sverige bygger på konsensus, inte på konflikt.

Läs på lite istället för att haspla ur dig en massa dumheter som bara bygger på okunskap.
    Nu råkar jag ju veta det sedan länge då, så du kan ta dina förolämpningar och göra något kreativt med dem. Förvad DU missar är att SD skryter om att de är "utstickarna" från "sjuklövern" - istället sitter de i riksdagen och agerar det åttonde klöverbladet. De sticker inte ut på något vis, utom när det kommer till just invandringsfrågor. Att vara som alla andra fast rasistisk gör en inte till "motvikt mot sjuklövern", det gör en till en rasistisk hycklare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-01 09:28:51 följande:
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?
    Nej, det är inte konstigt. Notera dock att finnarna har MER problem med rasism än vi har. Deras rasistparti (som främst riktar sig mot svenskättlingar) är dubbelt så stort som SD. Märkligt, eller hur? Men så är det överallt - ju mindre invandring, desto större rasism.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-01 07:50:57 följande:
    Eftersom du snackar om "strukturell rasism" så måste det ju innebära att det finns 'ickestrukturell rasism'. Kan du inte bena ut vad åsyftar med begreppet "strukturell" i sammanhanget (?)
    Klart att det finns ickestrukturell rasism, eller menar du att det inte finns någon rasism i Sverige alls? Att SMR, ND och SD mest sitter och dricker saft och tuggar kakor?

Strukturell rasism är när strukturer och normer driver på att vissa grupper drabbas hårdare än andra baserat på ursprung, hudfärg eller liknande. Vid samma typ av brott så blir invandrare oftare anhållna, oftare hamnar inför domstol och döms hårdare än en svensk. Det är strukturell rasism.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-01 10:49:12 följande:

Ditt resonemang speglar förstås inget annat än DIN karaktär.
    Och så snackar de om att VI är "svenskfientliga"... finns inga mer svenskfientliga än SD och deras fantaster. Ständigt gnäll och hat mot svenskar, svensk kultur, svenska värderingar och svensk politik.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-01 13:38:25 följande:
    Det du uppfattar som rasistiskt kanske andra uppfattar som ett konstaterande.
    Jo, det är just det rasister har så svårt att förstå att deras "konstateranden" inte är rasistiska. Här kan du läsa om SDs Tommy Jonsson, som satt i Ystads kommunfullmäktige, som bland annat har skrivit att hets mot folkgrupp är "det finaste man kan ha i CV:t".

Han har också refererat till förintelseläger i Polen, på tal om problem med "vägglöss". Han talar också om "negrer" och "apor", vad som förenar och skiljer dem åt.

http://mngfald.blogspot.se/2013/12/sd-politiker-i-ystad-skyller-okningen.html

http://nyheter24.se/nyheter/politik/758501-sd-topp-onskar-livet-ur-flyktingbarn-anonyma-politiker-avpixlade

Han har lämnat sitt uppdrag och följs med största sannolikhet av Alf Thorsson, SDs meste och bäste islamofob som menar att alla terrorister är muslimer.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?