• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 13:26:15 följande:

Först och främst är det inte konstigt att människor som kommer från länder i krig/inbördeskrig inte har full skolgång. Sedan är det konstigt att de många gånger har det iaf. Hemskolning och privatundervisning av generationen över är mycket vanlig. Att sedan en 8-åring som kommer till Sverige inte har mer än max tre års skolning är kanske inte så konstigt. Eller en 13-åring som levt i ett konfliktområde i 3 år inte har gått i officiell skola de 3 sista åren utan bara har 3 års officiellt skolgång mellan 7 och 10.

Sedan finns det naturligtvis analfabeter eller näst intill, men de är inte alls så vanliga som vissa vill göra gällande. De som finns är dock väldigt resurskrävande och än mer så för att det finns så få personer i Sverige som har kompetensen att undervisa analfabeter. Här släpar vi efter.

"MENA-folk" beskrivs ofta som helt outbildade som varken kan läsa, skriva, räkna eller tänka logiskt och inte heller besitter någon annan kunskap som är värdefull i vårt samhälle. Trots det tar de sig hela vägen från Afrika och mellanösten till Sverige. Märkligt.
    Ja men att de lyckas ta sig hit betyder inte att de kommer jobba någonsin. De somalier som kommer som anhöriginvandrare hoppar på flyget med en flygbiljett betald av släktingen i Sverige via soc. Så det är inte raketforskning.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    nihka skrev 2014-03-01 14:37:47 följande:
    Jo, det är just det rasister har så svårt att förstå att deras "konstateranden" inte är rasistiska. Här kan du läsa om SDs Tommy Jonsson, som satt i Ystads kommunfullmäktige, som bland annat har skrivit att hets mot folkgrupp är "det finaste man kan ha i CV:t".

Han har också refererat till förintelseläger i Polen, på tal om problem med "vägglöss". Han talar också om "negrer" och "apor", vad som förenar och skiljer dem åt.

mngfald.blogspot.se/2013/12/sd-politiker-i-ys...

nyheter24.se/nyheter/politik/758501-sd-topp-o...

Han har lämnat sitt uppdrag och följs med största sannolikhet av Alf Thorsson, SDs meste och bäste islamofob som menar att alla terrorister är muslimer.

Hahaha. Jag menar Thoralf Alfsson. My humble apologies till alla er där ute som heter Alf Thorsson för den osmakliga associationen!
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 14:40:36 följande:
    Älskar hur SD-fantaster aldrig verkar förstå vad "överrepresenterade" betyder...

Jasså? Har du dessa siffror från "Affes blogg" eller?
    Nej det var en artikel i DN som tog upp BRÅs statistik som man först inte ville redogöra. Jag kopierade direkt ur artikeln så det var inte skrivet av mig.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 14:47:11 följande:
    Liv > värdigt liv. Men klart, om man har som agenda att ha ett helvitt Sverige är det ju att föredra att man ger några få "ett värdigt liv" (som man sedan kan anklaga dem för att de har, "titta, de har det bättre än många svenskar!!!!!"). Själv drar jag hellre upp så många som möjligt från en sjunkande båt, än oroar mig för att de som redan är ombord på min skuta har "värdigt med plats".
    Ja där skiljer vi oss åt. Jag vill ha en invandring som är hållbar i längden och som gynnar de som redan befinner sig i landet. Jag tycker också att man ska rädda så många som möjligt men man måste också ha insikten att inse när skeppet är fullt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 14:59:12 följande:
    Ja men att de lyckas ta sig hit betyder inte att de kommer jobba någonsin. De somalier som kommer som anhöriginvandrare hoppar på flyget med en flygbiljett betald av släktingen i Sverige via soc. Så det är inte raketforskning.

Nej, det skiljer sig kraftigt åt från individ till individ. Soc betalar inte anhörigas flygbiljetter. Ofta har pengar rasslats ihop genom olika frivilliga organisationer. Efter ett beslut kan det ta flera år för en eller flera anhöriga (alla kommer inte alltid samtidigt) innan de kan ansluta.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:05:02 följande:
    Ja där skiljer vi oss åt. Jag vill ha en invandring som är hållbar i längden och som gynnar de som redan befinner sig i landet. Jag tycker också att man ska rädda så många som möjligt men man måste också ha insikten att inse när skeppet är fullt.
    Och invandringen gynnar de som redan är i landet. Och skeppet är långtifrån fullt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 14:32:35 följande:
    Och så snackar de om att VI är "svenskfientliga"... finns inga mer svenskfientliga än SD och deras fantaster. Ständigt gnäll och hat mot svenskar, svensk kultur, svenska värderingar och svensk politik.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 14:48:26 följande:

Nejdå. Det är fortfarande ett äldreboende där en inglasad uteplats planeras:

" Eftersom mycket talar för att Hamngårdens övervåning inte ska användas av äldreomsorgen under den närmaste tiden föreslår Magnus Falk i första hand att kommunen ska glasa in uteplatsen på markplan.

Tanken är att den inglasade altanen ska förlänga sommarsäsongen. I dag undviker många äldre att gå ut eftersom det drar så mycket på uteplatsen. Genom att glasa in altanen, och skärma av från regn och rusk, hoppas Magnus Falk att fler äldre ska vilja sitta ute och följa det som händer och sker i närområdet." 

www.varnamonyheter.se/gnosjo-kommun/vill-glas...
    Vilka ska bo på övervåningen? Ensamkommande? På otaliga hem för ensamkommande har det skett misshandel, sexuella trakasserier, mordbrand, hot, skadegörelse och till och med mord. Jäkligt bussigt mot de äldre.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5032911

norran.se/2013/03/vasterbotten/brister-pa-hem-for-ensamkommande-barn/

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 15:14:18 följande:
    Vilka ska bo på övervåningen? Ensamkommande? På otaliga hem för ensamkommande har det skett misshandel, sexuella trakasserier, mordbrand, hot, skadegörelse och till och med mord. Jäkligt bussigt mot de äldre.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

norran.se/2013/03/vasterbotten/brister-pa-hem.../

Och samma sak kan sägas om äldreboenden. Jäkligt bussigt mot flyktingarna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?