Jan73 skrev 2014-01-16 06:17:53 följande:
Det finns mycket i detta som jag förstår och accepterar. Det är ju många saker i samhället som man får acceptera utan att man delar uppfattning eller i detta läget sexuell läggning. Men att människor far illa kan jag inte acceptera och det är ju det tyvärr jag tycker mig ha sett/läst om inte minst i tråden jag länkade till. Det finns även mycket i "Mias" sätt att uttrycka sig på som får mig att tro att Mia gillar detta och har fått sin man med på det. Det är hon som driver på för att hon ska kunna få en större kuk i sig då hennes partner inte har tillräckligt stor. Det är sådana formuleringar som gör att jag tycker att det låter ohälsosamt. Det borde väl vara den undergivna som driver och den andra partnern uppfyller om det ska vara någon respektfullt i det. Jag skulle väldigt gärna prata med några som har denna typ sv relation och få det beskrivet för mig. Vill förstå och jag har inga problem med det OM det sker på lika villkor och inte skadar någon.
Tråden du länkade är troligast av en sådan där med svans som man inte får nämna enligt FL´s regler. Annars skulle inte den titeln valts. I vilket fall som helst har den ungefär 0% att göra med vad som faktiskt är fallet för de som lever i förhållanden relaterade till denna fetish.
Du vet, det som Mia skriver stämmer faktiskt istället nästan så exakt in på hur de män som tänder på den mer undergivna formen brukar låtsas skriva som kvinna i sina fantasi-sexnoveller att man skulle kunna misstänka skribenten för ännu en sådan man som låtsas att vara kvinna (nu tror jag inte det i det här fallet men det är många gånger troligare än att hon gör något som hennes man inte tycker är mycket upphetsande).
Det som särskiljer vad som oftast sker i de här förhållandena är att det inte alls är riktigt så att den som verkar styra är den som faktiskt är det. Det är två saker som är viktiga här:
1. Det är 99.5% av fallen männen som ligger bakom det här över huvudtaget, det är deras fetish. Du har ett enormt överskott på män som vill det här jämfört med kvinnor som är villiga att göra dem till viljes.
2. Det ingår i männens fantasi att det ska vara kvinnan som är "orsaken" att de är "omättliga" och de inte är nog riktigt, hon "måste" ha så mycket sex etc.
Som du ser orsakar de här två tillsammans en paradox om man tar dem rakt av för sig. Alltså är i nästan 100% av fallen det som beskrivs som verkar sätta mannen i utsatt undergiven position indicerat av männen samtidigt som de vill upprätthålla att det inte är så - det är kraftigt av det som brukar beskrivas i mer allmänna D/S termer som "topping from the bottom" som i de fallen är något dåligt, i de här fallen är det nästan helt nödvändigt för att få fantasin alls pga 1.
Däremot brukar de tjejer som i längden gillar att upprätthålla det hela (obs, obs till deras mäns stora glädje, missta inte om det) lära sig bättre att uppfylla rollen och mer naturligt införliva sina önskemål i vad som egentligen från början är mannens och mannen blir väldigt lycklig då 1 och 2 äntligen går mer ihop och inte längre nödvändigt med lika stor paradox och låtsas.
Det är verkligen en värld helt styrd av männen, tror ingen sexuell "sfär" är så mansdominerad i önskan som den här. Det är paradoxen och skådespelet och ihopblandandet med verklig otrohet som gör det svårt för en del att förstå.
Det är en värld eller livsstil som spelar på dubbelnaturen av svartsjuka och vissa naturliga biologiska drifter hos män i allmänhet som är mer tydlig av influerandet på upphetsning hos vissa män.
Sedan så gillar en del av dessa män mer av den undergivna biten som ibland har inslag av "förnedring" - det har mer med porrvarianten av den, men det är ju inte mer konstigt än att det finns män som gillar mainstream porrhetro bilden av sex. (hint det är inte ett dugg biologiskt naturligt motiverat att vilja sätta satsen i t ex ansiktet på kvinnan, biologiskt vill du ha den i fittan. Det funkar liknande här - den biologiska motiveringen kan få en man att bli upphetsad av svartsjuka och tävlan om kvinnan - porr varianten bjuder på lite extra "förnedrande" inslag som en del gillar trots att det inte hör till den grundläggande biologiska motivationen).
Igen, en manligt dominerad och driven fantasivärld som inkluderar ett måste av en illusion att det är drivet av kvinnan. Majoriteten av männen är som gillar det här är som jag redan nämnt i andra poster "framgångsrika" män med mycket ansvar och krav att bestämma mycket i arbetssituationen som gillar att få balans med lite av motsats sexuellt. De har verkligen inget gemensamt med den tråden vi länkade.
Om vi antar att den är ur otrolighetssynpunkt är svansfri så skulle det snarare vara en sadistiskt lagd femdom som håller en slav inte någon cuckold alls. Alternativt ännu en fantasitråd från dessa män som ibland gillar att spela lite extra på att de skulle vara svaga och patetiska, men i så fall en som aldrig gått förbi fantasistadiet.
TL:DR Det är aldrig mannen i de här konstellationerna som far illa på någotvis, därmot ingår det i en del av deras fantasi att utmålas som om de gjorde det. Däremot finns det en del fall där kvinnan mår illa och känner sig förpassad till en sexuell fantasi av sin man samt känner sig pressad och utpimpad av sin man och hans fantasier. Länkade tråden äger troligen svans. I vilket fall som helst har den ingen koppling till det här.