Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Johannatys: vad kul, välkommen!
Jag har 1barn sen tidigare. Och bf 31/7. Ska på vul på måndag så då får man se om datumet stämmer.
Nilla81: spytt 1 gång, mår fruktansvärt illa på mornarna och har jätte svårt för dofter i början av dagarna. Fungerar hyffsat med lergigan men det tar lång tid att få dem och värka, måste vänta i 2timmar innan jag kan äta frukost.
Så mår kanon på kvällarna men blir så himla trött då istället.
Jag gjorde kub i fredags och bebisen låg och sög på tummen i magen. Nu känner jag att jag kan berätta för alla, har ju haft fullt sjå at gömma magen i pösiga kläder på jobbet så det ska bli skönt att komma dit med något tajt och chocka med en mage på måndag.
Men det är ju en lång väntan ända till rul för att få se att det faktiskt är en bebis i magen.
Välkommen johannatys! Kul med fler i vår lilla tråd :) Jag väntar mitt första barn och är i v13+4 nu. Bf 15 juli, men det kommer nog antagligen ändras på RUL den 14:e feb.
Nilla81: fy vilken obehaglig dröm! Drömmer du mer öht nu under graviditeten? Jag drömmer de mest galna drömmarna nu, nästan varje natt! Hoppas det går bra hos MVC.
Ni som varit på inskrivning, har ni blivit erbjudna någon mammagrupp? Eller det kanske man bara blir med första barnet. Har ni varit med i en sån tidigare isåfall? Hur var det? Bra/dåligt? Har blivit erbjuden en, men kan inte bestämma mig för att gå...
Drömmer också konstiga och obehagliga saker.. och det mest konstiga är att jag hade lika drömmar förra graviditeten med min son.
O
Spionen: jag har ej varit på inskrivning än, ska på de den 20/1. Men var med i en mamma/föräldrargrupp förra graviditeten och de var inge vidare tyckte jag då, men det var nog för att den gruppen var så tråkig och jag hade inget gemensamt med de andra mammorna. Jag var yngst och dem andra 10år äldre.
Men ska nog testa gå den här gången ändå, kan ju vara roligare personer den här gången :)
Jag har också rul den 14 februari :)
Jag har inte blivit erbjuden något tror jag, däremot sugen på att kolla upp lite gravidgympa eller något det var jag på med dottern mest för att det är kul att träffa andra gravida :)
Idag har vi varit på vul! :)
En fin liten bäbis ligger i magen, rörde sej som bara den.
Datumet är oförändrat, och det var för tidigt för att se könet.
Såå glad just nu, lever som på moln :)
Va härligt mammais :) känner samma som du efter ul i fredags.
Älskar vår bild, när bebisen låg och sög på tummen, måste visa er.