Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Om vi inte trivs i våra mammagrupper som finns på vårdcentralerna, så kan vi ju alltid starta våran egen :)
Mammais. Hade också Helena på studentgyn
Härligt att få se bebis!
Även för dig med Johannatys. Nu längtar man ännu mer till RUL.
Välkomna hit Spe02 och Josand01 Kul med flera!!!
Igår var jag hos BM för en extra koll. Eller jag frågade om jag fick komma och lyssna på hjärtljud.
Allt va bara bra vad hon kunde känna och höra. Man hörde hjärtat direkt Så nu hoppas jag att mitt psyke slutar tänka "dumma" tankar att det inte ska gå bra.
Konstigt att man kan få så konstiga drömmar som gravid. Inte ofta jag kommer ihåg annars vad man drömmer.
Har även drömt att få en pojke och i nästa dröm tvillingar, en flicka på LPG och en pojke. Får väl se vad det blir.
Kommer att ta reda på kön men inte för att jag ska kunna planera för flicka eller pojke utan för att jag är så fruktansvärt nyfiken.
Gick mammagrupp med min första. Tror jag gick hela 2 gånger Kände att det va inget för mig.
Sen när barnet var fött gick jag däremot på babysång med de 2 sista barnen. Det var mysigt!!
Kommer ni ta ut havandeskapspenning sen? Kommer ansöka om det och det borde gå igenom.
Bra ide mammais, jag är nyinflyttad i Uppsala så jag startar gärna en gravidgrupp :) Ingen av mina vänner har barn, det är dock väldigt bra som barnvakter , men ibland saknar man mammavänner också.
Hej allihopa. Så kul att se att det går bra med era graviditeter och så fina bilder på era små! Kul att fler hittat hit :) Det är idag 4 veckor sedan missfallet och idag kom även mensen tillbaka. Blir att fixa hem ältest och hålla tummarna för en ny graviditet som går hela vägen inom kort.
Nilla: Hade aldrig hört talat om havandeskapspenning förrän nu! Googlade lite men kom på att jag nog inte kan få den beviljad. Är sjukskriven nu och ska förhoppningsvis tillbaka till jobbet i feb/mars men på 25% först. Har du fått den beviljad med tidigare graviditeter?
Igår var jag på Mammaträff på min BVC. Det visade sig mer vara en ren info-träff med 8-10 mammor som gått ungefär lika långt. Det var dock väldigt bra info från BM, dietist och en sjukgymnast. Faktiskt ganska trevligt! Men om ni är sugna på att ses i den här gruppen är jag på :) Alltid kul att bara ha en snack-stund och jämföra magar ;)