• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Spionen

Ja usch vad det blåser! Skönt att man bor i ett bastant stenhus :P Lycka till på vul, berätta hur det gick :)

Jag mår okej, men har lite problem med aptiten. Kan knappt äta varm mat... Clementiner, glass och hallonkräm går bra, men annars har jag jättesvårt :( Har ni några tips?

Annars har brösten vuxit (fasen, de var redan stora...) samt är ömma. Mår illa på kvällarna, blir lätt yr och är ganska gasig.

• Nilla81

Clementiner och glass är gott. Blivit förtjust i spaghetti och ketchup bara

Illamåendet är borta *hoppas jag* har inte tagit tabletter på ca 3 dagar. Men det kan ju komma igen men hoppas inte. Jobbigt att må illa speciellt på jobbet. Sen med tabletterna blev man sjukt trött. Min dotter på 11 tror jag är gravid för att jag mår så dåligt och köper hem saker som vi inte brular direkt. Men jag förnekar inför barnen att jag ej är gravid för annars veta hela världen om det.

Har direkt inga tips om mat. Man får väl äta det man kan. Det går säkert över och man kan bli sig själv igen. Får man hoppas

Huvudsaken man äter nåt antar jag.

• Spionen

Vilken uppmärksam flicka du har! Hur tror du hon kommer reagera när du berättar?

Här är det ingen som anar något, men sen så är det ju bara jag och sambon hemma. Jag trodde att mamma skulle ana, eftersom jag alltid är chaufför nu för tiden när det bjuds på vin. Men hon har inte frågat i alla fall! När hon väl får veta vet jag dock att hon kommer gråta av glädje ;) Hon längtar efter barnbarn!

• Nilla81

Hon kommer bli jätte glad för hon vill ha ett litet syskon. Helst en lillasyster men det kan man ju inte bara fixa så där
    Men hon blir glad oavsett bara det är en bebis.

Idag har jag vart på min andra vul. Hjärtat tickade och Mini hade  växt sen sist. Man kunde skymta små armar nu.
    Men enligt henne är jag i v. 8+6 och enligt fl uträkning är jag i 9+1. Vill ju hellre ligga lite längre fram Men men...
    barnet kommer ju ändå när det vill sen i juli.

Din mamma kanske känner på sig nåt men väntar på att du ska berätta. Beror på hur hon tänker. Om hon tänker på att du alltid kör.

• Spionen

Åh va kul att se den lille vara lite större! Jag ska på vul igen den 18:e. Då ska jag vara i vecka 10+0 enligt mina beräkningar, men jag tror jag också blir tillbakaflyttad lite. På senaste vul tyckte gyn att den verkade vara några dagar yngre än vi trodde, men han kunde inte se exakt.

• tattines

Vad spännande med dessa vul :) Vi väntar dock till rul som vi fått tid för 27e januari. Känns som en evighet dit men förhoppningsvis går det fort. Är ju en del som händer med jul, nyår, födelsedagar och så så tiden kanske rusar iväg :) Blir första gången vår son inte är med mamma eller pappa då man inte får ha syskon med sig in. Min pappa ska komma till sjukan och roa honom utanför under tiden. Han har inte varit ifrån mig många gånger, varit med sin pappa max en halvtimme några fåtal gånger då jag gått ut med hunden själv. Kanske på tiden att vi lär oss båda två.

Hur är det med er då? Hoppas ni har en trevlig helg!

• Spionen

Det går nog bra att vara utan sonen Tattines, men jag förstår att det kommer kännas konstigt. Men är det inte lite skumt att syskon inte får vara med?

Jag gjorde misstaget att åka på en dagskryssning till Åland igår i stormen... Brukar aldrig bli sjösjuk, men fy fan vad jag mådde dåligt... Spydde upp allt jag åt, bodde praktiskt taget på toaletten... Svärföräldrarna var med och undrade nyfiket vad sjutton det var för fel på mig. Så det slutade med att vi berättade nyheten för dem :) De blev otroligt glada, och farfar fällde till och med en tår! Det var väldigt kul!

• Spionen

Idag var vi på inskrivning! Allt gick kanonbra :) Gick idag in i v 10. Vi ska göra KUB-test efter nyår och fick tid för RUL den 14 feb, på Alla Hjärtans Dag.

Har ni varit på inskrivning ännu?

Svar på tråden Någon från Uppsala?