• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • mammais

Usch vad jobbigt, känner igen dina känslor, och hoppas man slipper gå igenom de igen. Fick själv mf i början av det här året och var också överlycklig att jag skulle få barnen tätt. Men nu håller jag tummarna för mej att det ska gå bättre den här gången, och hittar fler fördelar med att ha lite större åldersskillnad. Så tappa inte hoppet! Snart är du där igen med plusset och du är lika överlycklig då om inte ännu lyckligare +att ditt barn som du redan har kommer att förstå bättre att han ska få ett syskon :)

• Spionen

Fast mina tankar finns hos tattines nu, tänkte jag att ett glatt besked kanske kan höja stämningen lite. Men det känns konstigt att skriva om lycka efter det hemska som hänt :/

Jag var på vul i går och fick se lilla pytte där inne. Den sprattlade och vinkade! Allt såg bra ut, och jag är så långt gången som jag trodde (v10+0 då). Kändes otroligt skönt att den levde efter se kritiska veckorna, då min oro för MF inte ville lugna sig... Nu känns de dock mycket bättre :)

• mammais
    Spionen skrev 2013-12-19 21:14:43 följande:
    Fast mina tankar finns hos tattines nu, tänkte jag att ett glatt besked kanske kan höja stämningen lite. Men det känns konstigt att skriva om lycka efter det hemska som hänt :/

Jag var på vul i går och fick se lilla pytte där inne. Den sprattlade och vinkade! Allt såg bra ut, och jag är så långt gången som jag trodde (v10+0 då). Kändes otroligt skönt att den levde efter se kritiska veckorna, då min oro för MF inte ville lugna sig... Nu känns de dock mycket bättre :)

Vad kul! Och skönt att få veta.

Min bm har sagt åt mej också att göra de för att minska oron och få reda på hur långt gången vi är.

Vart gjorde du de någonstans?
  • Spionen
    mammais skrev 2013-12-21 11:04:53 följande:
    Vad kul! Och skönt att få veta.

Min bm har sagt åt mej också att göra de för att minska oron och få reda på hur långt gången vi är.

Vart gjorde du de någonstans?

Ja, jag tror att det är väldigt bra att lugna sig så mycket det går. Ofta när det blir MF dör ju bebisen några veckor innan kroppen reagerar, och de kritiska veckorna är ju just innan v 12.

Jag gjorde mitt vul på Studentgyn på Studenthälsan! De har superbra gynekologer, och ställer inga konstiga frågor. Bara att ringa och boka :) Kostar 300kr. Du behöver inte vara student.
  • mammais
    Spionen skrev 2013-12-21 12:11:52 följande:
    Ja, jag tror att det är väldigt bra att lugna sig så mycket det går. Ofta när det blir MF dör ju bebisen några veckor innan kroppen reagerar, och de kritiska veckorna är ju just innan v 12.

Jag gjorde mitt vul på Studentgyn på Studenthälsan! De har superbra gynekologer, och ställer inga konstiga frågor. Bara att ringa och boka :) Kostar 300kr. Du behöver inte vara student.

Ja jag vet ju sist hur det var, och det vart ju jätte jobbigt. Så nu känner man nästan efter alla symptomen varje morgon för att man är rädd att det ska hända igen.

Ok, funderade faktiskt på att ringa dit. Nu ska jag helt klart göra de.

Tog lång tid att få en tid där?
  • Spionen
    mammais skrev 2013-12-21 20:05:26 följande:
    Ja jag vet ju sist hur det var, och det vart ju jätte jobbigt. Så nu känner man nästan efter alla symptomen varje morgon för att man är rädd att det ska hända igen.

Ok, funderade faktiskt på att ringa dit. Nu ska jag helt klart göra de.

Tog lång tid att få en tid där?

Nej, inte alls faktiskt. Första gången jag ringde var en fredag, och jag fick tid onsdagen efter. Nu har de väl säkert julstängt dock, kan jag tänka mig...
  • mammais
    Spionen skrev 2013-12-21 21:45:50 följande:
    Nej, inte alls faktiskt. Första gången jag ringde var en fredag, och jag fick tid onsdagen efter. Nu har de väl säkert julstängt dock, kan jag tänka mig...

Ok men då fick du tid ganska fort.

Säkert julstängt nu som du skrev, men kan ju hoppas på nästa kommande vecka :)

Hur mår du nu då? Syns det något på magen?
  • Spionen
    mammais skrev 2013-12-22 16:08:45 följande:
    Ok men då fick du tid ganska fort.

Säkert julstängt nu som du skrev, men kan ju hoppas på nästa kommande vecka :)

Hur mår du nu då? Syns det något på magen?

Lova att berätta när/om du varit på vul :)

Jag mår relativt bra, har klarat mig från illamåendet. Har svårt för viss mat, väldigt trött och extremt jobbiga bröst. De växer, kliar och ömmar. Men det syns inget än, och har faktiskt gått ner 2 kg sen jag plussade... Längtar efter bebismagen dock :)

Hur mår du själv? Bebismage än? :D
  • mammais
    Spionen skrev 2013-12-22 21:30:12 följande:
    Lova att berätta när/om du varit på vul :)

Jag mår relativt bra, har klarat mig från illamåendet. Har svårt för viss mat, väldigt trött och extremt jobbiga bröst. De växer, kliar och ömmar. Men det syns inget än, och har faktiskt gått ner 2 kg sen jag plussade... Längtar efter bebismagen dock :)

Hur mår du själv? Bebismage än? :D

Självklart berättar jag :)

Jag mår pyton, likadant med förra graviditeten. Så pass Illamående att jag knappt får i mej frukost eller lunch, på kvällen är det inga problem att äta men då är jag så trött att jag somnar sittades haha. Har ömma och svällda bröst, och fått jätte jobbigt med finnar. Det stramar även väldigt i ljumskar och över blydgbenet och har en molande värk till och från.

Magen är mest svullen av gaser och tröga tarmar tror jag, svårt med byxor och tröjor vissa dagar. Har gått upp 1kg :)
  • tattines

Har hängt lite här men inte orkat skriva tidigare. Vad kul Spionen att ni fick se er bebis och att allt var som det skulle :) Jag hoppas att det går bra för er alla och önskar er en God Jul!

Svar på tråden Någon från Uppsala?