• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Nilla81

Välkommen hit Längtan 86!!

Kul med flera som hittar hit.

Tråkigt med ditt mf. Hoppas det går vägen denna gång!!

tattines: jag har en blogg men har nig inte skrivit i den på över 1 år, kanske mera.

Man kanske skulle börja. Har skrivit lite på mobilen hur man mått osv.

Idag eller imorse kräktes jag för första gången. Tur man bara ätit yoghurt och druckit äppeljuice. Det var det enda som kom upp. Hade köpt pastasallad till lunch men har inte vågat äta den än.

• Spionen
    Längtan 86 skrev 2014-01-17 12:34:51 följande:
    Tack . Jo det gick fort. Förra graviditeten blev till med hjälp av ivf eftersom jag har pcos och denna var spontant så det kom som en stor överraskning .

Välkommen! Håller med tattines, vilken härlig överraskning! Hoppas det går vägen!
  • Spionen

Haha, jag bloggar, men om något helt annat än graviditet :P Jag är en nagellacksjunkie och bloggar om nagellack och nagelvård. Självklart får ni kika in där om ni gillar nagellack i alla former :)

www.sannasnaglar.blogspot.se

• Spionen

Testar att lägga in bild från mobilen... Ser ni den? Tog bilden på mitt plus :P

• mammais

Jag försöker verkligen stå på mej och får mycket stöttning från familjen.

Det konstiga är att jag hade denna läkare förra graviditeten och då mådde jag likadant, och mådde så fram till v.30 och fick då foglossningar istället så hade kämpit med de på slutet. Så då sjukskrev hon mej utan konstigheter.

Jag har en gammal Blogg där jag skrev mycket om livet som mamma, och man kan följa min sons utveckling ganska bra där. Googla "livetsomtinaochmamma"

Nu har det blivit några nya här i gruppen, välkomna allihopa! :)

• johannatys

Va jobbigt för dig, tyvärr känns det ju som att det är svårt att få folk att förstå att man inte är 100 % när man är gravid, det kan jag uppleva också. Efter mina arbetspass så vill jag bara sova vilket är helt okej för mig jag accepterar att kroppen går lite på halvfart men för andra icke gravida kan det upplevas lite konstigt.

Jag har nu haft ilvärk i svank och lite i mage i slutet av arbetspassen och det stör mig lite att jag inte vågar säga till och bara går och sätter mig en stund, känns dumt att bita ihop. Förra gravidteten jobbade jag inte så jag vet inte riktigt hur det ska kännas heller, om det är helt normalt att man har lite värk efter ett arbetspass. Jag jobbar i klädbutik och det är rätt fysiskt och man böjer sig ner hela tiden för att plocka upp saker på golvet och magen börjar redan kännas i vägen, undra då hur det kommer bli sen.

Svar på tråden Någon från Uppsala?