• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Nilla81

Var hos Bm idag också. Blev inskriven förra gången. Idag togs blodprover osv. Bokade tid för Rul och det blir den 11/2. Ska bli kul. Det får gärna gå fortare nu dagarna

Spännande och göra kub. Får du betala för det då?

• Spionen

Jag lämnade också prover idag. Lyckades också med konststycket att springa in i en bekant i väntrummet :P Hennes mamma och min mamma är bra vänner så jag var tvungen att be henne vara tyst, vilket hon såklart skulle vara.

KUB kostar 1500kr, vilket jag tyckte va dyrt och tänkte strunta i. Det var sambon som insisterade och tyckte vi skulle göra det.

• mammais

Hej här trillar jag in! Jag är också en Uppsalabo som är gravid, är i v.7 (6+6) om jag har räknat rätt.
    Har en son sen tidigare som är 2år och nu längtar vi efter syskon Flört

• Nilla81
    Spionen skrev 2013-12-11 14:32:54 följande:
    Jag lämnade också prover idag. Lyckades också med konststycket att springa in i en bekant i väntrummet :P Hennes mamma och min mamma är bra vänner så jag var tvungen att be henne vara tyst, vilket hon såklart skulle vara.
    KUB kostar 1500kr, vilket jag tyckte va dyrt och tänkte strunta i. Det var sambon som insisterade och tyckte vi skulle göra det.
    Så typiskt. Världen är liten ibland Ibland är saker och ting värt sitt pris, tänkte på kub.
    Vad kul att dina svärföräldrar blev överlyckliga över bebisen
    När tänkte ni berätta för dina?
    mammais skrev 2013-12-11 22:47:59 följande:
    Hej här trillar jag in! Jag är också en Uppsalabo som är gravid, är i v.7 (6+6) om jag har räknat rätt.
    Har en son sen tidigare som är 2år och nu längtar vi efter syskon Flört
    Hej! Välkommen till vår lilla grupp

• tattines

Ja det kommer säkert gå bra, både jag och han måste ju vänja oss. Förlossningen kommer jag ju inte undan ^^ Vet inte varför syskon inte får vara med. De kanske lätt blir ett "störningsmoment" och drar ut på tiden? Vet iaf att vår lille högst troligt inte skulle sitta still hela tiden hehe. Illa med kryssning och bli åksjuk och liksom vara fast :P Men kul att svärföräldrarna blev så glada! Vi har varit hos bm två gånger, blivit inskrivna och tagit prover. Nästa besök ska vi ringa och boka tid för efter rul. Gud vad jag längtar!! Välkommen hit mammais :)

• Spionen

Nilla81: Vi berättar för min familj på julafton tänkte vi! Då är jag i vecka 11 typ så det känns ganska tryggt. Får se vad de säger på vul den 18:e.

Välkommen hit mammais!

• mammais

Tack!
    Jag är ju inte så långt gången, men hela min familj vet redan om att jag är gravid. Jag har så svårt att dölja de för alla symptom syns så tydligt på mej, det kändes nästan som att alla andra visste att jag var gravid innan jag visste om det :) likadant var det med barn nummer 1

• tattines

Kom lite blod på pappret i fredags. Ringde BM och berättade och kände mig lugn efter vårat samtal. Idag kom det mer och var en liten "klump" med, inte jättestor, någon cm kanske. Såg ut som en mensblödning. Ringde gynakuten och skulle ringa tillbaka om det började blöda mer eller om jag får ont. Hon sa att jag inte hade några starka tecken på mf men man blir ju så orolig :( Är omkring vecka 11+0-11+3. Skulle vila och ta det lugnt..inte lyfta sonen eller något annat. Håller tummarna för att det avtar och att allt är som det ska..

• Spionen
    tattines skrev 2013-12-15 10:50:01 följande:
    Kom lite blod på pappret i fredags. Ringde BM och berättade och kände mig lugn efter vårat samtal. Idag kom det mer och var en liten "klump" med, inte jättestor, någon cm kanske. Såg ut som en mensblödning. Ringde gynakuten och skulle ringa tillbaka om det började blöda mer eller om jag får ont. Hon sa att jag inte hade några starka tecken på mf men man blir ju så orolig :( Är omkring vecka 11+0-11+3. Skulle vila och ta det lugnt..inte lyfta sonen eller något annat. Håller tummarna för att det avtar och att allt är som det ska..

Förstår verkligen att det känns jobbigt! Usch, stackars dig :( Men det behöver ju verkligen inte vara något, många har ju småblödningar vad jag förstått. Håller alla tummar och tår för dig!
  • Nilla81
    tattines skrev 2013-12-15 10:50:01 följande:

Håller tummarna för er att lillknodden stannar kvar där inne.
Svar på tråden Någon från Uppsala?