• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Nilla81

Hur mår ni allihopa?

God fortsättning!! Snart är det 2014. Vill att det ska bli februari nu då det är dags med rul

Halsbränna långt ner har mab fått. Spelar ingen roll vad mab äter. Köpte eller mannen köpte nå tabletter och flytandn. Flytande pallar jag inte av att dricka. Urk och tabletterna är väl ok.

Beställde vagn igår på nätet. En Brio Happy sittvagn. Rea på 2013 modellen. Ska köpa en liggdel eller en hårdlit senare. Ibland säljs det billigt på blocket. Lite tidigt kanske men ville passa på.

• mammais

Skönt med bara besvär av halsbränna.

Själv så mår jag som en påse skit, mår fortfarande illa vid varje måltid, ont i huvudet och ont i legimenten. har varit sjukskriven hela december, och blir fortsatt sjukskriven till den 10/1. Fick lergigan comp utskrivet idag mot mitt illamående. Och hoppas de funkar.

Men annars så är det bra, någon annan som får svullen mage på kvällarna? Min ser ut som en ballong och man kan tro att jag är i v.25 haha

• Nilla81

Ja man ska väl egentligen inte klaga. Illamåendet som jag hade är över *peppar peppar*

Åt postafen mot det och blev supertrött. Ett under att man orkat jobba.

Kan vara lite svullen om kvällarna men ingen ser att man är gravid. Längtar till att få liten mage och känna sparkar.

Önskar er ett Gott Nytt År!!

• Spionen

Hej allihopa, och god fortsättning!

Nilla: kul med barnvagn! Har alltid gillat Brios modeller. Vi kommer ta över sambons systers vagn, men jag vet inte ens vad det är för modell :P Blir spännande att se.

Jag gick in i v13 idag! Skönt, den mest kritiska delen är avklarad :) Nu vet större delen av släkten och alla är superglada. Det börjar bli verkligt nu! Jag och sambon pratar om vad vi kan förbereda redan nu, så man inte behöver köpa allt i juni liksom. Säng och vagn är klart iaf, det är skönt. Nu kollar jag Blocket nästan dagligen efter skötbord, selar osv ifall man hittar något fynd :) Vi ser det lite som en utmaning att komma undan så billigt som möjligt, haha.

Har ni börjat med några inköp?

• mammais

Vad kul att ni börjat fixat med vagnar och så.

Själv så har jag tagit de lugnt med den biten och har nog inte riktigt förstått än att vi ska få en till, eller vill nog inte ta ut segern i förskott än eftersom vi har gått igenom ett mf. Så känslorna är helt annorlunda denna gång.

Tittar nästan på prylar i smyg och min största fundering är om vi kommer behöva syskon/tvillingvagn eller om en enkel vagn med ståbräda räcker.

• Nilla81

Fick hem liggdelen igår så nu vill man ha bebis men det är låångt kvar

I vanliga fall hade jag inte köpt vagn så tidigt men kunde inte låta bli med rean.

Spjälsäng är också fixad.

Tittar som du spionen på blocket för att komma undan så billigt som möjligt. Även tradera. Man vill bara shoppa och shoppa men man har även tanken tänk om nåt händer så står man här med massa grejor. Men det är svårt att hålla sig när man ser nåt fynd

Mammais: hur gammalt är barnet när nästa kommer?

Nu vet barnen om att de ska få syskon. Jätte lyckliga är dem.

• mammais

Gillar också att köpa prylar begagnat, rolig utmaning att hitta så billigt som möjligt. Och när dom är bäbisar så slits det inte så mycket på prylar och kläder ändå så det går att göra riktiga fynd :)

Nilla81: Min son kommer att vara 2år och 8månader nästan.  Han älskar ju att gå men tycker även om långa promenader i vagnen, tänker att det kommer ju ändå vara slutet på sommaren och vi kommer ju säkert röra oss ute mycket. Och sedan har vi 10min gång promenad till förskolan sen, men då kanske det räcker med stå bräda dom gånger jag lämnar eller hämtar.
    Hur gamla är dina barn?

• Nilla81

Det finns ju ståbrädor som man även kan sitta på. Kan ju vara ett alternativ om man inte vill köpa syskonvagn. Tror jag även sett som en sidovagn man kan koppla på men osäker

Mina barn är stora. Detta blir en liten sladdis.

De är 11år, 9 år och 5 år.

• Nilla81

Väldigt praktiskt med syskonvagn när man ska handla man får plats med mycket.

• mammais

Får nog söka vidare i den djungeln. Men hittar jag en tvillingvagn till bra pris så köper vi nog de.

Nu börjar min mage bukta ut, hur ser era ut?

Svar på tråden Någon från Uppsala?