Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Var på hälsosamtal idag och den 11/12 ska jag dit igen för provtagningar.
På måndag ska jag göra ett tidigt ultraljud. Vet inte om det blir vul eller ett på magen.
Är då i v.7 (6+5) så vet inte om man kan se redan då genom att göra på magen.
Lite nervös att det är nåt knas men får inte tänka så mycket.
Den där ständiga oron, inte blir det bättre när väl barnet är ute. Fy vad jag nojade över psd förut. Brukar fortfarande kolla så lillen andas om han sover länge. Kan man göra tidigt ultraljud "bara sådär" eller är det av särskilda anledningar man gör sånt? :)
Man kan göra ultraljud bara så där
behövde direkt inte uppge nåt skäl.
Gör det på studenthälsan. Kostar 300 kr. De gör både vul och vanligt. Ringde i onsdags och fick på måndag så man behöver inte vänta länge.
Men va bra, toppen! Kan man boka tid där även om man inte är student? Hittade inget klart besked om det på hemsidan...
Har bokat UL :) Ringde nyss till Studenthälsan och fick tid på onsdag! Spännande, och väldigt nervöst :)
Hej, jag har också en son på 16 månader och är i v4+0. Jag kommer gå på mvc i flogsta som jag gjorde med förra.