• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • tattines
    valentine01 skrev 2013-11-18 15:33:23 följande:
    Hej, jag har också en son på 16 månader och är i v4+0. Jag kommer gå på mvc i flogsta som jag gjorde med förra.

Vad kul. Välkommen hit och stort grattis!
  • Nilla81
    Spionen skrev 2013-11-18 08:29:18 följande:
    Har bokat UL :) Ringde nyss till Studenthälsan och fick tid på onsdag! Spännande, och väldigt nervöst :)

Vad kul!!!! Va på mitt idag och hon var väldigt trevlig.
    Gjorde vul och det va väl på gränsen till att man kunde se nåt. Var en liten klump med ett tickande hjärta. Så häftigt. Längtar tills man får se hela bebisen!!! Ska dit igen för jag hade visst 2 hinnsäckar men ena var tom. Hon rekommenderade att komma en gång till om ett par veckor för att kolla upp det så det inte blivit förändringar.
    Längtar redan
    tattines skrev 2013-11-18 21:00:09 följande:

Vad spännande! Vad är det man kan se på dessa tidiga ul? :)
    Man ser hjärtat och sen kollar hon runt lite i moderkakan så att det ser ok ut. Räknar ut hur långt gången man är ifall man är osäker.

• Spionen
    Nilla81 skrev 2013-11-18 21:11:06 följande:

Gjorde vul och det va väl på gränsen till att man kunde se nåt. Var en liten klump med ett tickande hjärta. Så häftigt. Längtar tills man får se hela bebisen!!! Ska dit igen för jag hade visst 2 hinnsäckar men ena var tom. Hon rekommenderade att komma en gång till om ett par veckor för att kolla upp det så det inte blivit förändringar.

Längtar redan Man ser hjärtat och sen kollar hon runt lite i moderkakan så att det ser ok ut. Räknar ut hur långt gången man är ifall man är osäker.

a

Men va häftigt! Så man kunde alltså se/höra hjärtslagen till och med? Åååh det vore underbart att få höra det...
  • semlan24

hej! här är en till uppsala-bo! Är i vecka 4+2, men jag ringde ialf flogsta vårdcentral idag.. är så himla orolig för allting! Vi får se vad dom säger. Detta är min första graviditet också, så man vet ju inte så mycket.. Mest är jag orolig för missfall :/

Har bokat UL :) Ringde nyss till Studenthälsan och fick tid på onsdag! Spännande, och väldigt nervöst :)

Får jag fråga vad du sa till dom? Sa du bara "hej jag vill ha ett ultraljud"? :)
  • Spionen
    tattines skrev 2013-11-18 21:00:09 följande:
    Vad spännande! Vad är det man kan se på dessa tidiga ul? :)

Jag vill mest se så allt är ok än så länge, har fått missfall för många år sedan. Sedan kanske man får höra hjärtljud :)
  • Spionen
    semlan24 skrev 2013-11-19 08:16:56 följande:
    hej! här är en till uppsala-bo! Är i vecka 4+2, men jag ringde ialf flogsta vårdcentral idag.. är så himla orolig för allting! Vi får se vad dom säger. Detta är min första graviditet också, så man vet ju inte så mycket.. Mest är jag orolig för missfall :/Får jag fråga vad du sa till dom? Sa du bara "hej jag vill ha ett ultraljud"? :)

Hej och välkommen :)

Kul med en till som väntar första barnet! Så himla spännande!

Jag sa rakt ut att jag var orolig för missfall, men jag hade nog inte behövt säga det för de frågade ingenting... De frågade hur långt gången jag var (v7) och erbjöd mig en tid! Otroligt proffsigt. Kostar 300kr!
  • tattines
    Nilla81 skrev 2013-11-18 21:11:06 följande:

Längtar redan

Man ser hjärtat och sen kollar hon runt lite i moderkakan så att det ser ok ut. Räknar ut hur långt gången man är ifall man är osäker.

Vad spännande. Kanske man ska göra ett sånt :)
  • Nilla81

Var det idag du var på ultraljud?
  • Spionen
    Nilla81 skrev 2013-11-20 22:47:29 följande:
    Var det idag du var på ultraljud?

Japp! Igår blev det av :) Dock trodde hon att det var för tidigt för att se hjärtat. (Vecka 6+0) Men allt såg bra ut annars, och det var så kul att se den lilla ärtan som kommer bli vårt barn :)

Jag fick en ny tid om en vecka, och den gången kommer jag inte behöva betala :O Är jättenöjd!
Svar på tråden Någon från Uppsala?