Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Vad kul att ni sett era små. Jag vet inte än om jag ska göra ett tidigt eller vänta på RUL. Hur utförs detta ul? Hur mår ni annars? Jag är extremt trött men gör allt för att inte låta det gå ut över sonen så man är mer död än levande på kvällarna, hehe . Annars känner jag i stort sett inte av graviditeten. Precis som förra gången.
Spionen: fråga de dig när du ringde vilken vecka du är i? man tycker ju att de kanske borde bokat tid längre fram eftersom det kan vara för tidigt att se hjärtat. Hon sa att det va på gränsen att man kunde se när hon gjorde på mig. Men det gick. Kul att du fick se den lilla bönan så häftigt!!!
Tattines: Eftersom det är tidigt i graviditeten så görs detta genom vaginalt. De stoppar in som en stav. Så ser de barnet och kan räkna ut hur långt gången man är.
Jag känner mig däckad. Är så himla trött jämt och ständigt. Morgon illamående men har inte kräkts än fast det va nästan på G idag. Tycker det är jobbigt att må så här. Önskar veckorna kunde gå fortare nu så man kommer över perioden. Har gjort det med mina andra då jag hoppas att det är likadant med denna.
Jag har inte gjort tidiga ultraljud med dem andra och det har ju gått bra. Men denna gång är jag super nojjig även om jag inte haft blödningar eller bruna flytningar. Tycker det är en lång väntan fram till rul. Man borde kunna få göra vul eller vanligt ultraljud tidigare, att det borde ingå i mvc första mvc besöket.
tattines: Jag mår bra, inget illamående än! Är väldigt trött, måste gå på toa oftare (både nr1 och nr2!!) och har ömmare bröst.
Nilla81: hon frågade när jag bokade och trodde att det skulle gå. Men jag kan ju ha haft lite senare ÄL än vad jag trodde... Vi fick plus på första försöket så jag kände inte min cykel så bra :P
Jo håller med, är en lååång väntan till rul :/ Hade precis tänkt fråga om kass mage kan bero på graviditeten. Jag måste akutspringa på toa flera gånger om dagen..
Barnmorskan på Studenthälsan kommenterade faktiskt att hon hade haft ovanligt många tidiga UL sista tiden, och undrade om det var svårt att få tid någon annanstans! Hon höll fullständigt med mig när jag sa att det skulle va skitjobbigt att vänta till v 18 för RUL! Speciellt när det är första barnet och man helst ville vara i v20 igår liksom :P
Vet ingen annanstans där man kan göra tidiga ultraljud. Visst kan man göra kub men då kostar det 1500 kr när man är under 35 år. Billigare med 300
Hade du Helena?
Nej hade Eva. Och nästa gång skulle jag få en kille :O Har aldrig haft en manlig gynekolog, så det blir ju intressant... Tur att sambon följer med :P
Mitt luktsinne har blivit värre än en blodhund... Känner lukter överallt! Idag på tåget kände jag helt plötsligt att det luktade vitlöksdressing och jag höll på att spy... Då var det en kille i andra änden vagnen som käkade pastasallad med nämnda dressing! Har aldrig brytt mig om att folk äter på tåget annars :P
Illamående från hell. Mår konstant illa men spyr inte än *peppar peppar*.
Måste försöka komma till ett apotek och köpa åksjuketabletter. Har för mig att de hjälpte vid
förra graviditeten. Har nog inte mått så här med de andra. Visst illamående på morgonen men då har det gått över. Jag hoppas att detta går över snart annars vet jag inte hur jag ska lyckas jobba. Kaffe tycker jag inte om längre.
Nilla81: jobbigt med så mycket illamående! Jag känner bara ytterst lite ibland, men far inte heller behövt spy någongång. Däremot är jag ganska känslig mot mat. Bröd eller kött går inte alls. Äter mest hallonkräm, frukt och pasta nu :P