• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • CaptainEm

det var/är med all säkerhet ägglossning. aldrig haft positivt på äl.test innan pergotime, och haft ont några dagar innan och idag är den VÄRRE! så nu släpps det nog ett litet ägg trots allt :´) vi hoppade i säng igår igen så det är bara att vänta nu!

så svårt att vara positiv och tänka, detta går! och så blir man besviken..

men sen går det väl bättre om man tänker positivt för att det ska bli. ;)

vilken djungel detta är!

• Yarrow
    tolose skrev 2014-01-12 23:24:12 följande:
    Tack! :) OCh nej, jag vågar som sagt inte slappna av riktigt än, men har aldrig fått något streck alls tidigare (förutom innan mf och ma) så jag håller tummarna! Ska testa igen på måndag tänkte jag, då det ska vara sex veckor och se om det är starkare. :)

Hur gick det? När har du BIM? Jag testar alltid flera dagar innan, denna gången ska jag försöka hålla mig men det är lättare sagt än gjort. Hehe

CaptainEm skrev 2014-01-13 09:42:14 följande:

det var/är med all säkerhet ägglossning. aldrig haft positivt på äl.test innan pergotime, och haft ont några dagar innan och idag är den VÄRRE! så nu släpps det nog ett litet ägg trots allt :´) vi hoppade i säng igår igen så det är bara att vänta nu!

så svårt att vara positiv och tänka, detta går! och så blir man besviken..

men sen går det väl bättre om man tänker positivt för att det ska bli. ;)

vilken djungel detta är!

Hag hade aldrig heller haft ägglossning innan jag fick pergotime. Tyckte det var lite skumt att det verkligen kändes så tydligt med ägglossningen, aldrig fattat det. Haha. Det är ju såklart inviduellt och när man ätit pergotime så kanske det känns tydligare med.

Igårkväll gjorde jag ett test och det visade inget. Sen fick jag lite ont i magen under natten, drog lite i ägstockarna och så. Så nu när jag vaknade gjorde jag ett nytt test och fick en glad gubbe. Så nu är det skutt i säng för oss med :)

• CaptainEm

Yarrow - WOHO! läste det var första kuren på 2 år för dig, hur gick det förra gången? använde du Pergo då också och det gick?

jag vågar ej hoppas förmycket då jag är en otursfågel.. men så härligt, det var så TYDLIGT denna gången, med ägglossningen (vet ej när jag hade ägglossning sist.. kan varit år sedan?!) hade lite lagom ont, men när den glada gubben kom, då hade jag sååå ont! :) ;)

jag åt ppiller i ca 7 år och sköt upp mensen hela tiden, ibland ett halvår eller så, för att slippa den j*vla mensvärken. och det är kanske det jag/vi får lida för nu då kroppen inte vill släppa ifrån sig äggen.

• Alltidväntarmanpånåt

Å va roligt för er att ni fått positivt:) Om ni inte fått glad gubbe innan och får det nu efter en massa försök måste det ju kännas helt fantastiskt. Att allt äntligen kanske funkar. Håller verkligen tummarna för er att resten funkar oxå!

• tolose
    Yarrow skrev 2014-01-14 09:10:53 följande:

Hur gick det? När har du BIM? Jag testar alltid flera dagar innan, denna gången ska jag försöka hålla mig men det är lättare sagt än gjort. Hehe

Hehe, det gick bara bra tack! Testet uppvisade ett mycket starkare streck! Skrattande
    Jag har så otroligt oregelbunden mens, så har aldrig en aning om när den kommer. Ibland går det två veckor och iblend flera månader emellan. De bad mig därför vänta till det gått 40 dagar och testa då, men jag orkade inte riktigt hålla mig.. Oskyldig Förstår vad du menar, man vill ju veta, helst igår! :)
    Ni fattas mig... <3
  • Yarrow

Tolose, åh vad kul :) minns när jag blev gravid med sonen och fick ett sånt där starkt fint streck för första gången. En helt sjuk känsla :) grattis igen!!

• Yarrow

Captainem, det är ju tyvärr ingen rolig historia. Blev behandlad med pergotime så länge bara för att jag behövde gå ner i vikt innan vi kunde gå vidare med andra behandlingar och ivf. Pendlade upp ochn er i vikt hela tiden. Fick 3 st tidiga missfall och så gick jag upp ännu mer i vikt för jag blev ju helt deprimerad. Bestämde oss för att ta ett år ledigt från hormonerna, fick tid för börja ivf på våren 2013. Men så i augusti 2012 blev jag gravid helt hux flux.. Ingen som riktigt kan förklara hur det gick till.... Nu försöker vi få syskon , fick missfall i aug och efter det gickm in kropp tillbaka till att inte fungera. Så nu är man här, med pergotime igen. 40 kg lättare nu så hoppas det fungerar denna gången :)

• CaptainEm

Grattis Tolose!!! otroligt :)

Yarrow - det var väl en ändå lite av en solskenshistoria då det blev på egen hand :) vilken känsla! jag var väldigt ledsen i början, då jag ville fixa det PÅ EGEN HAND! inte med hjälp.. jag hade svårt att acceptera det, då "allla" blev gravida hur som helst, hur lätt som helst. jag var så jääkla ledsen..

en kvinnas högsta önskan (för mig) är att få barn, och såklart helst på egen hand. det är så orättvist! och jag önskar ingen annan ha problem med detta..

det går nog snart med hjälp av pergotime! jag kollar runt här och ser ut som alla blir gravida förr eller senare. förutom jag kan jag känna haha ;)

• Yarrow

Ja, i slutändan blev det ju bra :) fick ju reda på att jag troligen aldrig skulle bli gravid redan när jag var 14 så man kan väl kalla det solskenshistoria. I går kväll fick sonen feber och knölade hela natten så det blev inget mys för mig och maken. Hade sex när sonen tog sin middagslur och hoppas på att vi inte missat. Känns så jobbigt att man ätit massa hormoner och skit och sen lyckas man inte ens få till det.. Suck..

Svar på tråden Pergotime December 2013