• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Yarrow

tolose: Grattis! Hoppas det lilla håller sig! :) Själv vågar jag inte lita på svaga streck längre, känns som om jag får svaga positiva varje månad men jag behöver kanske kolla synen.. haha

• CaptainEm

gråter av lycka(?) jag tog äl.test imorse igen, och fick en glad gubbe!??!!!? aldrig någonsin har jag sett en sån söt liten krabat på äl.stickan innan! MEN, vi hade sex igårkväll. så nu blev jag så osäker om det är därför det kom en glad smily? men visst måste vi kunna ha sex utan att det visar pos på äl.testen...

jag har testat mig med clearblue, så visst borde det vara äl. och inte ha med sexet att göra? någon som vet. är desperat nu!! men så lycklig om det är ägglossning! :)))

• Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-12 10:43:44 följande:
    gråter av lycka(?) jag tog äl.test imorse igen, och fick en glad gubbe!??!!!? aldrig någonsin har jag sett en sån söt liten krabat på äl.stickan innan! MEN, vi hade sex igårkväll. så nu blev jag så osäker om det är därför det kom en glad smily? men visst måste vi kunna ha sex utan att det visar pos på äl.testen... jag har testat mig med clearblue, så visst borde det vara äl. och inte ha med sexet att göra? någon som vet. är desperat nu!! men så lycklig om det är ägglossning! :)))

Varför skulle sexet visa något på äl stickan?
  • CaptainEm

nej jag tänker om det är något ämne eller så liknande.. som gör att det är därför det syns på äl.stickan?

jag har ju aldrig haft pos på äl.stickan innan så blir lite nojjig bara.. men det borde la vara ägglossning? :) har haft känningar några dagar så har bara väntat på en glad gubbe. men blev nojjig nu när vi haft sex och efter sexet kommer en glad gubbe.. som om det var något ämne eller vad vet jag ? ;)

• Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-12 12:07:08 följande:
    nej jag tänker om det är något ämne eller så liknande.. som gör att det är därför det syns på äl.stickan? jag har ju aldrig haft pos på äl.stickan innan så blir lite nojjig bara.. men det borde la vara ägglossning? :) har haft känningar några dagar så har bara väntat på en glad gubbe. men blev nojjig nu när vi haft sex och efter sexet kommer en glad gubbe.. som om det var något ämne eller vad vet jag ? ;)

Äl test reagerar på lh ökning och det kan man inte få av sex. Men att man har lh ökning och äl testet visar glad gubbe innebär inte att man får ägglossning dock..
  • Bimbo
    Bimbo skrev 2014-01-12 12:18:56 följande:
    Äl test reagerar på lh ökning och det kan man inte få av sex. Men att man har lh ökning och äl testet visar glad gubbe innebär inte att man får ägglossning dock..

Att man alltid får ägglossning skulle det vara..
  • Yarrow

CaptainEm, åh, jag minns min första glada gubbe för 5 år sedan. Blev så glad att jag ville hoppa på maken på en gång. Haha. Att ni sedan innan kan inte påverka resultatet så kör på nu :)

• Alltidväntarmanpånåt

CaptainEm: å va roligt:) Och jättebra att ni hade sex igår. Ha det idag med vetja???? Att ni hade sex påverkar inte resultatet på stickan. Jag lovar!!! Då skulle man ju haft massa glada gubbar hela tiden ????. För jag antar att det inte var er första gång igår????. Lycka till nu! Hur va det, tog du blodprov 8 dagar efter glad gubbe? Isåfall ser de ju hur stark äl du hade och om ni behöver justera dosen. Håller tummarna för att du om 2 v får positivt även på gravtestet!

• tolose
    Yarrow skrev 2014-01-12 01:06:19 följande:
    tolose: Grattis! Hoppas det lilla håller sig! :) Själv vågar jag inte lita på svaga streck längre, känns som om jag får svaga positiva varje månad men jag behöver kanske kolla synen.. haha
    Tack! :) OCh nej, jag vågar som sagt inte slappna av riktigt än, men har aldrig fått något streck alls tidigare (förutom innan mf och ma) så jag håller tummarna! Ska testa igen på måndag tänkte jag, då det ska vara sex veckor och se om det är starkare. :)
    Ni fattas mig... <3
Svar på tråden Pergotime December 2013