• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Yarrow

Jag är också helt testberoeende, men så får det va. Clearblue har väl käkat en mindre förmögenhet på mig. Helt galet att de inte gick i konkurs de 9 månader na som jag var gravid. Haha. Nu beställde jag ett storpack från ebay. Dags igen, tar sista pergotime pillret i morgon! Hoppashoppashoppas!

• Alltidväntarmanpånåt

Cykeldag 5 idag. Lyckades få tag på min gyn. Svaret på Blodprovet jag gjorde i fredags hade kommit men hon sa att eftersom jag fått min mens dagen efter att provet togs så kan vi glömma vad blodprovet sa eftersom det har tagits försent i cykeln. Så idag blir första pergodagen i andra pergokuren. Inte långt efter dig Yarrow:) Får även bryta mitt löfte om att inte använda äl-test då gyn ville att jag skulle börja testa redan på dag 10 så nu har jag för första gången gjort en beställning på något som hette billiga tester. Tänkte test de nya från cb som du hade Fiiaa i kombination med testlagrets stickor tror jag att det va. Lite spännande ändå... Hoppas nu att allt funkar. Räknade ut att om det tar sig denna gång blir bf samma som för tre år sen (som jag visserligen inte födde på ändå...). Kan ju hoppas att jag är skapad för att bli gravid i januari:) Hoppas ni andra oxå är det! 😊 Attans, nu glömde jag fråga om VUL😞

• Yarrow

Spännande, min äl brukar komma sent även med pergo. Har en cykel på nästan 40 dagar ibland. Sjukt jobbigt men kanske får vi äl samtidigt då. Hehe. Idag kom mitt paket med clearbluetester jag skickade efter från ebay, sjukt många. Glömt att jag köpte så mycket. Haha. Får hoppas jag slipper använda alla i alla fall.

• FruB

Tack gulliga ni!

Det blir vårt andra barn har en -09 som tog tre år att lyckas med. Helt klart väntan, världens mest fantastiska unge.

Håller tummarna för er!

• CaptainEm

börja med äl. dag 10 i cykeln..? jag började dag 11, i tisdags och har fortfarande inte fått positivt på äl.testet, börjar bli nervös att jag inte haft någon äl. eller att jag missade den och den var ca dag 9-10??

hur gör ni här, tar ni Pergo varje månad? jag har fått order om att bara ta varannan månad. och ska tillbaka dag 22 i cykeln varannan månad för att ta blodprov och se om jag ägglossat.

• Fiiaa
    CaptainEm skrev 2014-01-11 11:07:49 följande:

börja med äl. dag 10 i cykeln..? jag började dag 11, i tisdags och har fortfarande inte fått positivt på äl.testet, börjar bli nervös att jag inte haft någon äl. eller att jag missade den och den var ca dag 9-10??

hur gör ni här, tar ni Pergo varje månad? jag har fått order om att bara ta varannan månad. och ska tillbaka dag 22 i cykeln varannan månad för att ta blodprov och se om jag ägglossat.

Jag får inte stegring på äl test förens dag 12-13 och äl på 16 typ! Haft 18 någon gång! Så de kan fortf bli äl. Men du måste testa samma tid två gånger per dag!

Jag kan ha negativt test på morgon å på eftermiddag ser man att de ökat! Så de är olika.

Ska du inte göra vul?

Varannan månad är nog bra, jag får ibland egen äl i pauserna med pergotime! Tabletterna sitter i månaden efter ibland!!
  • Alltidväntarmanpånåt
    CaptainEm skrev 2014-01-11 11:07:49 följande:

Det va min första pergokur i dec. Jag tog då test runt dag 15 tom 22 men inget resultat. Sen fick jag en sparsam men ihållande mens på dag 25 som då alltså blir cd 1 i min nya cykel. Och på dag 5 började jag med ny kur. Eftersom cykeln alltså bara var 24 dagar tyckte min gyn att det va lite kort men att det alltid finns undantag från regeln. Därmed ville hon att jag skulle börja testa redan dag 10. Det är ju viktigt att inte missa äl, sa hon, för då vet vi ju inte när jag ska ta blodprovet som ska visa om det funkar. Denna gång gjordes ju blodprovet på tok försent (dagen innan mens, dag 24) för att kunna säga nåt.

Idag ska jag ta min 4:e tablett. Blöder fortf fast jag nu är inne på 8:e dagen. Fortfarande ganska sparsamt men ändå mens vill jag påstå. Måste ju skydda mig. Hoppas det inte blivit nåt galet.

Jag brukar bara göra ett test per dag. Alltid på förmiddagen. Men hade inte gyn sagt åt mig att testa nu så hade jag hoppat över det helt. Tycker det är stressande.

Varannan månad kanske är bra så kroppen får en egen chans. Om det visar sig att jag inte blir gravid denna månad trots äl så har jag bestämt mig för att ta en paus på nån några månader och inte ens fundera på när jag har äl. Vi har försökt så länge nu och jag hade nog behövt en månad att inte ha detta hängande över mig, ständigt leva i menscyklar. Vänta på äl, vänta på bim, mens, vänta på äl, vänta på bim och återigen mens och besvikelse... Sim du skriver Fiiaa att tabletterna kan sitta i månaden efter. Det i kombination m en mer avslappnad inställning kanske är det som behövs:)
  • Alltidväntarmanpånåt

Måste tillägga... Förra månaden hade jag inga biverkningar. Varken från Provera el Pergotime. Gick tom å kollade så att jag verkligen tagit tabletterna och inte bara...drömt... Nu har jag mått fasligt illa ett par timmar efter att jag tagit tabletten och det måste ju va en biverkan eller? Det måste ju kunna va lite olika från månad till månad tänker jag. Har det vart så för er? Alltid samma biverkningar el varierar det?

• Yarrow

Jag har inte fått några biverkan av proverna eller pergotime denna omgången. Nu är det första kuren på 2 år så minns inte exakt vad jag hade för biverkningar då.. Jag har iofs varit lite uppsvullen och trött men det sist har nog mer med sömnbrist att göra..

• tolose

Hej igen, hoppar bara in och uppdaterar läget för att ge er andra lite hopp!

Testade idag och fick ett svagt positivt! Var inte säker själv så jag var tvungen att ropa på min man för att se hur många streck han såg, och han svarade ganska fort att han minsann också såg två. Skrattande

Vågar inte riktigt slappna av än, men då vi i alla fall ville unna oss något så köpte vi ett litet set till den (ev.) blivande babyn!

Kämpa på alla, jag håller verkligen alla tummar och tår för er!

Ni fattas mig <3
Svar på tråden Pergotime December 2013