• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • many87

Hehe tack Bimbo helt otroligt detta. Att man kan lyckas trots magsjukan. Men sögs ju att inget ont har något gott med sig ? bara att hoppas den lille vill stanna å överlever nu med..

Lycka till för dig. Hoppas du +ar snart

• Bimbo

Då har jag med plusat! Mitt plus blir väl en nyårspresent :)

• tolose

Hej.

Hoppar in här jag med. Vi har försökt få barn i drygt fyra år, två missfall bakom oss. (ett tidigt mf v5 och ett ma v17) Har konstaterad PCOS och ingen ägglossning. Är nu på dag 20 efter en dubbelkur med pergo och går som på nålar för att få veta om det tagit sig. Första försöket efter ma. 

Lycka till alla, jag håller tummarna för er!

Vid himlens port står tofflor på rad när barfota änglar går molnpromenad. <3
  • CaptainEm

Hoppa också in här! då vi verkar vara nybörjare med pergotime allihopa så känns det skönt att ha några andra och byta ord med. :)

jag har tagit provera i 7 dagar, (slutade för 2 dagar sedan och väntar på mens)

ska börja med min första kur pergotime kur, 1 tablett, dag 5-9 när mensen kommer.

jag slutade med p-piller sommaren 2012, men gick till gyn pga utebliven mens, fick reda på att jag hade PCO och dagen efter kom min mens igång(?) har sedan oktober 2012 gått ner 26 kg och försökt bli gravida sen dess, har haft relativt regelbunden mens varje månad, men ingen äglossning..

ska äta 1 tablett dag 5-9, ältest dag 12-16, lämna blodprov för att se om jag fått äl. dag 22 i cykel.

ska bli så spännande att börja med pergotime! hoppas på det bästa. lite hopp finns kva i mig.

• Fiiaa

Hej välkomna hit ni nya!

Jag är inne på min 6e kur nu i jan:/ så jag är väl inte nu började precis! Men precis börjat om efter ett MA.

Vi tog en paus nu i dec!

Har med pco får egen mens men ingen ägglossning!

• Yarrow

Fiiaa, skönt med en paus. Vi gjorde 15 kurer med och pausade mellan var tredje kur för kroppens skull. Nu äter jag provera för att framkalla mens igen för första gången på 2 år och har så jävla värk i magen.. Minns inte att det va så här jobbigt men vad gör man inte...

• Pling123

Grattis bimbo! Själv fick jag mens på nyårsafton :( jag börjar bli helt besatt av syskontankarna, vet inte riktigt vad jag ska göra... Att inte tänka på det går ju inte.. Har ni några förslag?

• Yarrow

Pling123, fick jag med. Jävla dag att får ens på alltså men känns skönt att komma i gång med pergo-kuren nu i alla fall. Några tips på hur man får bort syskontankar har jag inte dock, känner mig helt besatt av att bli gravid igen. Haha

Svar på tråden Pergotime December 2013