Alltidväntarmanpånåt skrev 2014-01-02 11:34:47 följande:
Oj, 26 kg är ju jättemycket! Va duktig du är:) Får man fråga hur mkt du vägde innan? Ny livsstil antar jag. Har själv en del övervikt men hade det även med vårt första barn. Gick ner i vikt av graviditeten men några kilon till hade varit trevligt. Så motiverande att läsa att du gått ner så mycket. Lycka till med Pergon. Är på dag 23 i min första pergocykel, ska ta blodprov imorn. Du har inte tagit första pillret än då gissar jag. Förstår att du är spänd. Äntligen har man kanske hittat nåt som kanske kan hjälpa till så man får det efterlängtade plusset:)
Jag gick upp från 54 kg (aug 08) till 96 kg (okt 12, då jag vägde som mest) så när jag fick reda på att jag hade PCO, vägde jag 96 kilo, det gick så snabbt för mig att gå upp i vikt, (förstår inte hur det gick till!) så hände aldrig riktigt med, jag som alltid varit duktig med träning och så.. men i vilket fall som helst så sa min gynekolog åt mig att jag inte fick någon hjälp om jag hade BMI över 30. och min högsta önskan är att få barn så tog jag detta på största allvar och bestämde mig för att gå ner i vikt. håller fortfarande på, men är inte ilka hård. väger nu 70 kg. men dricker ej alkohol och tänker på vad jag stoppar i mig! :)
jag är på cykeldag 5 idag! så jag tog precis mig min första pergotablett, tänkte att jag ta dom på kvällen och förhoppningsvis sover bort lite biverkningar ;) vad spännande! men fick du glad gubbe på äl.testet? :)
jag ska ta blodprov dag 22 i cykeln! verkar som alla får olika information. men det viktigaste är såklart att det bir en liten bebis. :)